Min nya bur
Jag vill visa min nya bur som jag spontanköpte igår.
Buren är 160X80X50cm stor, har snyggt vitt galler, 5 blå hyllor och 5 blå stegar, stora luckor. Man behöver inget bottenströ utan det är något mjukt hårdplastgaller så bajs och skräp faller igenom och hamnar i den utdragbara lådan under buren, där är hjul på den så den är lätt att flytta och "stänkskydd" runt kanten längst ner.
Jag har inrett med två toalådor, ett rör, en hängmatta, låda med tidningspapper…men sen står det still, jag har bara haft hemmabyggen innan så jag vet inte riktigt vad jag ska stoppa in, den ser stor och tom ut nu. En blimp ska det iaf bli såfort jag kommer iväg till IKEA.
Det bästa var att jag betalade ingenting!! (hämtade den bara och tog den på avbetalning räntefritt)
Råttorna verkar gilla den 

vad fiin :) och vad söt råtta på den sista bilden..

Åh, vilken bur!! *bara liiite avundsjuk* En sådan skulle mina toktöser också tycka om! Vart hittade du den?

vad fin! verkar vara väldigt praktisk, då luckor annars brukar vara det stora problemet jämt o ständigt.
vad kul med en ny bur!!! den ser fin ut! 
själv gillar jag tyvärr inte GALLER!!! men det börjar se bra ut storleksmässigt på buren och luckorna etc!!! om några år antar jag att det kommer sådana burar jag vill ha… nära är 'shackalackburen'… haha… den man bygger själv… hittar inte länken nu…
Jättesnygg! En sån skulle inte sitta fel här hemma.

Du glömde att tala om var du köpte buren och vad den kostade. Det skulle jag hemskt gärna vilja veta då jag tycker att den ser toppen ut!!! Jag gillar även idén med det mjuka gallret på botten. Tänk att få det lite enklare vid städningen, för det gör ju inget… 

Köpte buren på Zoogiganten i Lomma, betalade nada för jag tog den på avbetalning. Det blir 208 kr i månaden i 12 månader, räntefritt. Märket på buren är Marchioro.

Ja, nada och nada … 208 kr i månaden blir alltså 2496 kr. Fast det kanske du inte ville veta?
Känns ju bättre när det kostar "gratis"! Måste kolla om jag också kan få tag i en sån fin bur. Då kan man ju liksom fylla på med fler råttor. He he.

#10 Nä det vill jag inte veta, det låter liksom billigare om man säger 208kr i månaden 

#11 Jag förstår precis!
häftig
Att den inte var billig syns. Den buren jag köpte till mina honor för 4 år sedan kostade 2800 kr då… haha… vill inte veta vad den kostar nu. Jag sålde den för att den inte var speciellt praktisk, enligt mina behov

Jag tycker dock att det är HÄRLIGT att det finns folk som lägger pengar på sina djurs behov av att trivas och må bra och det ska du Belle ha stor eloge för! *KRAM till dig*
shackalackburslänken:
den buren är väldigt nära det jag vill ha, i och med att man kan bygga den som man vill, men inte riktigt den perfekta önskeburen (i min värld)…
tack, ellen kälvesten

Grodan…
Vet du inte att man inte bör inleda folk i frestelse!
Gah, vilken bur!Vill ha.

Tack Grodan 
Shackalackburen verkar smidig men huuu vilka gräsliga färger.
vaddårå, onyx? man måste ju få drömma!!!
jo, färgerna är ju lite skumma haha… men jag tror man kan bygga ihop så att det blir en enhetlig färg
fast nu har jag hittat en härlig garderobsbur som jag ska försöka få hem
Vilken fin bur det var…
Vi byggde vår älsklingars bur själva.. 65*60*110cm.. inte så hög men våra älsklingar tycker den e superkul.. =) vi är mkt nöjda med den..

Var hittar du alla braiga burar? Ser ju kanon ut även denna bur. Tacksam för tips. Är buren lättstädad?

I världens bästa djuraffär, nämligen Zoogiganten i Lomma!
Buren är otroligt lättstädad, stora luckor så man kommer åt överallt, utdragbar låda i botten som bara är att dra ut och tömma och buren står på hjul med ben så den är lätt att dammsuga under. Denna senaste buren innehåller inga stegar och hyllor när man köper den så hyllplanen och stegarna fick jag köpa separat och sätta in.

rolig bur en sån skulle mina töser tycka om men dom e så nöja med den dom har
men jätte fin