Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 449 ggr
came_hanna
0

Ny tös!!!

Jag ska hämta en tös på djurriket i helsingborg imorgon!!!

Jag hoppas att hanna och den nya inte bråkar vilket hnna och andra råttor har gjort innan.Vad ska jag göra om de kommer att bråka?ska jag separera dem eller ska jag sälja någon eller vad ska jag göra??

came_hanna
0

hanna*

Beckah82
0

Gör rätt när du introducerar den nya. Dvs släpp inte bara in den nya i hannas bur. Då blir den nya en inkräktare. Låt dem träffas på en neutral plats. Gärna flera gånger och kanske under några dagar.

Dvs du behöver alltså en annan bur till den nya i några dagar medan de lär känna varandra.

zimzon
0

Börja med att låta dem träffas på neutral plats där det inte finns några av Hannas dofter. Om de ändå börjar bråka så kan du testa att bada båda två (då luktar de likadant) och sedan låta dem träffas igen. Går det bra då så kan du sätta in dem i en nystädad bur. Det är viktigt att städa buren ordentligt så att så lite lukter som möjligt finns kvar. Det är normalt med lite tjafs i början, sära bara på dem om de bråkar ordentligt så de kan skada varandra.

came_hanna
0

Jag bor hos min pappa men mamma ska köra mig dit och sen ska vi hem till henne där hanna aldrig brukar vara..så jag tror inte att det bler så farligt endå….måste man ha specielt shampoo när man badar råttorna??

zimzon
0

Det bästa är att ha ett milt oparfymerat schampo. Jag använder Natusan Baby Schampo och sedan smörjer jag alltid in svansen med Natusan Baby Oil, för den kan lätt bli torr annars.

came_hanna
0

Okii jag ska prova natusan :)

tack för alla svaren!!!!:)

came_hanna
0

came_hanna
0