Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 523 ggr
BreakinDishes
0

Råttisar :)

Igår var vi och kikade på råttor och blev helt sålda.

Sade till butiksbiträdet att vi hämtar dom på måndag i nästa vecka (22/9) men jag kunde inte bärga mig så vi ringde nu åp eftermiddagen och hämtade det små krabaterna :)

Två pojkar hade vi valt ut. En liten mindre med ett vitt stjärn på huvudet och en tjock pojk med svart teckning över ryggen mot svansen. Vi köpte en bur och en hängbro, hängtunnel och ett litet hus. nu när det har gått några timmar i det nya huset så har de båda dykt ner i matskålan speciellt den stora :) Namn har vi ännu inte kommit överens om än ^^.

Som nya inom råttägandet vore vi jätte glad att få lite tips och råd som är bra att veta :)

MVH

Michaela o Nicklas

Elipowe
0

Måste bara fråga, har ni läst på något innan ni köpte ? Eller är detta något impuls köp?

Bullerbytjejen
0

Åh va skojj :) Ni kan blanda eget Torrfoder, sök på forumet så hittar ni en bra foderblandning som heter grodblandning, den man köper på zoo är inte så jättebra, finns bättre alternativ som man gör själv, billigare och roligare, och man kan variera fodret också. Hö ska dom inte ha, och inte kutterspån heller, toa-lätt är bra, eller asp-spån, eller tidningspapper om man vill det, billigt (gratis?) men man får byta lite oftare, en toa kan ni ha med kattsand så lär sig råttorna oftast att göra behoven där, Det är smarta djur ni skaffat :) Vad mer? Ju mer ni umgås med råttorna desto mer får ni ut av att ha råttor :) Ha dom ute med er mycket.

Den svarta med teckning över ryggen är förmodligen en black hooded, va e det andra för färg, var den också svart? Var köpte ni dom och hur gamla är dom? Lycka till. Och bilder vill vi ju se snarast, det e lag här på forumet Flört annars blir ni bannade Tungan ute

Terato
0

Grattis till småttingarna!

Vill tipsa om att läsa igenom artiklarna på forumet. Där finns en massa nyttigt vetande. Då har ni lite kött på benen sen när ni vill ställa frågor! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Molle08
0

Grattis till Michaela och Niklas!

BreakinDishes
0

Hehe tack tack. nej vi har pratat om att skaffa gnagare men inte bestämt oss för just råttor. men så blev de Glad. Dom är som sagt 2 pojkar dom är nu ungefär 7 veckor. Dom är köpta i trollhättan, och bor för tillfället i en stor fågel bur. botten materialet vi använder heter "All Pet Pine". Bilder kommer upp så fort vi har hittat sladen till kameran. Glad Dom är just nu jätte glada och livliga men jag mistänker att den stora är blind han reagerar inte på rörelser och nosar sig fram till saker.