Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 4786 ggr
[MaNo]
0

:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En stackars näbbmus som slutade sina sissta dagar på en gräsmatta..
Den kanske inte hörde hemma på rif men den är endå släkt med råttan.. R.I.P Söta sak..

RatLover
0

Om du visste hur många sånna Selma kommer hem med varje vecka ^^ Senast igår drog hon hem 2 st, yuck :''(

Rip alla små näbbmusisar som slutar sina dagar så..

Crispig
0

tja de e väll för att de smakar illa somde blir liggandes?

Min ena katt, Donna, tar bara storvilt :P  Större fågelungar, sorkar, fladdermöss… Bara väntar då den dag jag hittar ett fällt rådjur på altanen… :P

Theres
0

Min katt tar mest fåglar… kommer han med en mus brukar den oftast leva så den springer runt på golvet innomhus.

golf.ifokus.se

SweGizmo
0

http://i37.tinypic.com/14kji2u.png R.I.P

Min blogg: SweGizmo.se

piaca
0

näbmöss har jag för mig har ett giftigt ämne som gör att de smakar bläää för katterna. Men det hindrar dem juh inte från att fånga & döda dem..

Det är i deras natur tyvärr att fånga smått och det enda jag hoppas på att de dödar djuret snabbt så att de slipper lida..

Och det värsta är att man inte kan skälla på katten när de kommer med en mus eller fågel för de visar bara sin uppskattning till sin matte på detta vis. Bara för en annan att ta fågeln/musen klappa katten och diskret slänga/begrava bytet… Obestämd

(OT men jag vet en katt som tagit en hare en gång…)

Allamej
0

Piaca, jag vet en också, kanske inte så ovanligt som man trodde då :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Theres
0

#5 Grannkatten tar typ en harunge om dagen =/ de är iofs små, men ändå…

golf.ifokus.se

Crispig
0

Tja inte min katt… hon gömmer det häst bakom soffan eller, som senast, under ett skrivbord… Man lägger inte märket tilldet förens de börjar osa… ><

RatLover
0

Ja näbbmöss har en körtel som smakar illa och katterna kan börja må fruktansvärt illa. Man brukar säga att dom äter 1 näbbmus, sen aldrig mer.

SweGizmo
0

Hemma hos oss hade grannkatten släpat hem ett rådjurskid.. dock är jag osäker på om katten dödad den själv eller om den bara hittat den död.. ifs, lejon tar ju byten dubbelt så stora… hmm

Min blogg: SweGizmo.se

niffen
0

#10 Men lejon delar sina byten med sin flock… Det gör oftast inte katter. Varför jag skriver oftast är ju för att det kommer säkert komma någon och skriva att deras två katter jagar tillsammans, eller liknande annars.   :'D
Katter kan ju släpa hem djuret till matte eller husse, men dom delar inte med sig till andra katter i huset eller grannkatter.

Era katter verkar vara storjägare, min fetaste katt jagar flugor och getingar och sånt  :P
Det är bra, speciellt på sommaren, om man har en irriterade fluga i närheten så är det bara att ropa på Smulan och peka, så attackerar hon. Hon är jättesnabb också och man kan bli lite förvånad iom att hon är så fet, men hon är duktig  ;)

Våran grannes ena katt jagar kor och hästar… Vilket inte går så jättebra oftast. Hon fångar kossorna som bara står helt stilla. Hon hoppar på ena benet, sitter där som ett frimärke, kossan rör inte på sig, och stackars katt vet inte vad hon ska göra. Sen hoppar hon av benet, kliar sig lite och går vidare som om "Men det där var planerat, det var meningen att det skulle vara så", typ.