Bok just nu
Vad läser du för bok just nu?

"Harry potter och dödrelikerna" samt "Ceasars way" :)

läser ingen just nu…men min senaste var "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" Magdalena graaf….
Det är ingen idé att jag läser böcker, jag fastnar så hårt att allt annat glöms bort.. tills boken är slut. men då får jag läsabstinens och måste leta på nåt annat läsbart att fastna i.

Jag tycker att råttor.ifokus-forum har förvandlats till mest offtopicinlägg….
#4 Hjälp till att starta fler nya diskussioner om råttor då?
Kärlek och stålull av Lisbeth Pipping

Guldkompassen av Philip Pullman

ciderhusreglerna - john irving
efter att ha sett filmen så var jag tvungen att låna boken också :) fast jag har inte kommit så långt än…
#4 jag tycker det bara är kul med lite andra trådar :)

Blink och Män som hatar kvinnor och kvinnorna som älskar dem.
Jag läser inga böcker överhuvudtaget, så länge det inte handlar om faktaböcker då vill säga…

Skulle vilja ha tips på en bra bok att läsa…inte hittat nån på länge nu som ja fastnat i…….sista va den ja skrev tidigare….

Just nu läser jag Sex, Slander, and Salvation av James R. Lewis och J. Gordon Melton
Boktips: Biten av Kelley Armstrong, Låt den rättte komma in av John Ajvide Lindqvist

Jag läser "en trygg bas - klinisk tillämpning av bindingsteori" av john bowlby, "makalösa föräldrar" (om ensamstående mammor och pappor) samt "en stor och en liten är borta" (en fallstudie om objektrelationsterapi i form av lekterapi med en tvåårig pojke som förlorat sin mamma och lillasyster)
Vist är ju urtrist och insnöad, borde läsa skönlitteratur på jullovet tycker man.

Just fantasyboken Narrens uppdrag av Robin Hobb
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson

desperation av stephen king <3
Jag läser en blomma i afrikas öken.
Inget just nu men har precis plöjt igenom många av Torey Haydens böcker, mycket bra! Iaf om man gillar verkighetsbaserat, som jag är en sucker för. Hon är barnpsykolog och böckerna handlar om de barn hon har mött under sin tid i yrket. Hemskt, spännande…

#18 åhhh jag ÄLSKAR hennes böcker. DOm är helt fantastiska.
#3 haha, sådär är jag med när jag har "läsperioder". Nu är en t ex…
När jag skrev tråden (#4 sårri att jag gillar offtopic) läste jag Ockupanterna av Thomas Kanger - rå o spännande i början, sen blev den tråk. Nu läser jag Lögnernas Labyrint av Barbara Vine, men den är rätt seeeg så Biten av Kelly Armstrong lär gå före. Vill ha aktion o spänning o gärna massa blod å spännande mord. I a f just nu.
önskar jag hade en bra bok nu… har bara tre dåliga deckare 
blä jag kan inte läsa böcker. kan inte koncentrera mig på en bok utan att börja tänka på annat och tappa texten. =(
oj, jag går in alldeles i bokvärlden jag… det är så mys
Jag lyssnar på talböcker istället. :) Men jag skulle hellre vilja va en bokmal, det verkar skönt att läsa om man inte kommer av sig hela tiden.

"Harry potter och dödrelikerna" ^^
Nu har jag läst ut den gamla boken :P Så nu läser jag boken Äcklig av Constance Briscoe..

Just nu läser jag Arn, Vägen till Jerusalem av Jan Guillou :)

Sista boken jag läste var en Michael Connoly-deckare - Poeten, den var ok men inte lika bra som Harry Bosch-böckerna. Läser under terminen mycket deckare eftersom de är snabblästa, lättsmälta och inte kräver någon som helst hjärnaktivitet så de utgör bra komplement till kurslitteraturens tegelstenar. Annars läser jag nästan allt, djupa och ytliga romaner, biografier, faktaböcker, skräck, thriller.. inga fjompiga kärleksromaner typ harlekin dock och inte så mycket sci-fi eller fantasy eftersom det tyvärr skrivs mycket smörja där (men är det däremot bra så är det ofta superbt!) eller så fastnar man i en serie om typ 476 böcker…

Jenny av Jonas Gardell. Läste precis ut den. Väldigt gripande.
Älskar mina stora små vänner..
Senaste var nog någon Terry Pratchett bok. Annars tycker jag om Clive Barker och hans unika sätt att skriva.
Just nu lyssnar jag på en bok. Var ute på långkörning häromsistens så då blev det en ljudbok. Nobels tesatamente av.. ja.. liza marklud kanske. Ganska spännande. Tar så otroligt mycket längre tid än att läsa en bok bara, så bra övning i tålamod.

Självkänsla nu! av Mia törnblom
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Läser fantasyserien för 411gg om landet Deverry.. Rekomenderas starkt! Fast egentligen borde ja läsa kurslitteratur.. Fy på mej :P
Jag är tråkig och trist… Ät dig ner i vikt av Sten Sture Skaldeman…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Luftslottet som sprängdes Av han som dog och så blev böckerna kända :) Vet inte vad han heter..

#35 Stieg Larsson tror jag han hette :)
#7: Är den boken bra? Har bara sett filmen.
#8: Jag tycker faktiskt att boken är bättre än filmen :) Har både boken och filmen härhemma förresten.
Själv läser jag just nu 'Hurins barn' av J.R.R Tolkien
jag läser Soltecken jag. Står mycket intressant om alla stjärntecken i den.
Senaste böckerna:
"Stormed Fortress" av Janny Wurts - min favoritförfattare,
"Harry Potter and the Deathly Hallows"
"Reserved for the Cat" av Merceds Lackey
"DaVincikoden"
Läser mest fantasy på engelska och ibland någon deckare, i allmänhet två böcker i veckan eller mer.

#36 ja så hette han ja :) Tackar..
Någon som vet en riktigt tragisk bok jag kan läsa? I stil med Pojken som kallades det, gömda eller mamma sa att jag var sjuk?
Men ingen av dom ovanstående för dom har jag redan läst. Jag känner för att läsa något riktigt hemskt, det får gärna vara verklighetsbaserade oxå så det blir lite extra tår sprut!

Jag läser också Harry Potter och dödsrelikerna just nu :)
Läser/läste "Om en Buick 8" av Stephen King, men har av någon outgrundlig anledning inte haft läsro på jättelänge så trots att den är helbra har jag inte läst klart den.
Stephen King is the . . . eh. . King. .

#41 tycker du om hemska böcker så borde du gå med i "ensannhistoria.se" en bok klubb som jag var med i som bara har såna böcker..
#44 WOW!! Tack. :D

Just nu läser jag The Lunatic Café av Laurell K. Hamilton. Fjärde boken i hennes serie om Anita Blake. Det perfekta blandningen av skräck, romantik och vampyrer ;P

#41 böckerna om om Mias hemlighet m.m…Suveräna :)
#34 Borde ja me läsa..Egentligen :P
#35 Dom é helt suveränt bra!
David Eddings - Kristallklyftan..
jag läser bara fantasy=P

#41 Prova läs Jenny av Jonas Gardell. Det är ingen måbrabok precis. Gud, jag grät så jag hulkade på ett ställe som verkligen är fruktansvärt.

#49 JONAS GARDELL <3
verkligen… och Jenny är så bra :') men så hemsk också…
fast man ska nog läsa en komikers uppväxt och ett ufo gör entré. Dom är också hur bra somhelst
Tips på en riktigt snaskig bok är "Gör vad ni vill med henne bara ni inte dödar henne" av Yolanda (ev är titeln lite fel, svårt att minnas en så lång titel)
Sanna historier är inte alltid så bra skrivna tyvärr, jag var med i bokklubben och fick hem en del, men väldigt få bra skrivna och för mig är det väldigt viktigt med bra manus och språk.
Boken jag tipsar om här ovan är inte jättebra språkmässigt, men historien är så pass snaskig att det faktiskt inte gör något - det är få böcker som slår denna om vidrighet och man kan faktiskt undra om det VERKLIGEN är sant…
#47 och #49 Tack för tipsen. :) Det måste jag kolla upp :)
stieg larsson böckerna är verkligen svinigt bra, snart kommer första filmen också, såg den s.k trailern på aftonbladet häromdagen, gav inte så mycket dock, hehe
Nu läser jag Wold of the plains av Conn Iggulden, snart läst ut den å den va ganska rolig, så jag ska nog fortsätta å kolla om dom andra e läsvärda, handlar om mongol khanerna på 1200 talet.

hmm läser samlade historier av edgar allen poe och så läser jag stevens kings vargarna i kalla, samt sagan om isfolket av margit sandemo
Qui dormit, non peccat
Da Vincikoden 

Mvh Stephanie 

Stora Tarot guide boken och Spirituella guider…
öh.. ne då. ingen märker att moi gillar ockult.. ne då.. *visslar*

Just nu läser jag Illusions av Richard Bach

Jag läser Min mosters migrän av Hanne Vibeke Holdst.
Underbara bok om kvinnor.
Håller på att gå igenom en massa Wallander-böcker, är för tillfället på "Hundarna i riga".
Läser Contagion av Robin Cook - lättläst engelska
tillintetgjord av debra puglisi sharp
såhär står det om boken:
fem dagar i helvetet skulle kunna vara titeln till debra pulisis sanna berättelse om hur hon kidnappas, hölls fången och upprepade gånger blev våldtagen av en narkotika vettling. dagen hon kidnappas dödar han hennes man utan att hon vet om det.
hemsk bok om hur en vanlig vardag kan helt plötsligt bli din värsta mardröm..
// Vanessa

Kurslitteratur: Religionssociologi - en introduktion av Furseth och Repstad.
För nöje: Chockdoktrinen av Naomi Klein
kom inte å prata om kursliteratur *stirar på kulturhistoria, arr och komp samt arbetsmiljö å säkerhet.* Sedan kommer de mera böcker! uch uch uch… mitt stackars skåp..
Gillar Margit Sandemos böcker, läser nu serien Häxmästaren. Ett skönt sätt att koppla bort vardagen på en stund…

Necronomicon av H.P Lovecraft.
ÄLSKAR att läsa på engelska. =D

Eremiterna i Tajgan av Vasilij Peskov
"En rysk familjs kamp för att överleva i den sibiriska vildmarken"
#65 vad är det för bok? låter mkt intressant!
#66 oj, får vi en recension av den sen… hihi
#65 Den boken har jag läst….vad GÖR du på fritiden egentligen…??

#67 Läste klart den idag faktisk…väldigt intressant fast lite långsam till tider. Har tagit mig en dryg vecka att läsa ut den….de 3 böckerna jag läste innan tog ca. 2 dygn var…
Tom & Jerry (A) Läser gamla serietidningar xD
Men innan jag började bläddra lite i dom läste jag Harry Potter och dödsrelikerna. SJUKT bra tycker jag !! :D
Nästa bok blir nog "Den långa flykten" av Richard Adams - igen ;)

Har precis läst ut Tyskungen av camilla läckberg. Den var riktigt bra. började på någon deckare som jag inte kommer på vad den heter igår. Jag läser typ… ALLTID ;) på kvällen, och i skolan.

Nu läser jag:
Kung Kalle av Kurrekurreduttön-En resa i Efraim Långstrumps fotspår, skriven av Joakim Langer och Helena Regius.

Enuckens gåta av Jason Goodwin.
Enuck som privatdetektiv i 1800-talets Istanbul.

#7 en av de absolut bästa fantsyromaner som skrivits. hela trilogin om den mörka materian.

#74 de är bätte på engelska än på svenska!!
Qui dormit, non peccat

#70 - Ja! Den är sjukt bra! Jag har läst den flera gånger och den är lika bra varje gång! :D

Stenhuggaren-Camilla Läckberg

Rödluvan av Unni Lindell läser jag nu.

#70 - Jag menade den långa flykten :P

Nu läser jag Det blod som spillts av Åsa Larsson
afrikas djur är väl den som läses som mest just nu. men det kanske inte är vad som menas riktigt ;-)..
Har påbörjat en ´pocket bok precis men kommer inte ihåg titeln
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#80. Den läser jag också nu. har dock inte kommit så långt =)
nu läser jag Emperor The gates of Rome av Conn Iggulden. Läste wolf of the plains av honom innan men uppföljaren går inte att köpa i nån butik alls, helt sugigt, så jag fick ta gladiatorerna mellen :-P

Jag läser "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn. Verkligen att rekommendera!
#84 haha : D
jag läser knasen serietidningar <3