Degusar? :D
Finns det någon här inne som har degusar? :P Tänker skaffa och vill helst ha från uppfödare och undrar om någon vet om det finns någon uppfödare? kanske ;P :P
Vet inte om degus-snack hör hemma här… Men låt gå.
Jag har inte degusar, förresten ;)
Åh juste ja :P Jag glömde fråga det oxå :] Vet någon vart man kan prata om degusar? Här eller på marsvin, kanin, hamster eller vilka som nu finns ;D någon som kanske vet? :D :D
Exotiska djur? :P
Humm jaa kanske det :P Ska fråga :D :D
Nä jag är med!, men jag har ingen direkt info om dem…
De enda degusar jag träffat fanns på en zooaffär. De verkade trevliga, men verkade vilja ha lite mer yta än vad som fanns… Här finns nog inga uppfödare dock. :(

De hör inte hemma vid några av de nämnda djuren.Degusar är en egen ras och ganska ny som husdjur därför finns det dåligt med uppfödare.
Något att tänka på är att när de blir rädda så släpper huden på svansen, svansen gnager de sedan av. Dom vill ha en djup bur så att de kan gräva, de lever i tunlar under marken.
Ahaa okeej :D Jasså men då vet jag ;P Jag har hittat en och har mejlat henne, men aa :D
#6 Okej ;P Då vet jag det :)
#6 Därför ganska likt gerbiler, fast de klättrar lite mer. Innan fanns ju GP:s här, och nu när exotiskadjur startades så har dom flyttats dig, tror att det var rätt mycket dagusar på gerbilder. Nu när exotiska djur iFokus öppnats så är det många degusägare där. Iaf…. Degusarna hör bättre hemma på ED än här!
heheh okej men jag har frågat men inte fått svar ännu men jaa.. faktiskt jag tror nog det oxå ;P :D
Jag kan förstå att man kommer in här och skrver då jag själv inte sett många intressanta sidor som är så "online".
Degusen räknas ännu som rätt exotisk. Finns massor med blocket annonser ute just nu. finns även ett par inne på exotiskadjur som behöver hem rätt snart.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hade denna buren till våra degusar, 4 st honor. Hade inte min sambo blivit allergisk mot deras mat hade vi behållt dem!! Man ska tänka på att varje degus ska ha en egen hylla att sitta på o egen matskål, (hellst, de är egon ibland…)
o sandbad, stor kalksten till dem med… Lycka till med dina degusar!!
Snygg bur ;D Okey det ska jag tänka på :) Men ska man ha två sandbad då eller räcker det med ett? :P :D
någon som vet?? :P :)
Degusar? Gills inte det som jordekorrar? Har jag fruktansvärt fel?
nej. degusen ser ut som en ekorre men den är inte släkt med den. Degusen är närs släkt till marsvin släktet där marsvin och chinhilla finns.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#0 Gå in på zoonen leta fram medlem Isoldes hon bor i stockholm och har Degu tror hon har till salu..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#14 Nej, det räcker med ett kar, men tänk på att ha höga kanter för det skvätter!!
(de gillar att använda sandbadet som toa oxå…så det får bytas med jämna mellanrum…)
Ett tips är att gå in på Zoonen, där står mycket om degusar!!