Tråkig situation..
Har fått flytta hem till mina föräldrar i väntan på egen bostad i stockholm och av lite andra anledningar. Problemet är att min ena syster är väldigt allergisk mot råttorna, och när hon har råttor i närheten blir hon känsligare mot allt. Inklusive mina hundar. Så mina djur får henne att må dåligt. Hundarna tål hon om det bara är dem, men inte råttorna! Hon är ju inte dödsallergisk, men snorar och ögonen kliar, hon har fixat receptfri medicin nu. Hon skulle aldrig säga direkt till mig att hon mår dåligt av dem, men min mor har hon sagt det till. OCh jag flyttade in här igen för bara några dagar sedan..
Förhoppningsvis får jag eget inom några månader, men man vet aldrig. Så att omplacera råttorna permanent är ju inte aktuellt känns det som, även om tanken flugit genom skallen på mig. Det kan ju ta allt från en månad till tio liksom.. Funderar på om jag ska lämna bort dem att bo hos någon annan ett tag, men känner ingen som direkt skulle vilja ha tre råttdamer hemma.
Hur skulle ni göra? Tankar eller tips?

Nej gud då synd :( Lycka till du
Mvh Vinetta
Skulle nog leta reda på någon som kanske vill rpova att ha råttor. Då får ju de med prova på att ha råttor. Sedan finns de ju dom som har djur i sina källare.. dock låter de väldigt grymt å kallt kanske. Men då är de ju inte i lägenheten och inomhus i alla fall. Dock blir det ju rätt mörkt för dom. Men jag skulle nog "låna" ut dom till någon i närheten. Om du nu får ställe om några månader så. Så borde det ju inte vara någon fara. Vill personen skaffa egna råttor så är det ju bra att få prova på om det är osäkert å få hjälp utav dig som kan om råttor och kan hjälpa denna personen med det hela. Skulle i alla fall jag göra så vida jag verkligen inte hade behövt å sälja dem för jag inte hade kunnat ta hem inom någon månad eller två.
E iaf vad jag skulle göra. Eller kan komma på

Usch, trälig situation!
Att omplacera permanent när det egentligen bara handlar om några månader låter väldigt tråkigt, det bästa vore naturligtvis om du kunde fixa någon råttvakt. Skulle du inte lyckas finna någon är det ingen omöjlighet att jag skulle kunna ta dom för ett tag, men jag bor i Norrköping, ~15 mil från Sthlm.

Jag försöker hitta lösningar på det, eller att de helt enkelt får vara kvar, allergiska systern är inte hemma speciellt mycket, så vet inte riktigt om jag behöver få bort dem ett tag heller. Ska fortsätta leta alternativ iaf. Tack för svaren :)