ut och gå?
när man "ska gå ut och gå" med sina råttor första gången, ska man ha koppel då. eller är de onödigt? springer dom bort och hoppar från axeln och sånt?

Om du bara har råttorna i tröjan/på axeln behöver du nog inget koppel. Då hoppar de nog inte ner. Men om du ska låta dem springa på marken så är det säkrast att ha koppel. Även om råttorna är jättetama så kan de bli skrämda och springa iväg.
okej, men dom är rätt tama men bli rädda när något låter högt, typ som någon skratta eller så….
Jag kanske ska vänta med att gå ut med dom tills dom är lite mer säkra?
jag vill ju inte att dom ska bli rädda…
Jag skulle nog ha ett koppel. Åtminstone ta med ett koppel.

Ja, nu börjar det ju bli lite för kallt ute också (iaf här) så nästa sommmar kanske de har hunnit bli lite tamare. :)
ja just fan :O de är ju kallt för dom små… tänkte jag inte ens på. Då skippar jag nog att gå ut. :) nästa sommar bli nog bra…
Vart bor du?
Här där jag bor är det varmt och somringt mitt på dagren. I helgen ska vi ha högsommarvärme.
du kan ju testa att göra en 8:an sele och sätta på dem. det har iaf inte varit ngra problem med dessa hemma, de är praktiskttaget omöjliga att slingra sig ur om man har satt på dem rätt.
#7:
Ett sånt sele har jag också men jag vette fan hur man tar på det? Hahaha det var så länge sen så nu när jag skulle testa så fattade jag inte hur man skulle göra. Jobbigt.
Våra gammal råttor sprang lösa i trädgården. Gick jättebra, men sen var de inte rädda för mycket heller :) Så innan man sett hur de är när de springer ute ska man nog använda koppel ja :)

#9 Men om det kommer någon/något som skrämmer råttan så finns ju alltid risken att den springer iväg även om den är tam och brukar hålla sig runt en, så jag tycker att man alltid ska ha sele.
#10 Har du en bra inhängnad kommer de ingenstans. Och jag såg att mina råttor klättrade upp till mig då de blev skrämda av saker. Var gång. :)

Okej. Jag går mest med mina ute i skogen eller i parken, så där finns ingen inhägnad. :)