Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 455 ggr
KickanW
1

Underbar råttupplevelse

Jag reser rätt mycket med mina råttor men det jag var med om idag har aldrig hänt tidigare.

Vi hade åkt buss i ca två timmar och råttorna hade suttit i transportburen i över fyra timmar. Vi satt i ett väntrum med massor av människor och djur. Råttorna var alla framme och nosade mellan gallret för att vara med på vad som hände så jag öppnade luckan för att klia dem lite.

Alla råttorna blev som tokiga. De tryckte sig mot mina händer och la sig på eller under dem. Jag kliade och klappade dem lite och alla la sig platta på golvet och knastrade. Så fort jag slutade klappa på någon buffade den till mig på handen. Efter ett litet tag började alla (samtidigt!) ploppa med ögonen helt hysteriskt. Exit rullade över på rygg så jag fick klia honom på magen.

I ca en kvart tvingade de mig att klappa och klia dem, sen sov de i en kvart ungefär innan jag skulle vidare med bil.

Har aldrig varit med om något liknande. De betedde sig som katter, hur gossjuka som helst. Och Exit låg verkligen helt på rygg med ben utsträckta samtidigt som han ploppade med ögonen.

Kärlek! <3

Terato
0

Haha, vad underbart! Sådär håller mina äldre honor på ibland också. De blir liksom mysgalna och pluppar i takt. Men jag kan bara tänka mig hur det är med ett helt gäng ploppande gosklumpar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Bim
0

hahaha, du skulle ha filmat! :D Låter jättemysigt!

Glimmersr8or
0

Åh, är Exit också en sån go mysråtta Kyss.

2 av hans bröder, Azurit och Rodonit som jag har kvar här hemma lägger sig också på rygg så man ska klappa dem på magen Kyss

RatLover
0

Haha :D vad mysigt det låter! :')

KickanW
0

Ja, helt underbart!

Moa - Tanken slog mig… Men jag kunde inte förmå mig att ta handen ur högen :D

Glimmer - Ja, han är så fruktansvärt trygg. Åh, vad underbart! Jag har aldrig sett en råtta medvetet rulla över på rygg sådär :O

Tusss
0

ploppa med ögonen? Låter skumt :S tror inet mina töser har gjort det förut..

Terato
0

#5 Så himla underbart! Nej, det har jag inte heller sett! :) Å, lilla Exit. Jag hade inte honom länge här men gud så kär jag hann bli i honom! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se