Färg på bebbar?
Hej alla RIFare!
Need some help over here :D
Dessa bebbar är födda tisdag förra veckan.
Jag är ganska dålig på färger och har dessutom aldrig sett siamesbebbar och behöver därför er expertis.
Kul med hjälpsamma människor ;)
Pappa är siames, 14 månader och mamma är agouti roan, 7 månader.
7 bebbar (första kullen).
Dessa jag lägger upp bilder på är de jag behöver lite hjälp med.
Tacksam för hjälp! :)

Black eubk och siamese husky roan. :)

Snabba puckar! Tack Ninja :)
och en siamese berkshire… gah, vilken mörk mes.. kommer säkert å bli jättefin!
Ja, en berkshire där ja.. missade jag! Tittade igenom bilderna för snabbt. :P
nä nä nä nä nä 

vilken syftar du på då Grodan? :)
Nu får du nästan hålla en ljus sak till mig >.< *vill haaaaa* Får jag komma o gosa? 
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#6 den av siameserna som INTE har bläs… (eller som inte här husky)

då får komma och gosa ;)
Det är alla honor dock. Men du vill kanske påbörja en honflock? :D
Men jag har en hane till dig om du vill ha, en augoti hooded från samma kull. Enda hanen :D
Han har en jättesöt liten vit fläck på nosen!

Men är inte berkshire magteckning? *känner mig puckad* ;)
Hihi när får jag komma då :D Hm, kanske skaffar honor när jag flyttar… Men du tar väl fler kullar på hanen eller :D Ska jag ta med Kjell så du får se han när jag kommer o gosar? ;)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag kommer oxå och gosar och råttnappar några..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
har du agouti i kullen också?
#10 mja, sannolikheten att den skulle vara irish e ju ganska liten…

så jag gissar att ovan bebb är siamese european berkshire dumbo!

Ja det finns agouti i kullen också, endast denna hooded jag nämnde. :)
Jag kommer inte riktigt ihåg vad denna hade för magteckning men det är nog som du säger :)
Kul att jag fick så snabba svar, trodde ingen skulle svara nu vid denna tid ;)
Nattugglor är vi allihopa..
Tassteckningen ser ut som berkshire, troligtvis european som Grodan säger.. Hur ser magen ut?

Jag tänkte tyvärr inte på vad den har för magteckning, får återkomma om det :)
Brukar berkshire ha helfärgade svansar? Brukar de inte vara delvis vita? *totalt okunnig* ;)
#16 Svansteckning är önskvärt på en standardenlig eubk, men det är inte alls vanligt fick jag lära mig på en utställning en gång.. min eubk hade bara vit svanstipp, men fick som kommentar "bra svansteckning"
Massor av teckningar ser annorlunda ut än vad som är idealiskt för en standardråtta, men det hör fortfarande till den teckningen. :)
Jag messar dig imorron ^^ Vart megasugen på att titta över nu :D Hihi

Haha gör det du :)
Du kommer nog mitt i kaoset då men det får du tåla ;)
(flytt och allt you know)
Tål allt ;) Utom mandel ^^ Hihi Kan ju hjälpa till annars ;)
#19 Vart ska du flytta nämre mig i hope *S*

Har flyttat till vällingby
Men har lite problems med att få in djuren i flyttkaoset just nu ;)

Åsa, Min nya flyttslav ;)
Säg till om jag kan hjälpa med nåt sandra ^^ Kan du nåt i helgen eller så btw :D
#22 Var ju åt fel håll ju.. Ska i alla fall en dag besöka dig..
Haha a lätt ;)

Pax för puttinuttigaste råttan på sista bilden 
*Skojjs*
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

I helgen kan jag icke, imorgon ska jag till sjukan med min fot som är lite trasig.. Sedan ska det flyttas och fixas.
Men vi hörs ändå under helgen så får vi planera ihop nåt :)
#28 Kommer när du flyttat klart o när vädret ej är så här vidrigt varmt. Vill ha max 15 + o det ska fläkta..
Okidoki ^^ Lycka till med foten, inge kul att krångla nåt man verkligen behöver :P
Men som sagt, jag messar imorron :D

Tänk mig då, haltar omkring med flyttlass i denna värme! *asg*
Jaaa stackare!!!! Du kan få låna min fot!

Haha, vore nice :p
Men alla dessa siameser ska iaf sparas ett tag framöver, då jag lär ha problem med att hitta den jag helst vill spara redan nu (svårt att behålla alla..)
Alla är så välkomna när rådisarna flyttat hem, just nu bor de tillfälligt på annat håll..
wow vilka snyggingar :) synd att roan bleks :) de är ju skitsnygga som de är nu..

#22 - ååh! där bor ju jag nästan ;D
Underbart söta bebbar!

åh en sån liten siamesbebbe vill jag ha! vilka snygga färger!! att de är roan spelar ingen roll, har redan en hemma=)
Qui dormit, non peccat
det trista e ju att de kommer se ut som PEW om några veckor :(

nja de beror ju på hur mycket de bleks..min ena black husky roan pojk blev väldit vit och rostade bort all svart färg, men den andra har kvar mycket av sin svarta färg o har inte rostat alls.. nu rostar inte hennes bebisar de vet jag=) men förhoppnigsvis så kommer de iaf ha kvar antydan till färg=)
Qui dormit, non peccat

Säkerligen kommer de blekas helvita men de är ju fortfarande siameser och det bör väl inte blekas? Fast jag kanske är ute och cyklar.. hehe ;)

Den första bilden är inte en eubk (om den saknar vitt på svansen) utan en irish missmarked.
Den har eubk i fram och irish tassar i bak.

#39? Hur menar du? De kommer ju fortfarande vara siameser genetiskt men risken är stor att de blir helvita.
#38: Ljusa färger brukar oftare bli vita när det gäller Roan. Sen kommer de ju inte ha några pointer, vilket är lite synd på en siamese. :)
Men trots det, jätte söta bebisar! 
Jag vill haa! Ge mig!:P Jättesöta bebisar! Hade velat ha några av dem!=)

jättefina babisar! evil, hur lyckas du få fra mså många speciella färger? ;p

#40 den första (alltså den svarta) har en liten vit svanstipp.
#41 Jag tänkte nog inte på att siames"teckningen" också komer blekas bort bara :P
Jo det är lite trist att det blir så
#43 jag får väl inte fram så måga spec? :P
Detta var en rolig överraskning dock :)

#15 HAN (var helt säkert först på att det var en flicka) har ingen teckning på magen utan är bara ljusare på hela magen..
Nyatagna bilder kommer i nästa inlägg! ;)

Här är lite bilder från idag!

Sandraaaa ahar du bytt nummer eller nåt jag får inga svar på mina mess 

haha nej nej, jag har inte haft nå pengar på kortet bara, och pga foten så har jag inte kunnat gått någonstans och fyllt på.. vill inte gå i onödan..
Aw… stackare!!! Men har inte du comviq?

Tele2comviq har jag :)
Men messar du inte gratis då :P Till comviq :P

Nix :)
Men jag kommer kanske snart in på msn ;)
Haha okej :P sitter mest inne i huset nu :P
Åååååh underbara :* <3
Mvh Nathalie

Men gud vad söta!! :D -smälter-
Typ finaste ever<3
/Karoline.
vill haa! :) *sno* :D