Märka råttor?
En till fråga.
Mina två råttor ser exakt lika dana ut förutom olika vita smala mönster på magen. Finns det nån möjlighet att märka råttor, t.ex i öronen med färg eller liknande.
Jag tittar ofta på dom och försöker klura ut deras olika persoligheter men blir lite rörigt när dom är vääldigt lika varandra.
Sånn är det!
Nä, inget jag kan rekommendera iaf… Jag har massor med råttor som ser likadana ut ovanifrån i i huvudtaget… Man märker skillnaden efter ett tag när man känner dom, ge dom namn då.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Har samma problem som du, men nu har den ena börjat rosta så smått (tack o lov..) jag brukar helt ogenerat lyfta upp framtassarna o kolla in magen innan jag säger dess namn! Dessa båda jag har är mycket lika varann även i psyket, man får helt enkelt studera deras beteende, nåt hittar man ju som avviker mot den andra…

Japp silverorm, så där ser mina ut oxå =)

Klipp ett jack i pälsen på den ena tills du lärt känna dom. Det växer ju ut igen.

Såg att någon annan skrivit samma sak som mig 

Johanna-A, det var inte helt osmart. Ska göra't!

råttor har ofta olika nosar, olika teckningar som du skriver att dina har, olika sätt att gå på, osv så ge det lite tid så kommer du lätt kunna skilja på dem! du har väl bara haft dem i ett par dagar ännu? klippa en tuss ur pälsen fungerar ju ioförsig..
Qui dormit, non peccat
Klippa bort lite päls ovanför svansen brukar vara lättast.

Jag skulle klippa på ett ställe man ser framifrån så jag slipper vända på råttan för att se det. Annars känns det onödigt… Då kan man ju lika bra titta under magen…
På sidan ovanför armbågen kanske? Syns inte jättebra men bra nog när man vet var man ska titta?
Bränn bort en tuss mitt på skallen 
Ne gör som babbett tycker jag, då ser man framifrån när dom kommer fram, det e ju smartast.

Ooo det var inte lätt att klippa då dom for som tättingar på axeln. Men nu har en av dom ett snyggt.. osnyggt jack på ryggen. Ser sjuk ut..

tre av mina töser är alla hodded, men har tack och lov olika mönster, dock så är de väldigt olika till beteendet också :)
Hehe hoppas tösen inte tog illa vid sig! :)