Registreringspapper
Jag ska regga mina bebisar men ska jag anv registreringsbevis eller KULLREGISTRERINGSBLANKETT?
Och jag har ju ej fått bekräftelse att jag är medlem *betalade in den 27/8 -08* så mitt medlemsnr vet jag ej vad det är.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Du använder både och! Registreringsbevisen får du tillbaka. Medans kullregistreringsblanketen stannar hos registratorn!
Ett registreringsbevis/råtta
En kullregistreringsblankett/kull
Mia//

Är det en kull du ska regga så ska du använda ett kullregistreringspapper + ett vanligt registreringspapper per råtta. Är det några enstaka ungar ska du använda ett registreringspapper per råtta + en kopia på varje registreringsbevis. Glöm inte att skicka med frankerat svarskuvert.
Som medlemsnummer kan du bara skriva att du inte fått nummret ännu.
#2 Det är min kull jag har nu jag ska registrera.
Nästa fråga om mina 2 HI honor håller för avel *vet ej idag* så kan jag regga mamman i samma veva som jag registrerar hennes bebisar?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det tar nog ett litet tag innan du får medlemsbekräftelse då byte av kassör just skett. Men vi i styrelsen jobbar på det.

#3 Ja du kan regga mamman (eller andra råttor på samma gång) men den/de andra ska såklart inte stå med på kullregistreringsblanketten. Till den/de andra ska du fylla i en originalregistreringsblankett per råttan samt ta en kopia på den och skicka med.

Jag har också egistrerat mig i SRS och skickat efter massor av registreringsbevis, men varken fått svar att jag är med eller några blanketter. det är extraviktigt att jag får kullegga just den här kullen och jag kan inte heller regga mamma och pappa eftersom jag inte fått en enda blankett..
känner mig lite ledsen, fast jag förstår att ni har en del att göra..

#6 Har du betalat in din avgift så är du medlem. Problemet just nu är att det är mitt uppe i ett byte av kassör så det är lite rörigt. Om du beställt blanketter och det är bråttom kan du prova att ringa Potku och fråga.

Det tog 2 månader och mkt tjat från min sida innan jag ens fick bekräftelse på att jag var medlem.
Har fortfarande inte fått ngn direkt bekräftelse men iaf fått hem mini-tidningarna :P
Jag har mailat och frågat om hur jag ska göra för att beställa reg.papper då jag kanske ännu inte räknas som medlem men ännu ej fått nå svar.. Så man får väl chansa helt enkelt.. :S
#8 Mailen tror jag inte funkar.. Man får tyvärr ringa.
Står annars på hemsidan hur man gör. När man bestället nya regg papper så brukar man få med beskrivning på hur man gör.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Den mailen var samma som de svarade på gällande min medlems-"ansökan", så den ska fungera eftersom jag har fått svar från den tidigare :)
Jag ska ringa den shopansvariga och höra hur jag ska gå till väga.
Hon lär ju kunna svara på om jag ens är medlem ännu eller ej :)

Potku är bortrest i två veckor och kan ej nås men jag vet att hon har skickat iväg en hel del papper innan hon åkte.
Tillförordnad kassör är jag så ni får gärna vända er till mig så ska jag göra allt för att lösa detta. Det ska ju inte gå till på detta viset och jag beklagar att det varit struligt.
Ska man beställa regpapper så görs det hos den som är shopansvarig eller pm mig så kan jag ta kontakt med henne.
Sen är det viktigt att ni skriver för & efternamn samt hur många regpapper betalningen gäller så kan jag kolla av kontot sen.
Än en gång beklagar jag att ni fått vänta och vi jobbar på att lösa detta.
haha.. 2 veckor är inget. Väntat 4 månader på stamtavlorna ifrån illervänner..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.