Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1026 ggr
Maliceangel
0

Blivit utslängd =(

Jag har blivit utslängd av min pojkvän och min mamma tål inte råttor. Så jag undrar om det finns någon som kan tänka sej ta hand om dom ett tag? Tills jag har hittat en lösning.. Löst det med pojkvännen eller hittat någon annanstanns att bo.. Just nu bor dom hos en vän som inte kan ha kvar dom mer än ett par dagar. Det här var helt oväntat för mej då jag & min pojkvän varit tillsammans i 3 ½ år. Det har också fått mej att inse att efter det här och om jag skaffar fler djur i framtiden alltid ska ha en reserv plan för vad som händer med djuren om det uppstår en liknande situation igen. Kaninerna kan bo hos mina föräldrar och hunden följer ju alltid med mej. Men jag har inte haft någon som kan ta råttorna.

http://i37.tinypic.com/2wrkv2o.png

Det är 2 hanar. Super snälla, matglada, gosiga, tycker om att vara ute osv. Går bra ihop med andra råttor. Jao, förutom 1 som dom har bråkat lite med. Vet inte om det beror på mina råttor eller den andra råtthanen. Annars går dom super ihop med alla råttor dom hittils har träffat.

Jag vet inte vad annars jag kan göra än såhär. Jag vill inte sälja dom för det här är bara tillfälligt. Och jag älskar dom så mycket. Skäms för att jag inte har förberett mej för en sån här situation. För att jag skaffat djur utan att ha en egentlig trygghet för dom ifall det skulle bli såhär, så det behöver ni inte tala om för mej för det vet jag redan om..

lolaisdenied
0

var bor du?

hus-musen
0

förstår dig! bor med min kille (hans lägenhet) och vet sj hur illa de slulle bli om han slängde ut mig! bor du i sthlm så kan jag nog ta hand om dem, beror på hur länge det blir!

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

Vad jobbigt! :( Hoppas att det löser sig för dig.

niffen
0

Ja, du måste ju skriva vart du bor/finns nu ju!

Maliceangel
0

Oj, jag bor i Bålsta. Ligger utanför sthlm.

#2 Mjo :( Det är inte så tryggt när man själv inte står på lägenheten. Jag vet inte hur länge, det är det som är lite jobbigt. Tills jag har kommit på någon lösning för mej & råttorna. Förhoppningsvis inte alltför länge

hus-musen
0

jag kaninte ha dem i flera veckor, men nån vecka iaf! får hem en ny råttunge sista augusti, så då vill jag inte ha ansvar över fler nya råttor.

Qui dormit, non peccat

Babbett
0

Letar du lght? Vilket område isf? Pris?

Tips:

http://www.andrahand.se/

Jag bor rätt nära men kan inte ta hem flera hanar än jag redan har…jag är rätt duktig på att leta lght dock :-P …efter att jag själv varit bostadslös med 2 mindreåriga barn (det var några år sedan nu…det tackar jag för!)

Maliceangel
0

#7 Jag letar lägenhet. Jag söker intensivt jobb också så pris är väl beroende på lönen jag inte vet om.

Jag suger på att leta lägenhet =P Men jag ska defenitivt in på sidan & kolla runt!

Babbett
0

#8 Djungeltelegrafen är också bra :-P

Hittade en "ny" sida jag inte sett tidigare: http://www.hyrahyra.se/

Girlie
0

http://r8forum.kanske.net/viewtopic.php?t=4436

De kanske har lust att råttvakta lite längre?

empan-hampus
0

Stackarn.. :( Hoppas det löser sig! :)

zickan
0

hade du bott närmare mig så har jag ett rum att hyra ut. men bor ute i virsbo. ca 1½tim till bålsta

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zmulan
0

Åh!! Hoppas verkligen det löser sig för dig!!!! =(

Vilken situation att hamna i!!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Daisymink
0

hade gärna hjäpt dig med dina hanar, men jag bor i linköping..

// Vanessa 

silverorm
0

Usch, vad tråkigt för dig! Jag hade kunnat passa dem men bor utanför Göteborg, en smula långt bort… hoppas du hittar en lägenhet snabbt nu, (o som du står på!!) så du inte kan bli utslängd igen…Rynkar på näsan Vilken oschysst kille…kunde han inte låtit dig hitta en ny bostad…först…?? Har varit i samma sits, vet hur det är… lycka till med att hitta nytt!!

[kalelo]
0

Vill verkligen att du ska få hjälp så jag puttar upp tråden *putt*

Maliceangel
0

Tack allihopa! Just nu känns det som att jag förlorat allt. Min pojkvän, mitt hem, mina råttor, mej själv.

#12 jag har inte direkt någonting som håller mej kvar här. Inget jobb, ingen skola längre osv.

#15 :( jag inbillar mej ju att han ska ta mej tillbaka. Kanske hoppas jag för mycket. Liksom att slänga ut är väl samma sak som att göra slut? jag har frågat honom men han svarar inte på det. Han har sagt till våran gemensamma vän att han bara är så arg just nu. Inte att han har gjort slut. Så jag vet inte. Och vad spelar det för roll egentligen, vill JAG ha en pojkvän som sviker mej såhär?

zmulan
0

Stå på dig! Du kommer fixa det här… vet hur det är! Och vill han att du flyttar tillbaka önskar jag att du tackar nej i alla fall… för som han betett sig nu gör man inte. Jag vet det är lätt att säga för mig som är utomstående o inte har en aning om er relation. Men jag har förr levt i destruktiva förhållanden så jag förstår lite hur du känner nu. (tror jag)

Var rädd om dig!

/Zmulan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Crispig
0

Även om vi låtsas att du varit så elak att du måste kastas ut ur ditt hem så är det inte rätt sätt att handla och sedan låta dig flytta "hem" igen. Jag menar jag skulle själv inte kunna bo ihop med någon under rädslan att bli utkickad om ja inte "sköter mig". Skulle ha svårt att lita på denna personen. Så jag skulle åtminstånde inte flytta tillbaka förens jag också står på kontraktet.

Sen om man väljer att fortsätta umgås som särbos så är väll det en annan sak, som visserligen kan verka lite utsiktslöst nu.

Lycka till iallafall! Du själv är viktigast! Visst måste man förändras iblan men bara på sina egna villkor…  

Nu är min nos tillräckligt blöt så haj!

LimE-6
0

Jag skulle nog kunna passa dina råttor ett tag, bor dock på andra sidan stan men det går ju att ordna =)

hus-musen
0

personligen skulle jag aldrig gå tillbaka till en kille som slängt ut mig en gång.. skulle inte känna mig säker alls, han kan ju gör aom det när som helst liksom! synenrligen inte när jag har djur att ansvara över! de måste ju ha det bra oavsett min personliga situation.. stå på dig o skaffa ett eget istället=)

Qui dormit, non peccat

zickan
0

hehe.. jag dumpade och blev dumpad av samma kille 13 gånger. både hade livligt humör. efter 3 år så har jag fortfarande inte kunnat binda mig på nytt med nån annan kille även om jag haft bra chanser.  Man önskar verkligen att det ska bli som man vill. men det blir sällan det och enklare att bara gå vidare även om det är svårt.

Jag är på semester i några dagar till. Skulle det vara jätte akut när jag är på väg tillbaka så finns det plats hos mig. Ska skicka iväg siste gp ungen så fort jag kommer hem och sätta ut de andra två på foder i ett halvår. Har då deras voljär tom. Kortare tid så tar jag endast betalt för mat. Bor ca 1½tim från bålsta och kommer åka fram och tillbaka rätt ofta nu i aug.
Känner även till lite semesterhem för smådjur och ev kompisar i sthlm som kan hjälpa till också. Skicka pm om du vill veta mer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Maliceangel
0

Jag behöver fortfarande någon som tar hand om mina råttor :(

Molle08
0

Maliceangel.. Zickan har erbjudit ta hand om dina råttor..

Eftersom hon åker rätt så mkt till sthlm.. och jag också.. fast jag bor i Örebro men bor ibland i Täby och Täby ligger ju nära Bålsta.

Men som sagt synd bara att "kompisen som bor där" är allergisk..