Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1005 ggr
Elipowe
0

Burval!

Skall ha en bur till min skola också ju :o! Men kan inte riktigt bestämma mig. Antagligen en Dakar för 1299 kr eller en hornbach voljär för 995kr .

Dakar http://www.zoovaruhus.se/res/Fagel/15230030.jpg.

Vad tycker ni ? Kom gärna med förslag. Gärna beg. i mlamö trakterna. Buren skall vara till två flickor :)!

niffen
0

Dakar finns också som Lagos, fast med hyllplan  ;)
Billigare om du vill ha riktiga hyllplan, men annars funkar det med plastlock. Jag tycker du ska skaffa en Horbachstylevoljär.
Själv har jag en Lagos(Dakar)  Glad

Elipowe
0

Trivs du med din Lagos/Dakar ? :).

Problemet är att voljärerna är rätt dyra :o!

fhs
0

I'd say Hornbachvoljären.

Har en Lagos (dakar) och den rostar, sitter ihop med buntband, är ranglig och gallret är inte lackat så det blir missfärgat och matt och suger åt sig kisslukt. :(

Hornbachvoljären (som jag köpt idag men ännu inte satt ihop) verkar bättre när det gäller gallret iaf. :)

Elipowe
0

#3 ! Tack för lite kretik mot den buren :)! Jag gillar Hornbachen men skulle vilja ha en till lucka på sidan ! Man kanske kan skicka en mejl till någon burtillverkare och fråga om man kan köpa en lucka.

fhs
0

Jo, eller ta en lucka från en gammal bur/kolla på loppmarknader efter en billig bur och ta luckan därifrån? :)

MentalDistress
0

#4 varför vill du ha en lucka på sidan? Jag har en hornbach voljär och det två luckorna som finns (en uppe en nere) funkar perfekt för mig. Kommer åt dem oavsett vart de än är i buren. Ang. torka av hyllplan och så kan du ju tänka till extra noga innan du sätter in dem och se så du når dem alla enkelt! :)

empan-hampus
0

Ser ut att vara väldigt små luckor.. :) Är det det?

fhs
0

Mellanstora, skulle jag säga. Inte små men inte jättestora. :P

empan-hampus
0

Jaha hihi tänkte på att man måste få in och ut råttorna ;P okej hur många luckor finns det då? :)

fhs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 st, på framsidan. :)

empan-hampus
0

Okej :)

Elipowe
0

Funderar på åka och kolla/köpa en beg. bur i morgon :)! Det är en ferplast bur med storleken 100cm hög, 60cm bredd och 45 cm djup. Vad tror ni :) ? Den är ganska snygg!

Skall ge 850 med ben/ställning :)! Buren är använd i 2-4 månader. Nyköpt för lite över 2000 kr!

Buren skall vara till två råttisar som sagt ;)!

Elipowe
0

Hmm. Fick höra nu att där är 4 dörrar. Två på framsidan och en på varje kortsida. De är i undulat storlek ;o! Kanske känns lite för ta utt råttisarna ur :o ?

fhs
0

Jag hade nog fortfarande valt voljären på Hornbach. :)

Allamej
0

#12 Jag hade velat ha den buren till Pookie och hennes blivande sällskap :) (undulat)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Elipowe
0

#15 Ta du den jag skall ta den! Orkar inte med små luckor ;o! Den finns i lund iallafall.

Näpp! Du har jag bytat helt. På Onsdag blir det kanske en TÅGtur till kristanstad och köper en ferplast voljär. Den modelen som är som hornbach fast lägre och annan färg. 700 kr :)!

Elipowe
0

Fast när jag kollar efter är den nog lite högre än en 1 m :O! Kanske 1,40 ! Bah! Detta måste undersökas !

Elipowe
0

Nu har jag kommit på att det är en Ferplast aria .

Den är 1,55 m hög :). Fan vad folk kommer stirra på mig ;'(!

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2617 <- Sådan här fast i äldre eller nyare model. den jag skall köpa har röda kanter, marin blått galler och vitt tak :)

fhs
0

Snajsigt! Kul att du har bestämt dig! :)
Den är fin den buren. :)

Elipowe
0

Jao det hoppas den är ;D! Har väldigtofta beslut ångest ! Men nu har jag bestämt mig. Det blir denna, jag kan inte ändra mig. *Tror jag* x'D

Det blir verkligen en lyx lix bur till två tjejer :)!

Elipowe
0

Nu har jag varit och hämtat buren. Det skulle egentligen blivit tåg men personen jag skulle åka med. Drog sig ur för hon "fick inte av pappa". Trots hon fick dagen innan. Folk kan lika bra säga att dem inte vill istället för ljuga en rätt upp i ansiktet. Och det är inte första gången från denna personen. Iallafall den är hemma nu, mammsi körde mig :).

Buren var i ganska bra skick, det är bara hjulen som behöver bytas då de är ganska utslitna. Men buren var VÄLDIGT skitig :'o. Fågel bajs längs väggarna. Men jag fick väldigt många grejer till ;). Böjbara plast pinnar från ferplast. Blir säkert jätte bra till klätter pinnar :). Men pinnarna får ligga i blöt under natten eftersom jag fick inte loss skiten!

Före första rengöringen ! ( Hade börjat dela på den)

Elipowe
0

En del av grejerna jag fick till.

Elipowe
0

Efter en rengöring. Den skall skrubbas en gång till i morgon, då jag inte fick bort allt skit. Sedan skall jag ha lite bakteridödande på :)! Sedan skall jag dela på den. Sedan är jag klar att flytta buren till min skollägenhet på onsdag :)

fhs
0

Snajsigt! :D Verkar vara en jättefin bur! :)

Elipowe
0

#24 Ja den är jätte fin =)! Lite ranglig just nu, skruvarna behövs spännas! :o