R.I.P Molly
Idag var vi tvugna att avliva vår råtta Molly. Vi har precis begravt henne med sitt gosedjur, teckning av dottern Linn och en bukett med ätbara saker… Tyvärr började Molly begå bärsärkargång i söndags. Hon bet min dotter oprovocerat 3 gånger och jag själv fick flera såriga bett. Hon betedde sig oerhört aggressivt mot sin syster och vår nya lilla bebisråtta. När jag tog en titt på henne upptäckte jag en knöl på magen. Sedan dess har hon anfallit både oss och sina burkamrater flera gånger och jag fck isolera henne. Veterinären menade på att hon förmodligen hade ont och därför bet allt och alla. Jag var tvungen att fatta beslutet på stående fot och dessutom hålla min arga Molly när de gav henne sprutan. Det var det värsta jag har varit med om. Hon försökte göra allt för att ta sig ur min hand innan narkosen började verka. Det kändes som om det tog mer än 1 minut innan hon somnade in. Fy fasen vilka minnesbilder jag har på näthinnan som jag försöker bearbeta. Finns det inget bättre sätt?
Åh gud vad jobbigt:( men man får se det så här, hon hade nog vansinnigt ONT, där hon är nu har hon inte detta…
R.I.P lilla Molly
Min blogg: SweGizmo.se

jag känner med dig, vi vart tjvugna att avliva min råtta i torsdags hon hadde fåt canser i livmorden, bilderna kan man inte bli av med om man inte försöker tänka på det som var posetivt, som jag kommer alldrig glömma bort hur hon var dem första dagarna efter jag fick hemme henne. å det är mitt råd till dig, att bara tänka på hur molly var under dem bra tiderna med dig, på något sätt kanske det hjälper.
jag beklagar även din sorg

Tack snälla ni. Jag, min dotter Linn och min sambo Peter har varit jätteledsna. Era tröstande ord hjälper och värmer i hjärtat. Suck! Jag vet ju någonstans att det var den enda utvägen. En glad och frisk råtta beter sig inte på det viset. Oavsett vad, kunde hon vara en riktig sötis. Hon bar med sig sitt lilla gosedjur överallt. Bara det! En liten rosa mjukisgrej som tillhörde en gammal kattleksak. Åh, gud vad jag har ont i magen ändå. :(

Åh vad jag känner med dig.Vilket sorgligt slut.
Jag har själv nyligen fått avliva min råtta Champis som hadde flera tumerer.Men hon var inte alls agresiv då utan bara väldigt trött och sjuk.
Jag känner verkligen med er…

=( åh så hemskt =( R.I.P lilla Molly

Tack alla snälla för er omtanke!

Fy vad tråkigt! Förstår verkligen hur svårt det måste varit :( Men man måste tänka på att det var för hennes bästa.
Var själv tvungen att avliva mina första råttor, var otroligt ledsen och det enda som hjälpte var att tänka på att det var det enda rätta att göra. Men det var riktigt otäckt att se hur det ryckte i deras kroppar de sista minuterna :'(