Underhållning
Hejsan, mina tjejer är nog lite rastlösa i buren just nu, jag vet inte hur jag ska underhålla dom! Hur brukar ni göra? Jag behöver verkligen hjälp för dom är ganska så rastlösa & när jag tar upp dom så sprallar dom för att dom vill springa. Hur ska jag göra? o.O
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Låt dom springa :) Ha dom ett avgränsat område om du inte litar på dom
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jaa.. Men hur ska jag kunna hägna in området som dom får springa på ?
Har du en säng?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#2 Varför inte råttsäkra ett rum? Det tycker jag är roligast, att kunna sitta i ett rum och låta råttorna springa runt. Roligare att umgås med dom, dom får motion och stimulans av att få springa runt och nosa, gå på upptäcksfärd osv.
Annars brukar badrum kunna vara ganska råttvänliga, bara man ser till att avlopp är ordentligt stängda och man kanske måste sötta något i vägen för utrymmet under badkaret om man har ett sånt.
Grävlåda. Råttor älskar att gräva, gnaga, stöka och böka.
Gör en grävlåda genom att fylla en låda med jord osv. Se till att ha ett litet in-och-utgångshål annars hamnar innehållet utanför lådan.
Annat tips är fylla en papperssäck full med papper (tillknycklat tidningspapper mm), stänga igen säcken så att det endast är ett litet in-och-utgångshål, slänga in lite godsaker och låta råttorna gå in där o roa sig.

#4 jaa vad bra, ska släppa on dom i badrummet :D
#4 men om jag släpper min råtta i mitt rum så kissar han överallt!:( vad gör man då?
#5 Grävlåda ska jag ta bygga ihop. Kan man ta vanlig blomjord?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you