Sele o koppel
Har ni någon sele till era råttor ? Har sett visa har en som de har knytt själv, kan ni visa fler av den modelen? Vilka modeler skall man låta bli ? Vad har ni för koppel till ?
Visa er sele o koppel :)!
Jag använder ingen sele alls, mina springer fritt, dom håller sig i närheten ändå :)

är inte de där en kattunge sele? sitter ju på tok för långt bak på kroppen…
ja en sånt råttkoppel köpte jag också för ett tag sen, helt värelöst!
Min blogg: SweGizmo.se
Hittade selen jag menade innan http://www.cosmonita.se/rsele.htm . Har någon provat att knytta en sådan?

jag har två illerselar till pojkarna och det fungerar hur bra som helst! ena hatar selen så han får sitta i knä på mig.kan inte ha dem lösa i sthlm för jag har ingen egen tomt, och det är hundar o katter överallt.
en sån där sele hade jag förut men den blev gnagd på tyvärr. men den funkar oxå bra!
Qui dormit, non peccat
jag har gjort sånna selar, men jag e tveksam till dom i o med att när råttan drar så spänner selen åt runt halsen o nacken.

#3 Nää. Det är en råttsele

Jag har Kickiselar, originalen! 
Jag har några selen som jag fått, men jag använder dem inte på råttorna. Enda djuret jag går ut med i sele är illern.
#10 Trivs du med den :D? Synd att hon har paus eller något nu :(. Vill ju ha som jag kan gå efter i framtiden!
#11 du menar #9 va?
Oj :o Blev ett nummer förhögt! Ber om ursäkt! :)

Vart kan man få tag på sånna där "Kicki-selen" 
Mvh Vinetta

Kicki-selar är jättelätta att göra själva! Gå bara till en syaffär och köp en bit rep (typ sånt som kan sitta i jackor/tröjor, en sån där stopp-grej (syns på bilden som taco la upp) och en ring. Sen är det bara å kika på en bild hur allt ska sitta och sätta ihop. Det är en bit av en kaka! 
#15 Eller så kan man göra som jag, plocka allt det där från en gammal jacka som inte används mer och lirka ihop det till en sele. 

#16 - Samma här! Fast tog stoppen från min gamla jacka och snörena från mina gamla skor :)

Jag använder aldrig selarna men jag tycker att "Kicki"varianten är den överlägset bästa som går att ha. Om man inte vill/kan göra själv så tror jag att cosmonita fortfarande gör och säljer av samma variant.
Mina använder inte sele ^^ Dom är så duktiga på att inte springa iväg så långt :) Dom håller sig mest vid mig :)

Använder aldrig sele till mina jag heller….de får va lösa när de är ute…

Jag har sele på en av mina, men bara för att han inte ska jaga katten. Han har en "hamstersele".

Låter som flera av era råttor är duktiga och håller sig i närheten. Förstår inte hur det går till, är de så sällskapssjuka, eller vad är det dom gör att det 'blir så' ?
Mvh Ellenfyrkant

#24 Har råttan förtroende för dig och ser dig som flockledare så blir du deras trygghet i nya miljöer och då vill de helst vara hos dig =)
Nu har jag köpt saker till selen :)! Men jag har ett litet problem x'D!
Hur långt band skall jag ha till självaste sele delen ? Det är till två flickbebisar ;).

du får mäta runt, svårt tt säga hur stora två småbebisar är
Qui dormit, non peccat
#27 Du har ju ett spänne, då tar du bara vad du tror, och sen när du får hem tjejerna så spänner du om det är för löst eller tvärtom ;P

Tyxkte den dära selen man gör själv verkade jättekul :) Pysslig som jag är. Men de där spännena har jag alltid problem med när de åker av (från tröja/byxa) så jag funderar på om det verkligen är lätt att dra ur snörena och ta dom sen ta i ett annat snöre ?
Mvh Ellenfyrkant
(har en tös som tar stora hopp för att komma upp på mig..de andra klättrar som små apor…)