Älskade Idefix.
Idefix hade börjat smalna av, han åt visserligen, men inte lika glupskt som innan. Sedan dunsade han i golvet också, från två meters höjd, vilket gjorde att han blev sned. Jag tänkte gå till veterinären innan, när han blev smal, jag tänkte att det säkert var åldern men jag ville ändå se om något kunde göras. Men när han ramlade så bestämde jag mig att jag skulle ge honom några dagar att återhämta sig, men om det inte hände något så skulle han få somna in…
Så idag, halv fem, ca. två veckor sedan han trillade, tog han turen över Regnbågsbron. Jag begravde honom i en fin skog, inte långt ifrån hemma, med en liten, liten kudde och en mobil, så han kan sova skönt och vi kan ringa varann.
Min pappa grävde då en liten grop som han fick ligga i och så ristade pappa in ett kors och "RIP" i ett träd i närheten.
Jag saknar honom oerhört mycket, och den jäkeln låg i mitt knä och knastrade precis innan… Så nu kommer jag nog att älska och uppskatta mina andra råttor ännu mer än innan, när man vet att dom faktiskt försvinner ur ens liv en dag. Det känns ändå bra, för att jag vet att Idefix har det bättre på den andra sidan än här. På andra sidan finns det massa råttbrudar som han kan charma och säkert tonvis med skinka. Jag vet att han har det bra men det känns ändå jobbigt såklart…
Sov lungt och smärtfritt min älskling
Idefix
2006-10-24 till 2008-08-12

RIP Idefix…
Beklagar.

beklagar :(
RIP Idefix
åh RIP grabben :(

Idefix och jag har bara "träffats" via Niffens cam, men jag har aldrig sett en så stor och fin rått-gubbe innan. Hoppas han hittat min Tuva där vid regnbågsbron så att de kan få sig lite råttkärlek i väntan på oss <3

åhh.. stackars er! :O Men han har ju det bättre nu! beklagar och tonvis med tröstkramar!!
Nej.. lilla gubben :'( Sov gott Idefix!

Idefix <3, Du må bättre nu. Kanske du träffar Iris där uppe snart. Men bara kanske…
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Usch vad hemskt :( Kramar till dig Niffen.

Ursh, vad sorgligt.. Blev lite tårögd när jag såg bilden. Sov gott lilla Idefix..
Älskar mina stora små vänner..
Tack allihopa, det behövs…
Sitter och läser texten om och om igen, gråter hela tiden… Saknar honom jättemycket, fastän det bara var igår. 
Så jobbigt det ska vara då.. Kan dom inte leva föralltid..?
:'( R.i.p Idefix. Platon och alla de andra tar säkert god hand om honom där han är nu.
#12 Ja, jag sa till honom att jag och han snart träffas igen, och så länge får han leka med Platon.
Det kändes som om han förstod vad jag sa, han tittade på mig och sen blundade han och började knastra, så somnade han…

Det var på grund av Idefix och Lurefix som Niffens råttpassion tändes igen. Det var dessa två sötnosar som väckte mitt råttintresse.
Även om Idefix bet mig första gången vi träffades (vilket har gett mig stoooor respekt för honom) så har jag inte tyckt något illa om honom. Denna råtta var fantastisk, med en stor personlighet. Och utseendet; vem säger inte att han är vacker? Niffens isbjörn har gått igenom mycket. Han har gjort allt från att diciplinera Krullans bebispojkar, till att rymma från sin bur, vilket hände en kväll då jag sovde över hos Niffen. Gissa hur förvånade vi blev, och vi fick oss ett gott skratt!
Tack, isbjörnen, för att du lärt både mig och Niffen så mycket. Och för att du varit så snäll, och jag hoppas att du har det bra däruppe.
R.I.P. Idefix! <33

rip