Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 530 ggr
volvo850
0

Röda tårar?

är råttornas tårar röda? en av mina har röda tårar/blod från ögat… undrar om de stämmer att de bara är tårvätska? :S

Absinthe
0

Jo det är tårvätska.
Men håll koll är det mycket och varje dag så är något fel och du bör nog söka upp veterinär.
Står råttorna fritt från drag? Nyser råttan mycket? Aptit? Låter det från lungorna?

volvo850
0

dom står i ett eget litet rum finns inget drag alls, dom nyser inte alls någon av dom och dom äter som vanligt och de rosslar ingenting… utan de är bara att dom blir så i ögonen,k eller en av dom iaf. Det verkar nästan vara mer när hon sovit…

Absinthe
0

Kan ändå vara ett varningstecken om det är mycket och ofta, kan vara hjärnhinneinflammation osv som ter sig så i början, sedan kan snedskalle komma, men såklart så hoppas jag ju bara att det är nåt drag eller så och att det försvinner för din råttas skull, säger bara vad det kan vara som väntar om det blir värre och det är en infektion av nåt slag.
Men håll koll på det iaf och blir det värre så åk till veterinären.. =)

volvo850
0

okey:( hoppas de inte är så illa:( hon är inte albino men har anlag så hon vaggar oxå med huvudet.

Absinthe
0

Albino vaggar för att de scannar, de ser dåligt nämligen.. men tycker det verkar lite udda att en icke rödögd vaggar med huvudet, iofs vet jag inte om din tös är champange och rödögd eller så, men vaggar och rött runt ögonen.. håll koll för hennes skull..

volvo850
0

ja de ska ja göra.