Djurplågare
Nu händer det saker!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Woho! Det är bara att hurra. Synd bara att det ska ta så jäkla tid för dom att först komma på något sånt här, och sen för det att träda i kraft.
Jippie vad bra! :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

va bra! d där skulle ha behövts tidigare men nu är det på g iaf!
Qui dormit, non peccat

JÄÄÄÄJ! :D Gud vad bra! <3
Seriöst. Har de inte haft sådan bra koll innan om vem som inte får ha djur?.
man blir ju förvånad att Sverige som ändå är ett väldigt djurkärt land har så dålig koll och slapp koll.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det var på tiden!
Sverige, djurkärt land? Nooo… Då skulle det förekomma spontankontroller på djuraffärerna. Klara regler och lagar skulle finnas och straff skulle utdelas om dom inte följs….
Näe, Sverige tycker inte om annat än hundar…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
men vi har en relativt ny lag gällande katter med. Att man inte får ha katt på balkong utan nät…

Kanon!

#8 ja det tycker jag. men det finns ju alltid svarta får.
både i går och i dag så kom två olika butiks personaler ut och erbjöd min hund vatten.
Ena gången satt jag där själv när min mor var inne och handlade. Andra gången var jag själv inne en snabbis för att köpa en stor vatten för min flaska hade tagit slut på resan.
Dit jag nyligen flyttade går flera av mina grannar in på min tomt för att gosa med kaninerna, ge dom grönsaker och byta till kallt vatten.
Vuxna människor så som barn. Jag vet inte. kanske blundar för allt annat.
Just nu är jag iaf jätte tacksam över att butiks personal är så snälla att de kommer ut med vatten även om man sitter med sin hund.
Blir lika glad varje gång även om vatten inte alltid behövs för man har oftast med själv. Så tycker jag ändå att gesten är skön att folk har sådan koll utanför affärerna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#9…. Om den är över 2 meter hög, var det va?
är de inte nån meter mer?
Jag har för mig att det var två meter, kan komma ihåg fel :)

Vad bra, äntligen, kommer att underlätta mycket:-D
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
ska nätet va två meter eller balkongen två meter över backen?
Hela balkongen måste vara täckt, men bara om balkongen är över två* meter upp i luften, annars behövs det inte.
två* om det nu är två…
5 meter är det enligt Pias blogg på dt.se iaf…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram