Nya ifokus
Om allt går som planerat så kommer Nya iFokus lanseras natten mellan torsdag och fredag. Det är väldigt mycket som är nytt och förbättrat. Inte minst är de personliga sidorna mycket mycket bättre!
Till en början kommer det säkert kännas väldigt ovant med det nya, men vi värdar har kört den nya versionen hela sommaren och gillar det, så ge det lite tid.
Trots att det är ordentligt testat så kan det så klart dyka upp ett och annat fel. Om ni stöter på något fel, skriv gärna en rad på Support iFokus så fixar gänget bakom iFokus det så fort de bara kan.
Det kommer nog bli skitbra :'D
åhh va kul, man vet hur svårt det är i början att vänja sig men efter ett tag brukar man vara nöjd :)
// Vanessa
spännande:)
Min blogg: SweGizmo.se

Jippie vad kuuuul! Särskilt att "min sida" har större möjligheter? Vad spännande. *Sitter o väntar på natten till Fredag*

de visst inte jag heller. men va roligt med lite nytt utseende =)

Inte jag heller trots att jag är Sajtvärd.
#9 Har du varit inne på iFokus.ifokus? Har använts där ett tag nu, och det finns en tråd om det.
Personligen tycker jag det är för plottrigt.. är inte alls speciellt förtjust i den nya designen, tycker den är mer avskräckande än inbjudande.
Kanske är mer användarvänlig när man vant sig, men som den ser ut så vill jag inte riktigt vänja mig..
Dock är det väldigt många som är nöjda med den, börjar nästan tro att jag är den enda som inte gillar den.
#10: Då börjar du tro fel ^^
Jag föredrar när det är stilrent - som nu. Men den nya bli alldeles för plottrig. Lite som förändringen på bilddagboken… Där är jag fortfarande lika missnöjd över designen…
Däremot är jag positiv över det övriga, det är bara designen som stör mig.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag är glad att många av de funktioner jag föreslagit faktiskt anammats. En tråkig sak är dock att sajtens logga är lite väl liten och man hamnar för lätt på andra sajter - det betyder att folk lätt går vilse…
För övrigt bryr jag mig inte så mkt. Jag har vant mig vid seghet, buggar, reklam och att jag inte kan påverka layouten alls. Jag är glad över att kunna ha ett community gratis.

aja, det ska nog funka. men jag förstår inte varför alla sidor hela tiden måste byta layout. det går väl bra med det gamla vanliga?

den här gamla sidan är ganska enkelt uppbyggd utan finesser så de skulle vara skoj med en lite mer utvecklad sida! fast där de står hem, artiklar osv på vänster sida borde byta plats till längst till höger så man har "inloggade just nu" till vänster istället.de blir för mycket på vänstersidan annars tyckr jag!
Qui dormit, non peccat

#10 Har inte tillgänglighet till iFokus.ifokus.
Vet inte när jag kommer få det heller suck.

#15 Vet teamet om detta? Grodan el. annan Medarbetare ska kanske flagga om det inne på sajten så att nån i teamet ser de & ändrar de
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#15 Har skickat pm såväl till Staffan som till Niklas men inte fått svar eller tillgång till forumet så om nån vill hälpa mig vore det snällt.
Förlåt om jag snodde tråden.

Jag har flaggat inne på värdsajten nu iaf..
// Emma, aka Althea

Det blir säkert bra men det känns trist att man ska behöva bli betalmedlem för att få visa bilder direkt i inlägget. Mer och mer blir saker man måste betala för nu för tiden.
Taco, var har du fått den informationen? Att man ska behöva betala för att kunna lägga bilder i inläggen. Jag undrar eftersom jag aldrig hört något om detta alls.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hoppas man kan betala via sms o att även kontantkort telefon fungerar. Jag har bara mobil med kontantkort.
Många ungar får ju ej betala via telefon etc så där kan iFokus tappa medlemmar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
äsch
#22 Kan ej se vad som står där för liten bild
ajja, kolla på grodans bild, där finns en ruta där det står vad man kan köpa för känster
#22 …din bifogade fil är så liten och man kan inte zooomma in på den, så man ser inte vad det står alls förutom 50kr och det säger inte så mycket just nu.
Hoppas i alla fall det funkar med betala via sms o kontantkort ska fungera.
27# Tack, var det jag ville visa :)

Men shit va överreklamerat och plottrigt, om jag får säga så.
#30: Det hoppas jag verkligen inte… Vi har ju betalat för att avataren ska vara stor "för all framtid" typ, så de kan ju knappast begära att vi ska betala igen för att de förnyar…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
jag gillar den nya versionen… massa nytt… t ex smajlisar, bilder o länkar i gästboken!!! weeeee

Nu blev jag lite ledsen.. Gillar den här ( gamla ) sajten mer :/ Men men det är inget man kan påverka.
Mvh Vinetta
#35 oki… fast jag antar att jag aldrig gillade denna version… för vit å båring lixom…
Hoppas verkligen inte att jag får betala igen för stor Avatar! Då stämmer jag iFokus! :O
Fan va tråkigt att man ska behöva betala för bilder i inlägg också, tänk alla som är medlamar på foto i fokus istället? Men man får väl skaffa en bilddagbok eller blogg som man lägger upp bilderna på och länkar till istället om man är snål (som jag)…
Va:s måste man betala för att kunna lägga in bilder?? hur blir det då när jag ska lägga upp Riffe smilisar?
Du får passa på att göra jättemånga nu då, eller så får du mejla till grodan eller nån, för det måste väl vara gratis för Medarbetare och/eller sajtvärdar åtminståne?

#37 Va!? Måste man betala nu också? :´(
Mvh Vinetta
Kolla #27 :/
Jävligt tråkigt… Då hoppas, nej förväntar jag mig massa bättre nya grejjer!
Det känns mest som om de tar bort privilegier och sedan erbjuder oss att betala för att få tillbaka dem… va kallas det nu igen? Gisslan?.. ja just de, gisslan var det…
We have a hostage situation at rattor.ifokus.se need backup. :P
humpfff-_- Kan man alltså inte ens kopiera in bilder heller då?
Hmm.. Vad dåligt! Jag gillar Rif som den är nu.. Jätte dåligt att man måste betala för bilder i inlägg!!!! :S :S
Fast varför ska ni göra om den egentligen? :)

det står ju inte att det kostar att lägga in bilder utan det kostar att få bilderna inlagda direkt i inlägget(öppna bilder) då borde man fortfarande kunna skicka med en länk med bild så då får man klicka upp dem istället. eller har jag fattat fel?
Qui dormit, non peccat

Men hela grejjen! Att allt ska kosta..:(
Ska vi starta protestlista? Neeh jag bara skojjade..
Mvh Vinetta

Alltså som jag fattat det som så är det såhär..
Att allt som idag är gratis kommer fortfarande vara det!
// Emma, aka Althea
YES! Nu är det sprillans nytt här för mig! Känns ganska bra, hoppas att det fortsätter kännas bra, kanske börjar kännas värre sen när man börjar förstå lite… Det enda som är dåligt är det man behöver betala för… Men, men… 
Mi nåo lajk :(

Mi nåo lajk idhör :(
Alltså.. jag tycker det är bra med nya funktioner och så, men just utseendet önskar jag annorlunda. Men man kan ju inte få allt, det är ju massor av annat bra som tillkommit så. Alla kan ju inte gilla samma saker, är en omöjlighet. :)

jag vet inte om det är min dator men allting har blivit gigantiskt :S
känns sådär nu men jag vänjer vääl mig sedan
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
ser shyst ut =) ta o utforska lite =)
Det blev jätte snyggt! Skall kolla runt lite =D
*lost*
Som alltid… Nya funktioner, nytt, bättre, bra - dyrare. 

Mvh Stephanie 

Tkr att dt blev snyggt med den nya desingen.. (:

Vart sjutton är Gästboken?
Man klickar på "Min sida" uppe i högra hörnet, och sedan i menyraden till vänster lite längre ner står det "GÄSTBOKEN" men versaler, så klickar man där och så är man där ;)

Nä den fanns inte där utan jag var tvungen att aktivera min sida och skriva en en verífieringskod men nu fungerar det.
sidan har blivit jätteslö och det tar fånigt lång tid att lägga in ett meddelande man har skrivit. det bara står o tuggar :(
Allt är slött…. tar mig inte in på inboxen för att Timeout expired bla bla bla… kan inte gå in på något på min sida, kommer inte åt gästboken (och ja, jag har aktiverat) allt tar sjukt lång tid och jag ber till gudarna att det bara är nån bebissjuka så att det går över… fort…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

nej vad har hänt!! texten är pytteliten och jättesudddig, och jag ser ingenting! ursäkta stavfel om ni ser några får jag ser inte vad jag skriver..
Qui dormit, non peccat

nej vad har hänt!! texten är pytteliten och jättesudddig, och jag ser ingenting! ursäkta stavfel om ni ser några får jag ser inte vad jag skriver..
Qui dormit, non peccat
o jag kan inte skrolla längre, det gick ett tag för en liten stund sen o nu funkar det inte igen….
Hoppas också på att det bara ska vara lite barnsjukdomar nu i början, och att felen och segandet går över.

Mvh Stephanie 

Alltså… Om det är många inlägg i en tråd måste man scrolla jättelångt upp igon om man läst det sista för att kunna läsa de andra, asjobbigt!!!
#71 Därför finns det en knapp mellan tråden och där man skriver kommentarer, "Upp till inläggslistan"!
Suck jag kan inte läsa ngt i min mail får bara upp fel meddelande. Den säger jag fått mail men kan ej öppna inbox.
Men man kommer fortfarande inte ääända, upp. Det vore lättare om det var två olika fönster som förut och att det som är under kommentarsrutan vore på högersidan om själva tråden. Slipper det bli så långt.. ;)
Har nästan inte kommit in på rif på hela eftermiddagen *mutter*.

Jag tror att detta bli bra även om jag oxå haft problem med att logga in och så.
Men överlag så är det nog bara en vanesak.
Har tydligen varit lite problem med att några nuvarande lösenord har bytts ut mot gamla, om man bytt lösenord någon gång under den förra versionen som användes. (minns inte exakt vad han skrev, men något sådant var det)
Jag hade också problem med att logga in, men man kan be att få lösenordet skickat tills sig om det inte går att logga in, eller testa logga in med ett gammalt lösnord direkt.
Hoppas inte många medlemmar får problem med detta, och inte tänker på att man kan få lösenordet skickat till sig utan förblir utloggade/skaffar sig ett nytt konto.
En sak jag gillar grymt mycket (bland alla andra nya funktioner jag gillar) är att om man klickar på någons Avatar i en tråd (vill besöka personens sida och se vad det är för typ, ungefär) så kommer sidan upp "ovanpå" det man håller på med så man slipper byta sida helt och hållet och leta sig tillbaka till dit man var. När man är färdig med att glo på någon sida så är det bara att stänga ner den rutan och fortsätta det man höll på med.
Sitter man och skriver ett inlägg och kommer på något man vill kolla är det bara att kolla, utan att man behöver skriva om alltihop. :D
usch.. jag gillar tyvärr ine alls det här nya.. Man väljer sig väl men iaf! Det dåligaste är att jag måste byta andvändarnamn bara för att jag har _ i mitt.. Neej jag vil ha ilbaka det gammla inte för att det kommer bli så men aja xD :) Jag kan ine ens fixa min personliga sida för jag måste byta namn och när jag har fixat det så får jag bara det gammla namnet igen och så bir det så hela tiden! Nej det här var jätte dåligt! jag funderar på att radera kontot.. Hmm.. aja om det inte funkar så gör jag nog det :P
Nämen det här gillar inte jag xO
Mvh Nathalie
#80 Byta namn, hur menar du?
Ja men nu är det fixat iaf.. Det står att jag måste önda namn för att jag har ogiltiga tecken i andvändarnamnet.. men tydligen så behövdes inte det ändras..
Hihi jag gillar nog den nya iFokus :) Man måste bara vänja sig :)
Vet att man måste verifiera sin nya sida genom att skriv in en verifieringskod (klicka på "Min sida", klicka på att du vill få verifieringskod. on ihåg att kontrollera så mailen är rätt)
jag kommer inte ens in på min sida 
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
#86 Vad är det för fel?

Jisses…. här är man borta i en vecka o se!!!! Allt händer då…. ha ha ha… ja jisses… jag kommer väl in i det snart…

blir bara lite lack på att jag inte kan komma in i mitt fotoalbum eller lägga in foto där…. men det löser sig antar jag… snygg layout i alla fall! I like!
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Jag kommer inte in på min sida, jag har inte fått ngt "aktiverings-mail"
Vad ska jag göra?
Mitt aktiveringsmail det tog lite tid innan det kom..
Annars finns det ju en knapp under fältet där du ska sätta in aktiveringskoden som erbjuder att skicka en ny aktiveringskod. Kolla skräpposten också

Under vilket fält?
Jag har kollat skräpposten också..
så här ser det ut när jag klickar på "min sida"
Meddelande funktionen här så kan jag inte ens gå in i skickade mail för rensa. Gör de detta för Tvinga folk att betala för få större inkorg? så får ni ej ngt svar då ni PM:ar så vet ni vadf det beror på jag kommer ej åt mailen..
Mycket som hänger sig och funkar inte… sen så väntar man tålmodigt, så funkar det en liten stund igen, sen slutat allt att fungera igen… har de för lite kapasitet för att driva den nya versionen eller?
Sen så tycker jag informationen till medlemarna har varit dålig, vi kunde iaf ha fått någon förvarning på e-mail… ett massmeddelande. Men de är väll rädda för att få för mycket klagande tillbaka på den e-mailen de sänder från då, eller?
De kunde väll iaf lagt ett e-mail i nya i.fokus där de förklarar funktionerna lättförståligt. Skulle underlätta för många.
Saknar att listan till vänster inte laddas om hela tiden, utan var skild från den andra delen(den där man ser inläggen och skriver egna inlägg osv).
Saknar symbolerna längst upp… de att man kan premurera, lägga bokmärke osv, för det var mycket lättare att se vad man skulle trycka på med texten under än nu med bara texten.
Sen så saknar jag flicken bokmärken i vänstersidan längst upp så att man lätt och enkellt hittar den… den nästan försvinner i menyn nu, tycker jag. Det hade varit lättare för mig med andra problem och dyslektiker/ordblinda om den hade fått vara kvar.
Näe nu trillade jag nästan ur stolen! Vad har hänt med rif? :O
vill ha tillbaka den gammla denna e ju hel kass
vill ha tillbaka den gammla denna e ju hel kass
Ska vi starta en protestlista?
#92 ser lika dant ut för mig 
#98 gärna i en ny trågd så får alla som inte gilla eller inte vill ha denna sida skriva på
har fixat en tråd där folk kan rösta om dem vill ha tillbaka den gammla rif eller ej
ska skriva under direkt… för så här många fel och betalfunktioner för något vi haft innan accepterar vi inte
Föresten till alla andra, tråden heter:
Vill du ha tillbaka den gammla rif?
#94 Rapportera alla fel till support.ifokus.se
Fel lite här och där är vanligt i början tills man fått ordning på allt.
Informationen stog vi för, vi informerade innan att det skulle bytas (det är ju den här tråden)
De knapparna du efterlyser finns fortfarande. Högst upp precis som vanligt.
Bokmärken finns också kvar! Men i listan till vänster, under "Mina inlägg" och ovanför "01 Att vara råttägare"
support.ifokus.se - finns massor av information om nya versionen, frågor och svar om problem som dykt upp m.m.
iFokus v3.0 - artikel om nya versionen
**
Det är på support iFokus ni kan få hjälp när det strular med iFokus.
**
Jag tycker man ska hålla koll på * Support * hela tiden, kolla om det händer något osv., annars får man nästan skylla sig själv om man inte hänger med. 
denna sida e för konstig för mig nu så jag får väl avregistreramig här ifrån som min vänner också troligen kommer göra
Men jisses! Du har haft den nya sidan i knappt 2 dagar. Är jag den enda som minns att du hade problem med den gamla versionen också? Att det tog ett bra tag för dig att lista ut hur den funkade….
Jag hade pissvårt med den gamla versionen i början, tog mig 1år och 6 månader innan jag hittade knappen för första olästa.
Så jag scrollade och scrollade… även om jag tyckte det var otroligt jobbigt så var det värt det för att kunna hålla mig a´jour med diskutionerna.
Barnsjukdomar kommer alltid att finnas när man startar upp något nytt…. läs hur det "fungerade" när dom startade World Wide Web….
Det går över.
Hoppar du av bara för att du inte ids lära dig något nytt så kommer du att ha det fruktansvärt jobbigt i livet… För att leva är att lära.
Det tog inte lång tid för mig att vänja mig vid den gammla jag lärde mig den på minder än 1 dag
Men ge det nya minst tre dagar då… Och sökfunktionen… den tog betydligt längre….
Kortkommandon för nya iFokus:
Mina vänner: V Favoritsajter: F Första olästa: U Upp till start av tråden: Home-tangenten

#111 nice!! gillar snabb tangenter
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

meeen va drygt allting blev!1 kommer knappt in på iFokus, står felmeddelanden hela tiden, alla mina mail är borta o bilderma hittar jag inteheller.. dessutom lära ja uppdatera profilen o ändra profilnamnet för att nu gäller inte understreck..får se hur många felmeddelnanden de blir när ja ska skicka de här inlägget..
Qui dormit, non peccat

Jag får bara en massa felmeddelanden HELA TIDEN, så fort jag ska titta in en ny tråd så får jag ett felmeddelande.
Jag har försökt komma in i denna tråd i ca 2 timmar, lyckades först nu!
är det bara jag som har dessa problem?
Samt problemet är sidan är HUR SEG SOM HELST!!??
Förhoppningsvis är felmeddelandena bara barnsjukdomar och kommer att försvinna så småningom.

Mvh Stephanie 

Det kommer att bli bättre Bim, barnsjukdomar bara *hoppas*

#119 gamla var ändå bättre…….. :(
Jag gillar inte den än jag hatar den om jag ska vara ärlig

mjaaa….varför ändra på något som va bra……nu strular ju de mesta tycker jag!
de står att ja har nya meddelanden fast ja ej har nåra….å meddelanden ja har raderat försvinner inte…..å nya trådar uppdateras mm…
Det suger helt enkelt! änsålänge allefall!

Oj har det ändrats nu :/ Internet funkade inte så jag har inte vart inne på länge
Mvh Vinetta
HAr har skapat en tråd om heter:
Vill du ha tillbaka den gammla rif?
Där ni kan skriv/rösta om ni vill ha den nya eller gamla fri

Jag visste inte ens att det skulle bli ett nytt