Plastpåse råtta
Har en dam här hemma som går under namnet Pluttan.
Hon är totalt galen i plastpåsar. Hon ska bara in i dom och rota, fulla som tomma, hon ska sova i dom, äta i dom och leka i dom. Detta är inte så populärt eftersom plastpåsar är enligt mig livsfarliga. Passar det inte åt små barn, så passar det inte heller åt små råttor, så jag brukar avlägsna plastpåsar när hon är utanför buren. Men råttan vet ju vart jag har dom. hon är helt galen i dom och ska in i skåpet. Papperspåsar är inte roliga, och inte tyg påsar heller, det ska vara plast. ICA påsar är mest populära.
Någon annan som känner igen denna konstiga besatthet?
Har era råttor någon grej som dom är galna i?

haha plastpåsar!! snacka om livsfarligt! de verkar gilla allt som de absolut inte får göra, iallafall är mina sånna=)
mina har inget riktigt sånt för sig, men ljus älskar de! och alla former av kolsyrad dricka!
Qui dormit, non peccat
GALEN ide, take it or leave it…
En komprimiss med Pluttan är kanke att hon får ha en plastpåse hon får vara i, men under sträng bevakning… samt att du har klippt en massa hål i den så att hon alltid kan få luft överallt hon är i den.
Funkar hus som är jorda av plastpåsar som är fästa i en sorts tälltstomme? …uppspänt och icke kvävningsrisk, mer pyssel och plockipinn för dig däremot att leka scout med med pinnar, tejp och plastpåsar.
**
GALEN ide, take it or leave it… GALEN som sagt… *

#2 jag skulle vara rädd för attde skulle fasta på nå vis i hålen eller att de skulle tugga i sig plasten o kvävas! men jag ät lite mammig oxå=)
Qui dormit, non peccat

#2 nej det är inte aktuellt att hon ska få en egen plastpåse. Det är som hus-musen säger. Jag skule vara livrädd att hon skulle tugga i sig plast eller fastna. Så det där med plastpåsar får hon leva utan.

#4 de är precis som småungar, tittar man bort 1 sekund så har de ställt till det! =)
Qui dormit, non peccat

#5 Dom är värre än små ungar. Det krävs inte mkt tid för att det ska bli katastrof.
Okej, då har jag lärt mig något nytt då.

#6 haha ja de kan vara snabba som attans när de vill det! de brukar vara bra på att smyga oxå så man hör dem inte förrän det är försent!
Qui dormit, non peccat

Haha, nää, vad gulligt! x'D Men… Det kanske är känslan av plats och ljudet av påsen som hon gillar eller nåt? Försök ersätta det med något liknande.. :P
Idefix blev en kväll typ helt galen i plastpåsar! Oj oj, vad mkt jag och Niffen skrattade när han försökte bära in dom i buren..
Fina lilla Idefix..