Råttor iFokus

Råttor

Etiketttävlingar-quiz-undersökningar
Läst 1347 ggr
zickan
0

roligt test

Roligt test som en råttägare bör få höga påäng på ;-).. Jag fick 100%, vad får ni?
http://www.vetgirig.nu/quiz-3075/Tamr%E5ttor/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

RatLover
0

Jag fick 9/10 poäng, fick fel på det med när första utsällningen hölls :P

Ladyinred
0

jag fick oxå fel på den frågan, visste att det var i början av århundradet så jag gissade 1916.

Bullerbytjejen
0

Jag gissade också 1916 :-P Sen tänkte jag på en grej också, frågan ang hur råttor föds : nakna och blinda…är dom blinda under ögonlocken?

Och det var många som hade opponerat sig i kommentarerna om att det latinska namnet var fel, att det ska vara rattus rattus Tungan ute hihi, det var lite roligt tycker jag

hus-musen
0

tamråttan heter ju rattus norvegicus domesticus i hela namnet.

Qui dormit, non peccat

Bullerbytjejen
0

jo men som jag fattade så var det folk som hade valt rattus rattus antar jag, för det e ju svartråttan och det man alltid får lära sig i skolan att råttan heter på latin, så det va väl det dom blev sura över, för att dom trodde att det skulle vara rätt svar, så kom det upp nått dom kanske aldrig hört hihi.

Bullerbytjejen
0

eller var det bara det att domesticus fattades som dom va purkna?

hus-musen
0

jag vet inte=) läste inte kommentarerna! men de hela korrekta namnet är iaf som jag skrev!

Qui dormit, non peccat

EmmaG
0

Alla rätt ^^ Nemi problemi!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[ratus]
0

alla rättSkrattande

Terato
0

Haha, jag hade också fel på utställnignsfrågan! Trodde 1880! Men resten kirrade man ju utan problem!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

RatLover
0

2 & 3# Den gissade jag också på :P

Mastoll
0

Jag hade 1 fel. Hade fel på hur gamla ungarna måste vara enligt lag när man får sälja dem. Tycker 3 veckor är alldeles för tidigt!

KickanW
0

Samma som de flesta andra, alla rätt förutom första utställningen…

Volrath
0

Jag fick fel på det latinska namnet, annars var allt rätt^^

Tramsa
0

#12 Vadå tre veckor..?

KickanW
0

#15: Enligt lag måste råttungar vara minst 3 veckor för att säljas.

MoaL
0

Jag hade alla rätt. :) Fast jag var osäker på när den första utställningen hölls, men fick rätt även på den frågan.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

zickan
0

Inne på vetegirig.nu finns det massor med roliga tester. Jag sitter och försöker göra alla på de djuren jag äger eller vill ha. Får man lite bra koll på om man verkligen kan något eller seriöst behöver sätta näsan i en bok.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bim
0

Jag hade 9 av 10.. hade fel på när lagen tillät råttungrna att lämna råttmamman.. ;)

Mastoll
0

#19 - Japp, samma här!