Råtter populärare?...
hu populära är råtter egentligen.Skriv hur många som har,är intresserade eller tänker skaffa i ditt område. I mitt är det cirka 9-10st som är intresserade,har eller absolut tänker skaffa.hoppas det blir många.
/camilla och råttan hanna 

Hmm, hos mig är det inte många som är intresserade. De flesta tycker inte om dem alls, en del tycker de är söta tills de får se svansen. Själv blev jag nog intresserad av de djuren när min systerdotter skaffade sig en liten råtta.
nästan alla önskar att svansen var lite hårigare men de klarar sig nog.
jag är rätt ny på just råttor.. å känner en tjej här i helsingborg som jag ska köpa två till små sötnosar av. Men annars kännar jag ingen.. rätt tråkigt, speciellt då ingen av mina kompisar gillar dem speciellt mkt heller. men de e smällar man får ta, dom e ju helt underbara djur (synd att inte fler inser det bara) :)
Det börjar väl bli mer och mer vanligt med tamråttor idag. Och de flesta jag träffar har negativa tankar om djuren ända till de träffat (träffade) mina råttor. Det är svårt att inte gilla dem :)
Jag skulle alldrig sluta älska min ¨råtta
Det är väl ganska självklart?
mm…
Ser bättre ut om du istället för "Jag skulle alldrig sluta älska min ¨råtta" skriver "Jag kommer alltid älska min råtta"
När du skriver råtta, betyder det då att du bara har en råtta?
mm om jag köper en till så kommer det inte att gå bra fastän jag bytar bur så attackerar hanna den andra råttan…så det går inte med fler
mm om jag köper en till så kommer det inte att gå bra fastän jag bytar bur så attackerar hanna den andra råttan…så det går inte med fler
Du kanske får prova igen fast låta dem träffas ute på soffan osv innan de får prova samma bur.
en råtta ska faktiskt inte vara ensam. Och går råttan inte ihop med andra har jag fått höra att det är fel på dem.
Ja jag tycker ganska synd om min råtta faktiskt.
pappa vill inte ha fler men det kan jag nog fixa. :)
Hera: Jo, då är det fel på dem, men det är undantaget till att hålla dem i sälskap. Råttan ska få välja själv, och vill den inte ha sällskap av andra råttor så ska man antingen prova kastrera dem (om det är en hane) eller låta dem gå själva.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Elbarn: Såvitt jag vet finns det lag på att de ska vara minst två. Så jag tror inte man ska låta dem gå ensamma.. Då mår de inte bra.

Jag vet bara en person mer än jag som bor här som har råttor, fast han har dem till orrmat. Annars vet jag ingen men flera personer är nyfikna och frågar när jag tar ut råttorna på promenader på somrarna.
okey