Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 923 ggr
busdenise
0

råttor i sovrummet

hejsan allihopa!är så att jag planerar att flytta till en etta,undrar om de är någon av er som har era råttor i samma rum som ni sover.när mina va bebisar brukade dom sova i mitt rum men klarar inte av de för dom väsnas så mycket om natten ^^ vart har ni era råttor?Glad

Elipowe
0

Så länge man tröttar ut dem på dagen brukar det vara lugnt! :) (vad jag vet av rått kompisarna jag känner, jag har inga än x'))

Ladyinred
0

sov med öronproppar nån natt om de e förjävliga eller använd sömnmedel man köper på hälsokost. det fick jag göra när jag bodde hemma, det hjälpte faktiskt… i värsta fall kan du ju ställa in buren på toalätten om du inte har en voljär :P

Mymlan
0

Jag har inga problem med ha möss, råttor i sovrummet.. Nu står i o f de med stora burar ute i vardagsrummet tills ena sovrummet blir tomt. Bara 2 små fröknar som huserar inne i mitt sovrum tillsvidare..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

zmulan
0

Våra råttor har sin bur bredvis sängen o vi har aldrig haft några problem med att sova pga dom =) Men så sover vi väääldigt tungt bägge två när vi väl sover. =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Falurven
0

Jag sover som en stock hur mycket oväsen dom än kan få för sig att ställa till med xD :D

Mvh Nathalie

Tramsa
0

I-landsproblem to the max ;)

Ladyinred
0

tror det är ett u-landsproblem om nåt. skillnaden är bara att deras råttor inte sitter i en bur…

Babbett
0

Beroende på hur många råttor man har och på hur duktigt man städar så är jag lite skeptisk till att ha råttor i sovrummet. "ManaFramAllergiDelux".

hus-musen
0

jag har mina råttor i sovrummet/vardagsrummet då det är samma rum.. och det är inga problem alls! visst lät de hemskt mycket i början men man vänjer sig=)

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

problemet e ofta om man har folk som sover över och inte e vana med ljuden. Jag kan få lite dåligt samvete om dom har hållit nån kompis vaken på natten….

hus-musen
0

haha nee ska folk sova hos mig så får de härda sig alt ta med öronpropppar! på ynkliga 25 kvadrat finns det inte direkt nån annanstans att göra av dem heller. men de är aldrig nån som brukar klaga heller..

Qui dormit, non peccat

TienMu
0

mina får bo i köket :)

busdenise
0

sov me råttorna i mitt rum inatt fyfan va nytt de var me alla ljud och så men ja vänjer mej nog!:)

Elma_vip
0

Jag har mina åtta tjejer i vardagsrummet, stänger dörren in till sovrummet varje natt för de lever jävel på nätterna, sen vill jag inte riskera att framkalla en allergi och så tycker jag att de luktar för illa för att ha i sovrummet. :P

Animalen
0

Jag har mina två flickor i sovrummet & så värst väsnas dom inte :)

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

allobosia
0

Jag har alla mina djur i sovrummet vilket innebär att vi bor 15 stycken på mitt rum..

Där bor jag

7 råttor, 4 kaniner och 3 marsvin helt utan problem..

Jag tror att det är en vanesak att ha djur som låter på nätterna när man försöker sova, nu för tiden har jag svårare att sova när det är tyst istället.. :)

[kalelo]
0

Du vänjer dig… använd öronproppar så dämpas ljudet. För mig vande jag mig rätt så fort. Konstigt sen när jag sov borta, saknade ljudet av råttorna när jag gick och la mig och när jag vaknade och skulle gå upp…. är jag hemma och de är helt tysta innan jag har somnat så går jag upp och kollar till dem. Men jag har bara tre lugna små saker också, alla över året när de flyttade til mig så jag har ingen erfarenhet av ungdomars väsen precis heller.

Freke666
0

Man vänjer sig. Vi har råttor i alla rum och andra djur…

Visst finns det nätter man lätt skulle kunna tänka sig öppna fönstret och göra sig av med vissa av djuren, men så tycker flickvännen även om mig när man varit på krogen och kommer hem och däckar på rygg.

hus-musen
0

tycker faktiskt att det är lite mysigt att höra råttorna hoppa runt, äta litegrann osv! man känner sig inte så ensam då, man har sällksap hela tiden=)

Qui dormit, non peccat

busdenise
0

har ju sovit me dom nu,men de luktar ju så illa.så ja får flytta tillbaka till de andra rummet.men de kanske är bottenmaterialet ja använder,toa lätt heter de

Tramsa
0

#8 Jotack.. har haft mina tjejer i sovrummet två nätter nu och känner absolut av det i hela huvet. Även fast deras bur aldrig är smutsig.

Babbett
0

#21 Jotack…det var det jag menade. Inte om man behöver öronproppar eller ej :-P