Grönt bajs?
I dag när jag kom hem från en cykeltur med min kompis så visade jag min nya råtta snabbt, bara så hon fick kika ett slag då bajsade hon jusst och kissade och det var.. GRÖNT!!
frågor:
1. varför var det grönt?!
2. vad ska jag göra eller ge så att det inte är grönt?!
Höhö, får mig att tänka på Stej :D
Stej + massa sallad = grönt illaluktande bajs :P
Har din råtta ätit något speciellt?
hm… nä…det luktade inte äckklit å jag har inte get nå sallad ELLER gräs…
du har inte gnagarblandning med små färgglada "kex" i som e orange o gröna. de e mycket färgämnen som kan följa med i avföringen då. Jag har råkat ut för det när jag köpt råttor i djuraffär som ätit sån mat.
det måste ha varit det :) tack för att ni sa ^^ då vet jag det!:D (Y)
om du ger dom sånt själv så sluta gärna med det. inte nyttigt alls :(
nje, jag ger inte. jag tycker det är alldeles för mycket färg :S
ja precis, mina har även varit jätte lösa i magen när jag fått hem dom. tror det oxå beror på den maten för dom brukar vara återställda sen rätt fort.
så bra :) att dom blir snabbt bättre då ^^
e din oxå dålig i magen eller?
ja, tyvärr :/ föresten.. ungefär hur lång ska en bebis vara på 1 månad…? :) ( nos till bak inte svansen undra jag :o )
har du en bebis hemma som bara e en månad gammal? :O ja hur lång kan en sån vara… 8 cm kanske? har aldrig mätt nån :S
ja, vi hämtade henne idag.. men min andra råtta var så mycket större när hon var i hennes ålder… hon är ca. 5 cent-.. okej hon e inte det xD ho e ca 8.. men min var typ 11 cm. min andra … :P nåja de varierar väll^^

#1 Hihihi… Jag tänkte också direkt på stej! xD Hahaha, han var ju bäst! Vi dog ju! xD
hon e igentligen för liten för att flytta hemifrån så ge henne välling och massa lättäten mat många gånger om dagen. hon e inte leveransklar förren om två veckor stackarn.
jag tyckte ochså hon var för liten, stackaren :( dom togs av sin mamma för tidigt vet jag.. tykte nån skulle borda ta hand om henne och dom bättre ;'( fattar inte hur dom kan sälja så tidigt! men jag ska ta väl hand om henne och hon får muffin som sälskap :)
det e jätte bra att den andra råttan du har e så ung, då har hon nån att leka med. tror hon får det jätte bra hos dej :D Men jag har för mig att man får sälja dom så tidigt enligt lag så det finns inte så mycket att göra för att få dom att sluta med det heller. Även om man inte rekommenderar det…
Stackarn, men hon får det säkert bra hos dig :)
ja, det kan ju leda till nånting psykiskt typ om man tar dom för tidigt från mamman :( jag sa till att hon som säljde att dom skulle borde varit längre med mamman…
Men hon brydde sig inte antar jag?
Är det din nya bebbe som gör det, den du nyss fått hem? Isf beror det troligen på miljöombytet och ny kost. Ge vitt ris, vitt bröd, blåbärssoppa och annat stoppande så ska du se att magen blir mer stabil. Vänj råttan vid annan mat succesivt när den är bättre i magen.
okej.. men man ska väll inte ge vitt bröd till råttor,,,

Tänkte just desamma som #20
:)
miljöombyte,lite stress,massa nya dofter gör ju vem som hellst lite orolig i magen…

Du ska ju bara ge vitt bröd tills magen stabiliseras…..
okej.. den värkar redan vara i bättre skick :D

man får ju sälja råttungar vid 3 veckors ålder.. så rent lagligt sett så är det ok.. sen att det inte är bra är en annan sak! skulle inte skilja dem från mamman så tidigt.
Qui dormit, non peccat
min råtta bajsade också grönt en gång men det visade sig vara att han ätit för mycket gröna frön och sånt!
#25 jag vet men jag kan inte hjälpas att dom som säljde ghorde det :( jag sa till men…
#27 Bästa är att blanda sitt eget foder till sina djur, då vet man vad de får i sig..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#28 japp, jag gör det :)