varma råttor!
satt och funderade på vad jag skulle ge mina råttor i värmen( har 30 grader i lägenheten nu) oså fick jag en ide! frysta köttbullar! absolut det bästa hittills! råttorna älskar dem! först ligger de på dem, sen äter de lite o sen ligger de lite mera!! känner mig riktigt stolt som komp å iden!
ja vet , man ska inte leka med maten, men försök hindra dem=)
Qui dormit, non peccat
haha XD va smart :')

Frysta ärtor/majs är också ett tips ;) Det uppskatas här hemma
#2 Dom är ju så små och tinar fort, ju större desto bättre.
Själv somnade jag med en halvfryst handduk inatt :P

hihi….frysta köttbullar va kul! De gillade dom verkligen! 
jag brukar låta råttorna va inne i kylen en stund.
I KYLEN?!O_o dom äter all din mat å kissa å bajsar på den ! XD fräsht… X'd
#5 Hahaha!
Förra sommaren var det jättevarmt här, då hade vi inte skaffat vetliation till råttrummet än heller så hade jag Krullan på axeln och skulle ta ut en sån grönsaksmixpåse med ärtor, majs och paprika ur frysen för att råttorna skulle få det. Så medans jag tittar i en av lådorna (hög frys) och böjer mig ner så känner jag att Krullan försvinner. Så jag tittar upp och där sitter hon på en hylla i frysen, och njuter. Såg helkul ut! :D
#6 ja dom tar mat
men dom kissar inte å bajsar inte.
Jag blev verkligen inspirerad av era storys. Så eftersom jag sitter på jobbet ringde jag hem till mamma och pappa. Tyvärr fanns det inga köttbullar, men de har fått fryst broccoli och frysta ärtor och det var tydligen omåttligt populärt ;P

allt som är fryst fungerar nog, tänkte på is eller en fryst vattenflaska först, men isen smälter snabbt o vattenflaskan skulle nog inte överleva=) men kötbullar är ju tilll för att ätas=)
Qui dormit, non peccat
jag la en in en 2 liters petflaska med vatten som jag fryst ner i frysen:) sedan lindade jag in den i en liten handuk.
nu ligger dem enbart på den…
Min blogg: SweGizmo.se