toa - låda?
jag vet inte hurudan toalätt låda jag ska ha till mina råttor :( det är jätte svårt att få tag i nåt bra i Finland :( tipps tack?
Ikea har små lådor =)! För 10 kr typ ;) Perfekt storlek.
hur ser dom ut? problem: 4 timmar till närmaste IKEA affär och vi var för typ en vecka sen :P
mina råttor vill inte gå i en låda som har lixom väggar :S
Men ätt upp ett paket glass. Klipp ner kanterna till lagom höjd. ;)
haha, jag e så hemla osmart XD tack, de ska jag :D eftersom jag e glass nörd XD
Glass är mums! ;')

Elipowe.. hur har du fäst din hängmatta?
Jag har gjort öljetter i dem. Sedan har jag bara spänt fast dem med buntband ;).

vad är öljetter? :S

jahaa :)
en låg godislåda använde jag… och förra ägaren använde en vanlig kruka i poslin.
hurudan godislåda?

vilken låda om helst går bra, du kan ha en vanlig bricka med lite högre kanter om du vill det!
Qui dormit, non peccat
den låga godislådan var fyrkantig… L & B: 17cm, H: 7cm
Hittar du inte en godislåda så kan du ju köpa kakor i en låg kaklåda i plast… kakorna kan du ju äta upp eller ge bort ju.
okei.. vad har NI för toalådor då? :D
åt era råttor då… X)

Jag använder små kattlådor med stänkskyddskant.Bra då man slipper få en massa ströpellets utanför.Har också enkel vit plast låda från ikea som är även perfekt till fotbad när man har trötta fötter.
mina råttor puttar bort allt dom lyckas röra
när jag la i hörnet där dom brukar gå och göra sina "behov" puttade dom bort den och la srj där för att sova!
jag fick tipset om inför att skaffa råttor att läga lite kattsand då en väns toa låda inte funkade för råttorna heller. Så hon la bara kattsand i det hörnet. Tror dock hon använda sådan kattsand som klumpade sig. Ingen aning direkt på det så himmla noga. Men absorberade gjorde det i alla fall

#20 hihi ja de är klart de puttar bort saker o ting! därför ska du sätta fast den med något, tex borra hål o sätta buntband eller hakar av ståltråd=) (limma inte fast lådan)
mina låter ingenting stå där jag satt ner det, vet inte hur många gånger de buttade ner husen och matskålarna innan jag satte fast dem=) hehe matte är listigare!! och beväpnad med ståltråd o buntband!!
Qui dormit, non peccat
botten på buren e ganska hög.. 15 cm så dom kommer putta opp den och vara under den :/

#23 en toalåda kan du ha på ett annat plan oxå!! den måste inte stå i botten.. men du kanske ska ta o skaffa en större och tyngre låda då? fyll den med toa-lätt så kommer de inte putta iväg den så lätt=)
Qui dormit, non peccat
bra idé ! som sagt har jag ingen vidare idé hjärna
jag hittade också efter länge letande ett stoort sortiment ( djurafär ) som bara ligger 1 timmes bil färd från där jag bor!
dom har massa grejer och tydligen nå slags toa-låda som borde funka perfekt!:D