ev Avelshane sökes.
Hej alla snygga grabbar där ute. Mitt namn är Donna, fast i mina SRS papper heter jag Elyon portrait.
Så här snygg är jag: http://gizmorats.weebly.com/uploads/8/1/4/2/814247/493001.jpg

Just nu är jag för ung, men till hösten/vintern funderar jag på att knyta mej med en trevlig hane. Nästan alla mina bebbar kommer bo kvar hos mej och matte, det är det kullen är planerad för.
Så hur ska du vara då? ja… jag och matte har pratat ihop oss, temprament går först.. du ska vara snäll, tillgiven och fungera bra med andra råttor (dock får du inte vara otrogen;)haha). Du ska vara frammåt och social, du ska aldrig ha bitit någon! då är du dum.. matte säger att sådanna ska man akta sej för. Du får gärna ha bra häng och gillar att pussas.
Du ska vara över 1 år.. (I like older boys)
I färgväg får du gärna vara Blue eller åtminstånde bära det i generna, jag har det också. Du får också gärna bära på roan, men helst inte vara en;) jag oach matte gillar roans, min syster är också en roan.
Så vem är jag då kanske du undrar? ja, jag är från mossblommans uppföding, jag har ganska lång stamtavla (typ 8 sidor). Jag är kullreggad i SRS. Jag är mycket frammåt och social, vill vara med hela tiden:) det bästa jag vet är att springa lös i soffan där jag bor nu, det är kul. Jag gillar att pussas också och matte säger att jag har bra häng, vad det nu är?
jag och matte är inge vidare på att skriva kontaktannonser.. så ni får gärna säga till om vi behöver ändra något i texten… eller totalt glömt något.
Min blogg: SweGizmo.se
Att råttan har en lång stamtavla behöver ju inte betyda att råttorna på stamtavlan är/var friska och långlivade. Så dem får du gärna berätta mer om :)
Ni kan läsa mer om mej på min mattes sida:
#1 Okey:) Ja, på mammans sida är det många led, mycket friska linjer och livsålderna ligger mellan 2-2½ år. På pappans sida är det bara kullsyskonen uppfödaren utgått ifrån, alla i den kullen lever fortfarande och alla är snälla, ingen har vart sjuk osv.
hmmm… vad mer… ni kan kolla lite på stamtavlan via länken jag satte in:) Dock fick jag bara med ca 1 sida av 8 så stamtavlan är längre.. ända bak till 1970 talet om jag inte mins fel…
*putt*
Vilken trevlig annons!
#3 SRS stamtavlor går tillbaka till 1983. Vilken råtta/vilka råttor har du längst bak i stamtavlan?
ska kolla…. *springer iväg*
Allra längst bak (om jag inte ser fel) är det: Abban's Hibiscus (färg: ag), han och honan Abban's Spice girl (färg: s-ba) fick en kull tillsammans där Abban's Knasen avlades vidare med Råttfällan's Kanel (färg: bl-ag)… dem fick då bland annat Råttfällan's Angel Blush. som sedan ….
Nu såg jag att detta inte alls är längst bak.. detta är bara 10-11 led bak… uch vad krångligt:( jag tar ett kort sen istället…
#5 Har ju samma stamtavla..( o söker oxå en snygg o snäll hane…)
Den sista i ledet är La Bamba Mustafa´s efter: Westminster Thamesgrove (UK) och Heartbreaker Mustaf´s
puutt 
putt

Liten fråga bara, måste hanen vara reggad i SRS?
Har fyra fina pojkar, men ingen av dom är reggade. Alla är snälla och friska.
#10 Berätta om dem, vad har de för historik, var kommer de ifrån??
Stamtavlor, färger, psyket, hur är deras föräldrar…osv..??
#10 det #11 sa… :)

Min älsta är ni nio månader, en riktig gnubbis.
Vet inte så mycke om honom då han blev åter lämnad till den lokala zooaffären efter att blivit brutalt illa behandlad.
Med hjälp av personalen så försöker vi ta reda på mer om hans historia.
Han kan tyvär inte vara med mina andra hanar för han förstår sig inte riktig på andra råttor, inte konstigt då han varit själv sen han lämnade sina syskon.
Han är inte dominat bara lite för gosig, han går rätt fram till allt och alla och vill mysa. Han nästan en perfekt Black Europeisk Berkshire.
Mina andra tre är än för unga för parning, min yngsta är en black hooded liten sötis. i mitt album finns det bilder på alla.
är inte intressarad av en zooråtta:/ dessutom går han inte ihop med andra råttor och det vill jag värkligen inte föra vidare…
dessutom kan han bära på cancer eller annan skit, det vet du ju inte.. eftersom hans föräldrar vet du ju ingen om.. så tyvärr.