Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 320 ggr
Ellenfyrkant
0

Framsteg :)

Mina föräldrar tkr råttor är såå äckliga, speciellt mamma…. Hon har råttfobi >.< Trots det är jag på god väg till nästan omöjlig övertygning ^^ Så förhoppningsvis blir de rådisar för mig nästa år :) Lyckades ju övertala de att köpa mig en hund så råttor borde väl också gå tkr jag :) Först lät det omöjligt, några råttor kommer aldrig in här sa både mamma och pappa. Då var det bara *suck* :( Men nu sa jag till mamma att om jag går på *skolnamn* och bor inackorderad tänker jag köpa råttor, för de har sagt att jag får köpa de tidigast när jag flyttat hemifrån :P Då sa mamma aha men det är väl inte så lätt att ta med sig råttor fram och tillbaka hit och dit när du har en hund också, du kmr väl hem över helger? Och ja…. Det har jag tänkt men då köper jag bara en mindre, billigare, begagnad bur som helgbur tänkte jag :) Så har man en bur på varje ställe och en liten transport bur att ta det emellan platserna med. Och selar till dem. (ja, nu vet jag vad ni tänker… Det där blir dyrt vettu? Men jag ska spara ordentligt så jag har pengar till det som behövs + extra pengar om ngt skulle hända) Då frågade mamma, men blir de inte ganska gamla? Då blir det ju jobbigt att vara bunden. (ålder visste jag faktiskt inte, men nu vet jag att de inte blir så gamla) Då sa jag som det faktiskt var…. Visst är det svårare att hitta bra råttvakt än hundvakt, då vi redan känner folk som är helt tokig i min vovve :). Men *namn* skulle nog inte ha någonting emot att passa dem, hon är ju ändå ganska bunden själv med alla hennes marsvin, så det vore ju jättebra om vi kunde hjälpa varandra med djurpassning när det behövs :) Dessutom reser de inte så mkt ändå. Och denna kompisen har inget emot råttor heller, även om hon inte skulle skaffa det själv. Då höll väl mamma bara med om att denne kompisen faktiskt säkert skulle kunna passa dem :P. Sen frågade hon inget mer :P

När min mamma rågar om djurets ålder och ev. passning, då har jag tagit ett stort framsteg i övertygelsen om att få skaffa djur xD Så nu är jag superglad! :D Ska tänka på detta de 6 timmarna jag ska dela ut reklam idag xD + De 3 timmarna jag ska blada x''D

Grattis till mig! :D 1-0 till Ellen!! :D

Mvh Ellenfyrkant

empan-hampus
0

Wii!! Hoppas hon går med på det då :P

Elipowe
0

Hahaha :)! Din historia likna mycket min ;)! Jag har precis flyttat in på skolinternat och så :)! Jag är klar med alla mina inköp. Det är bara råttorna som skall flytta in. Fredag here i COME!

Ellenfyrkant
0

#1 Ja, hoppas hoppas hoppas! :D Saken är den att om jag väljer ett annat gymnasie har vi nog hunnit prata mer om dessa råttor och då finns ju chansen att de till slut tkr det är okej ändå, även om jag bor hemma, chansen finns! :D

#2 Åh vad roligt! :D Lyckansost :)

Mvh Ellenfyrkant