Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 972 ggr
Molle08
0

Fråga

Kan har råttor och marsvin samma rum? fast olika delar av rummet.

Eftersom Jag har dom i sovrummet "stängd" för jag har en terrier som har "jaktinsikt" i sig så de vill helst bara stressa upp djuren till panik och så..

hus-musen
0

ja det kan man. men jag skulle inte ha dem ståendes bredvid varandra=)

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

det enda man ska tänka på e att råttorna kan få ohyra av marsvinens hö. sen ska inte råttorna ha möjlighet att ta sig in i marsvinens bur när råttorna är lösa. annars så går det bra tycker jag.

Molle08
0

Ja men dom står inte brevid varandra..

utan de står olika "bord"

hus-musen
0

ja men då ska de funka! akta höet o låt inte råttorna komma i närheten av marsvinen så går det bra=) vet int eom du tvättar händerna emellan djuren men det kan vara en bra ide så inge följer med från marsvinen till råttorna osv=)

Qui dormit, non peccat

Molle08
0

Jag brukar ju tvätta händerna  husmusen ;)

hus-musen
0

jo men det kan vara bra att nämna=) bättre en gång för mycket än en gång för liteSkrattande hoppas de går bra med dina marsvin o råttisar!! vill oxå ha mer djur..

Qui dormit, non peccat

hus-musen
0

jo men det kan vara bra att nämna=) bättre en gång för mycket än en gång för liteSkrattande hoppas de går bra med dina marsvin o råttisar!! vill oxå ha mer djur..

Qui dormit, non peccat

Molle08
0

Japp.. marsvinerna är inte mina utan de är bara omplaceringsdjur som söker ny hem.

hus-musen
0

aha=) hur är marsvin som husdjur?? de jag sett piper bara hela tiden! är de gosiga osv?

Qui dormit, non peccat

zickan
0

Ja marsvin kan vara rejält gosiga om de är väl hanterade. Brukar annars bli det rätt fort. Men ja de pratar väldigt mycket. Jag var jourhem åt två i lite över en vecka och aldrig mer. Jag gillar inte marsvin och de kan hålla uppe en på nätterna värre än mina gp råttor. Översociala som pip pratar rejält.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Molle08
0

husmusen.. de är gosiga som helst.. keliga dessutom.. men de piper inte alls på nätterna.. Marsvin passar bra som första  husdjur också..

de piper bara när de blir buren från buren eller piper efter sin kompis.

Men de piper hela tiden eftersom de tjattrar med varandra *söta*

hus-musen
0

okii ja men de låter ju bra isåfall=) de ser lite roliga ut med sina virvlar i pälsen! ja det verkar som att många har marsvin som första djur, de är populära helt klartSkrattande

Qui dormit, non peccat