Hjälp:(
Jag vet inte riktigt vad som har hänt med min lille råttis.
Jag bor på behandlingshem nu och min mamma tar hand om mina råttor på vardagarna. Sist jag kom hem (förra fredagen) hade ena min råtta blivit otroligt smal och ville inte äta. Min mamma har matat han noga nu, men han har inte blivit bättre. Han är precis så som min förra råtta, han dog på samma sätt… Han är jätte smal och har ingen balans. Han kan bara ligga ned. Nu måste jag ju såklart gå till vetten. Men vet ej om det är öppet på helgerna. Är otroligt ledsen över det här. Och nu måste jag skaffa en till råtta, rumskamrat till min andra friska. Och då undrar jag om det är smartast att köpa en ny råttbebbe eller kanske ta en omplaceringsråtta, som är lite äldre. Vad tror ni?
Nami har två stycken som behöver akut hem… jag har kontaktat henne, men jag har inte möjlighet att ta den på rak arm eftersom jag väntar på operation för min fot…. och hon behöver bi av med dem snabbt pga av att hennes sambo/pojkvän är hyperallergisk så det är jättejobbigt för dem… kontakta henne så får du två på direkten… de råttor hon är två tjejer på 1år… hon har laggt ut annons här på rif med.
Lycka till!!!
Jo, fast min är ju en hane:/
Kolla med Bellona(finns här på rif) om hon hade några ungar kvar annars, hon är uppfodare i Karlskrona (Blekinge). Hon hade bara hannar kvar sist jag kollade, och det var inte så många veckor sedan.
sen så har du råttakuten också…
Råttakuten?

Mvh Stephanie 

råtthjälpen var det… säger och skriver alltid fel på det… sorry för felskrivningen…
Jag har nog fixa ny råtta. Känner en som jobbar för råtthjälpen. Men är bara otroligt orolig för min lilla pojke:( Vet inte om han lider heller. Kan inte göra något nu när mamma inte är hemma. Någon som vet om det finns någon vet. i stockholm som har öppet nu?

ja roslagtull har öppet och ahlberg/ahlström (?) har nog det med.. du läre ringa o kolla.. sök på google på veterinärer i sthlm.
han lider nog eftersom ingen tyckr om att svälta ihjäl..
Qui dormit, non peccat
Men jag matar han, då äter han. Så han får ju mat i magen iaf.

okej så han har börjat äta nu?? de låter bra=) har du pratat med vetten än? kanske vetten vet vad man kan göra, eller om det är nått virus eller liknande.. isåfall kan ju din andra råtta oxå smittas! finns det medecin så vore de ju jättebra!=)
jag vet att mina råttpojkar äter sämre när jag är hos mamma på helgen och min kille matar dem.
Qui dormit, non peccat