Barnmat!
Tänkte köpa mig 3 burkar med barnmat när det blir dags för råttorna att komma! Men jag tror inte två råttor kan ätta upp en hel burk :|! Hur länge kan man ha en burk öppen ? Kan man frysa resterna?
Vilken ålder skall man ta för? De kan ju tugga lite själva ;). Har ni något favoritmärke och smak ?

Vart kan man köpa 3 burkar med barn? :O
Skämt osido, tror det funkar utmärkt att frysa in resterna sålänge du inte fryser in glasburken.
Ska du köpa barn på burk!?
Nej, en liten burk äter två råttor upp, iaf 
Barnmatsglasburkar går att frysa :)
Iaf, de jag och min mamma fryst 
Ojoj ! Glömde skriva mat! 
#2 Finns det små burkar :o ? Får väl kolla in barnmats avdelningen på willys och Ica !
Hahaha
Det värsta är att när jag läste inlägget innan någon kommenterat så reagerade jag inte.. ungefär som att det var världens vanligaste sak. 
Ja, såna som är som hälften en stor burk.. Öh, det lät ju smart…
#6 Men Ninja då…. 
Hon jag tog över mina första råttor hade isfack i gummiliknande material från ikea som hon fyllde och frös… sen så tryckte hon ut så många bitar mat de skulle ha och tinade det i mickron på låg effekt
Som man gör iskuber i ja, det gör jag med, jättesmart :)
#8 Vad smart! Då kan ju jag köpa en stor burk och sedan frysa i små bittar =D! En två bittar per huvud eller =) ?
En bit två gånger per dag, per huvud 
Om någon hängde med där… 

Man kan ja en öppnad burk i två dygn, mina råttor äter upp en burk om dagen . men då är dom ju ganska stora oxå, hehe .. :)
Hittade små burkar på willys idag :)! 7,90 kr burken!

barnmat är skitdyrt, varför gör du inte egna röror och fryser in? har du en mixer så är det bara att mixa grönsaker, kött, potatis, pasta osv då vet du oxå exakt vad som är i maten.
Qui dormit, non peccat

egna röror är väl de ultimata å göra men de e e ju aldrig fel å ha några barnmatsburkar stå hemma när tiden inte räcker till :)
Brukar köpa de ekologiska barnmaten ti mina nä ja inte lagar eget åt dem….å så läser jag alltid innehållsförteckningen….kan ju finnas skräp i barnmat åxå…
Jag har inte utrustningen till att göra egna röror på skol internatet :o! Sedan vill jag inte fylla hela gemensama kylen med rått mat x').
Finns det något märke man skall hålla sig borta från :o ? Vilka ämnen ?

de får inte vara för kryddiga…..
jag brukar ta sånna som de står osaltad på….

#16 får du ens ha råttor på skolan? jag har iaf hört att man itne får ha djur på de flesta skolor eftersom det kan finnas allergiker och på en skola ska alla kunna vara..
men annars så skulle jag akta mig för salt och kryddor, litegrann gör väl ingenting egentligen. knepiga konserveringsmedel är inte heller nå bra tycker jag!
Qui dormit, non peccat
#18. Detta skolinternatet får man :) (förövrigt är det en djurvårdlinje med mycket praktik). Söker man inte på en djurvårds linje och är allergisk mot det mesta får man skylla sig själv! Har även mejlat en extra gång och frågat.
Ok tack =)!.
om man inte har sådanna där ikea isklampsfrys saker somman gör is i… vad kan man då frysförpacka barnburksmaten, i så det blir portions förpackat? snå plastpåsar fungerar nog inte så bra… Några ideer?
#20 Sno ketchupformer på donken eller köp små knäckformar? 
knäckformar… det tänkte jag inte på. Tack för tipset.