Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1125 ggr
Nicciz
0

Ekollon

Kan man ge sina råttor ekollon? Någon som vet? Ekorrar äter dem ju utan att dö iaf (fniss och idag såg jag en vildråtta som tog ett o sprang iväg med..

Där jag bor finns det säkert hundra kilo, som bara går till spillo. Så jag tänkte att om inte annat så duger dem som tandslip

hus-musen
0

jag har gett mina ekollon, tvättade dem först, men de verkade inte gilla dem..de blev söndergnagda men inte uppätna=) men ekollon innehåller tannin, ett gift somkan ge frätskador i tarmen, njurarna levern och magen så jag skulle inte ge de mycket direkt.

människor,hundar, hästar, får och smådjur är särskilt känsliga, tanninet ger diarre,svår magvärk typ kolik, och är dödligt. grisar, ekorrar och en del andra djur kan äta ekollon i relativt stora mängder då deras magar fungerar annorlunda. vill du ge dem så kan du laka ur dem och rosta dem först då är de hälsosammare=)

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

Så vitt jag har förstått är de giftiga, speciellt för smådjur!? På ett annat råttforum frågade jag och svaret blev att det innehåller ett ämne som är giftigt, tror även det står på agrias hemsida om detta!

silverorm
0

Inget kul alls!! Rynkar på näsan

hus-musen
0

#3 hihi jag kom först=)

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

Åh självklart hade det varit för enkelt Obestämd Tack för svaren Skrattande

silverorm
0