Tadaaa!!
Haha nu får jag skriva igen på mitt riktiga konto…
Tack Mia..
Lovar att försöka hålla mig! Jag har dock sett att det finns andra som tagit stafett-pinnen för att springa vidare!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Haha välkommen tillbaka då :-P
Jag säger det samma: Välkommen tillbaka!! 

Välkommen tillbaka 

Oj, här nämns förnamn!!!

#4 men snälla ge upp nu..
Qui dormit, non peccat

#4 *fniss*
Vem var du medan du hade skrivförbud då? x)
Mvh Nathalie

Johanna-A
… oj nu nämnde jag oxå förnamn 
Men för att vara allvarlig. Tror att alla som fått varningar inte alltid har förstått dem, det inkluderar även mig
och krävt förklaringar utan att bli klokare… men man kommer över det tillslut och väljer att antingen bli snäll och trevlig eller att fortsätta bittra ur i tid otid, tråd efter tråd.
Jag antar och tror att du iaf inte är på råttor enbart för att vara bitter och vrång utan säkert har både erfarenhet och vettiga synpunkter på tex hur saker bör skötas. Och faktiskt kan presentera det på ett mer begripligt och korrekt sätt… du arbetar ju trots allt med barn.
Då krävs det en hel del både diplomati och annan logik. Jag hoppas iaf på att få se mer av den Johanna här. 

#Niccis:
Tyvärr, jag accepterar inte varning/tillsägelse whatever, när den är helt obefogad.
Nu handlade ju inte den tråden om mig, utan jag använde den som ett exempel på ett brott mot Wintermyras tolkning av reglerna. (Vilket jag lovade att visa på i min tråd Ang pris.)
För övrigt har jag varit medlem på det här forumet i mer än ett år, men valt att bli mer aktiv nu när jag snart ska få hem mina råttor, efter mer än 5 års uppehåll.
Jag anser att jag och flera med mig på ett mycket enkelt, och logiskt sätt visat på hur ohållbart, tolkningen av reglerna är.
Du får gärna pma mig om vad som är obegripligt i min framställning.
Ja jag är lärare, och är därför väldigt medveten om pedagogik och hur man måste kunna förklara och vara konsekvent i de regler man skapar. Man kan inte ha regler som gäller för vissa men inte för andra. Varken i skolan, på arbetsplatser eller på ett forum.
Både ditt och mitt inlägg borde ha skrivits i min tråd eftersom det inte har med Frekes inlägg i #0 att göra.

#9 Nu nämde du förnamn… Upps
eftersom mitt användarnamn och IRL namn är samma….
Har inget att dölja… 
Hälsn. Freke

#9 är du verkligen lärare i skolan?? de verkar som du är elev i skolan just nu.. och det är inget påhopp eller vad du nu vill ha det till utan det är så du framstår. att sitta o tjaffsa är knappast vad jag kallar pedagogiskt. när jag gick i skolan så var det väldigt noga med att det skulle vara någorlunda rättvist, och att ingen skulle bli utanför o orättvist behandlad o allt sånt där men en sak till lärde jag mig… ingen gillar en gnällspik!! det kan du tolka fritt precis som du vill=)
och blir jag avstängd så är det inte hela världen det heller, för nu har jag sagt vad jag tycker. så släpp din sårade självkänsla eller vad det nu är som gör att du hänger upp dig på det där, o visa att du är en vuxen människa, alternativt byt forum.. för det är ruggigt ledsamt att ha dig här när du bara tjaffsar. skapa en ny tråd istället med något som faktiskt handlar om råttor så ska jag med glädje hjälpa dig men svar om jag kan=)
och du är välkommen tillbaks freke till vårt trevliga råttforum
Qui dormit, non peccat

#11 Tyvärr kan jag inte besvara ditt inlägg då det är förbjudet att
" Bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.":)

#9 Jag har också fått obefogade varningar.. ;) Den bästa var - Du får en varning för ett provocerande språk, eller egentligen inte. Men jag tycker det… :P På frågan om hur det gick ihop fick jag svaret.. -Sluta barnsla dig…Jag har fått trådar låsta. För att någon skrivit indirekt elaka saker, utan att få en chans att ge svar på tal. För att "sajtvärden" tyckte det var bäst så. Jag har inte fått dem upplåsta trots att personen inte är medlem längre. Osv osv. Jag kan spalta upp fler exempel. Men insåg att det bara äter upp en att gräma sig över orättisan och har nu valt att ignorera det.
Jag har lärt mig den hårda vägen att det inte hjälper att ifrågasätta och kräva lika för alla. För det finns alltid någon som kommer känna sig orättvist behandlad… och ju mer man tjatar om rättvisan så har jag noterat att man tas på mindre och mindre allvar. Och det är riktigt synd. För hade man varit konstruktiv och pedagogisk från början kanske det hade blivit ändring.

#12 haha där åkte du dit.. inget jag har skrivit har brutit mot någon lag alls egentligen=) för jag har inte skrivit något direkt personangrepp=) men å andra sidan så on någon vill banna mig så är de lugnt, förstår mycket väl att det måste till krafttag för att få ordning på sidan=) så jag ber om ursäkt för att mitt tidigare inlägg kan tolkas som provocerande=)
#10 oj förlåt, visste inte att du hette så=) kan lova att jag inte ville något illa, tänkte bara hälsa på dig=)
Qui dormit, non peccat

#14 Tack… Har inga egentliga problem med att man skriver illa eller ej om mig.. Spelar ingen roll.. Det som där emot spelar roll är att samma regler gäller för alla.. Vilket tidigare inte gjorts, men nu med Nya, Klara enkla och inte fullt så tycke tolkande regler så blir det nog bra..
För det finns ju trots allt en hel del att säga(skriva) om råttor..
Även om vissa vill idiotförklara mig (vilket är lugnt) men jag har dock haft råttor sedan -84,, men det betyder väl inget för vissa??
Kan leva med det också..
Tackar vilket som H-M ser fram emot roliga och intressanta diskussioner..
Hälsn. Freke

Nu är det flera här som hoppar på varandra direkt! Jag är inte medis här men skickar en knuff från en vanlig medlem! :)
Jag tycker att många trådar här inne har blivit låsta med befogenhet. Men det är ju ibland synd att trådar ska behöva låsas för att många medlemmar tar personliga diskussioner öppet.
Egentligen tror jag många inte förstår vad som är personangrepp. Ett tips är att alltid vara försiktig med att använda ordet "du" eller namnet på medlemmen/nicket i samband med en negativ mening. Diskutera sak! Inte person! Oavsett vad ni tycker om varandra! Det är medarbetarnas/sajtvärdens uppgift att säga till personer som missköter sig. Det är därför jag skriver och påminner till allihopa så att ingen behöver känna sig utpekad! :)
Skönt att du är tillbaka förretsen Freke med nya friska tag!
Älskar mina stora små vänner..
Du heter Freke på redigt? Ô_o de måtte vara ett udda namn *tänka efter*

#17 Juppz… Vi är väl två stycke i hela sverige som heter det av människor, vet ett par hundar som heter det också..
Hälsn. Freke
Johanna-A, jag tycker du uppträtt väldigt bittert och olämpligt på sista tiden. Ifrågasätta i alla ära, det får och bör man göra. Vilja ändra på något om man tycker det är fel (dvs regler) ja självklart får man göra det men då bör det i alla fall göras på ett konstruktivt sätt för att destruktivt vilja ifrågasätta regler och inte komma med något förslag på förbättringar leder verkligen ingenvart. Men just nu är du bara bitter och grinig. Kan du inte hålla dig till utdelade varningar och regler och bara skriver för att fåna dig eller reta upp folk så tänker i alla fall jag ge en påminnelse till sajtvärden vad du håller på med. Det är inte alls trevligt att hitta dina inlägg överallt som inte är skrivet för att hjälpa utan bara för att förstöra (se Uppfödare i Sörmland?).

#19 Tyvärr kan jag inte besvara ditt inlägg då det är förbjudet att
" Bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.":)
Men hur uttalas ditt namn då, #18? Coolt att ni är så få om namnet ! :D
Mvh Nathalie

#18 kollade upp ditt namn o det fnns hela 10 stycken män som heter freke, ingen kvinna. så de är ett ovanligt namn. är du döpt efter asatron?? odens vargar heter ju gere och freke, freke betyder "den glupske" har jag för mig=)
visste ni förresten att det finns en kvinna i sverige som heter hora och en man i sverige som heter ass?? inte för att ja skule döpa nått barn till de namnen direkt..hittar mycket skoj när man letar lite på google!!
Qui dormit, non peccat

#21 Freke [Fäke]
#22 är inte döpt, bara namngiven.. och ja det kommer ifrån Asatron. Blev urtagen ur Statskyrkan samtidigt som jag föddes och har ett papper ifrån Dompastoratet på Gotland som säger att dom helst inte ser mig i kyrkan med undantag för bröllop, begravning eller dop.
Andra fall såsom gudstjänster vill dom helst inte ha mig där efter en rätt hetsig diskussion med en präst, som slutade i att jag blev utkastad ifrån kyrkan?? Dom gillar inte mig.. haha men det gör inget klart mig bra utan gudsnärvaro..
Freke betyder den Fräcke och Gere den Glupske.
Har en bror som heter Gere och vi har väl anammat våra namn väl. då bror är liten,kort och tjock och jag som inte har någon skam eller samvete i kroppen!
Låter hellre andra skämmas än gör det själv!
Hälsn. Freke

#19 Beaver, ta helst privata tankar om andra medlemmar privat med dem via PM än i öppet forum. Det är för allas trivsel skull för att inte det ska spåra ur i trådarna.

(Gäller alla andra också som har privata tankar om andra medlemmar och vill framföra dem. Ta det via PM. Återigen så är det för allas trivsel här inne och för att försöka hålla oss till ämnet råttor)

#23 aha okej=) jag åkade visst blanda ihop de två namnen=)
haha va lustigt!! har aldrig hört om någon som blivit "portad" från kyrkan mer eller mindre!! men å andra sidan känns det inte som att de spelar nån roll heller faktikst, är inte troende och går inte i kyrkan sj=)
Qui dormit, non peccat

Haha, det är ju nästan en bedrift att bli portad från kyrkan!
#24 tack för påminnelsen, blev ganska mycket OT där från mig och brukar inte gilla att spåra ur tråden sådär. Ämnet i fråga är bara såpass störande för mig då jag ju gärna vill att Rif inte ska ha så dyster och arg stämning som det ju har blivit lite på sista tiden 

#24 Det är en OT tråd! Och jag som TS är väl den som ska opponera mig om jag anser att det spårar ur eller???
I en OT-tråd får väl istort sätt vad som skrivas om det inte bryter direkt mot forumets regler, eller?
Och #4,9,12.
Du gör dig mer och mer patetisk? om du nu är lärare i pedagogik? varför använder du då inte din kunskap? och sprider ljus över oss idioter som bara levt ett helt liv utan pedagogiska utblidningar och ändå kan ta diskussioner utan att påtala varje gång att (oj nu var jag påväg, jag kan inte, och jag jag jag ??)
Pedagogiskt? -nja kanske?? vet inte efter vilken pedagogik du lever efter men kan inte vara den gemene man/kvinna lever efter?
Uppz- inget namn nämt! ingenting som härrör eller avslöjar identitet, inte diskriminerande, inte hotfullt eller ovårdat språk, inga lagbrott..
Nä bara mest trött på att någon känner sig förbisedd och inte ägnar tid åt något av vikt utan ägnar mer tid till att klaga och beklaga sig!
Hälsn. Freke

#29 Ja men privata åsikter om varandra bör fortfarande tas via PM mellan användarna det gäller. =)
Det är pga att vi vill höja stämningen här inne och inte dra med tredje parten i bråken, dvs de som läser och begrundar det som skrivs dem emellan och trigga dem att hoppa in i heta diskussioner mellan två medlemmar som ska berätta om hur dåliga de är för varandra som resulterar i dagisnivå och extremt dålig stämning.

**Välkommen tillbaka Freke.
**Då tråden spårat ur så låser jag den nu.
mvh sajtvärden