Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 405 ggr
Lancia
0

Revirmarkering - tonårsproblem?

Sitter här och funderar lite på det här med revirmarkering. Det är nämligen så att mina två första råttor jag skaffade var 9-10 månader gamla och har aldrig varit speciellt måna om att revirmarkera saker och ting. Det händer ibland, men ytterst sällan.

Numera har jag även två små tonåringar hemma, som jag fick som bäbisar, dessa revirmarkerar däremot allt och alla precis hela tiden. Mig, min sambo, mobiltelefoner, laptopen, rubbet.

Min fundering handlar alltså om ifall detta är ett typiskt tonårsbeteende som dom kommer att växa ifrån, eller är det helt enkelt bara så att mina första råttor inte var revirmarkerare medan mina två ynglingar är det och kommer så att förbli? Vad har ni för erfarenheter?

hus-musen
0

har du fått kissråttor=) nja de är väl väldigt individuellt tror jag, har två bröder varav den ena inte kissar på något alls o den andra vill gärna skvätta lite här o där. de är bara o torka tyvärr=)

Qui dormit, non peccat

Molle08
0

Jag har fått också en kissråtta.. tyvärr den äldsta.. nu 6 månader.. Känner igen samma som dig Lancia..

Det är bara att tåla ut och det går nog över sen.. Kan säga att det är "trots" ungefär..

hus-musen
0

en del råttor markerar hela livet verkar det som.. min äldsta som är ett år nu markerar fortfarande, dock är han den dominante av dem oxå.. de andra två är  8 månader.

Qui dormit, non peccat