Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 465 ggr
Liingefors
0

Lite hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill också kunna måla sådär fint på photoshop (stava)

Snälla kan inte nån berätta hur man gör! Mina blir as fula ju!

hus-musen
0

för det första så måste man ha talang=) sen använder väl de flesta en ritplatta, fungerar som att rita på ett vanligt papper, fast bilden dyker upp på skärmen! det går nästan inte att rita med vanlig mus, då man ine har samm akontroll!

Qui dormit, non peccat

Liingefors
0

ok

hus-musen
0

du får väl llåna en ritplatta av någon o prova, har för mig att de är ganska dyra, beroende på vad man jämnför med! hon som målar råttbilderna har ritplatta iaf=)

Qui dormit, non peccat

Liingefors
0

ok tack så mkt! för hjälpen asså! hehe

SweGizmo
0

Innan jag fick min ritplatta målade jag med tutchpaden på datorn (folk kallar mej galen pga detta då dem tycker det är rent omöjligt). Så man kan nog lära sej måla bra med mus också:)

men rekomenderar ritplatta^^ LOVE IT

kostar dock sitt, min modell kostade 599 kr tror jag det var.. och då är det ändå den minsta modellen:/ men det är det bästa märket bamboo.

och sedan, massa öva:) ett tips är att  om du tex ska måla en råtta, gå in på google, sök på råttans musklatur och benuppbyggnad, lär dej hur kroppen ska se ut, sen börja måla råttan med päls och elände;)

Min blogg: SweGizmo.se

Mastoll
0

Man kan ju kanske öva på papper innan, om man inte har råd att köpa en ritplatta just nu