Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 684 ggr
SweGizmo
0

Varmt!

I vårt rum där råttorna står nu är det 31 grader i på dagen! :s och hur jag än gör så blir det inte svalare, Råttorna har vart väldigt slöa och jag har till och med satt in en liten balja med vatten (med ärtor i) så dem kan äta samtidigt som dem kan svalka sej..

har ni några tips på mer saker man kan göra för att förbättra råttornas varma tillvaro?

p.s kan inte byta buren till ett annat rum.. dettsutom är dem nästan lika varma:s

Min blogg: SweGizmo.se

Allamej
0

Klassiker:

Frys en petflaska halvfull med vatten, vira in i en handduk och lägg in i buren. Du kommer kanske, som jag, få se en överlycklig råtta som är dyngsur men ack så stolt över att han lyckats döda monstret.

Blöt en handduk och lägg över buren. Det blir lite som ett kylskåp. Om du stycker det är varmt, blöt en tröja och sätt på dig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[kalelo]
0

Jag tog en sprejflaska och sprutade lite vatten direkt på dem och på hushållspapper som jag sedan la på dem i buren i hängmattan idag. Det var det enda jag kom på. Första gången jag har haft sånt värmeproblem med djur ö h t.

havregryn
0

Jag har haft tvättstugen nere i källaren idag. Och då har både råttor och hundarna fått vara med i omgångar, där var det riktigt svalt och skönt trots att man tvätta för fullt. Jag har eftermiddagssol, inglasad balkong.. Hängt upp draperier där ute + persinner nedragna, blir inte lika mkt bastu men ändå för varmt.. (iaf tycker jag det)

wintermynta
0

Låt alla fönster vara stängda.
Ge råttorna massvis av vätska tex vattenmelon, gurka och extra vatten flaskor.

Babbett
0

Köp en fläkt?

SweGizmo
0

#5 japp:) jag och min sambo ska faktiskt in och köpa det imon^^ haha

gulzebra
0

Har man ickegnagare så kan ju kylklampar invirade i handduk funka.

Hittade 2-pack kylklampar på Willys idag för bara 11.90 kr. Här blir det dock inga kylklampar hos råttorna för då blir de bara söndertuggade, utan det blir marsvinen som får ha kylklampar i buren :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

skruttfia
0

Aliminiumbrukar med kyld dricka är poppis. ^^ Inte lika bitbegärligt, kan tvättas, kylas och användas igen. För någon sommar sedan hade vi ett helt flak jolt, och råttorna fick hälften. x3

Undvik att frysa dem bara! ;3

SweGizmo
0

har lagt en in fryst petflaska med is i nu…. mina råttor är jävligt skeptiska;) haha… krafsar på den och grejer,…

sussa08
0

Jag har fått flytta råttorna till pappa, han har ett svalt garage som mina älsklignar får bo i där det är ca 17 grader, tror det är helt lagom för dom just nu :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

[kalelo]
0

Igår så svalkbadade jag mina råttor…. hamnade till slut själv i badkaret med dem efterson Babsan blev så rädd. Ojj vad de tivdes sen med att putsa sig och feja… glada att de slapp hårfönen för ovanlighetens skull. Märkte på dem i morse när jag tog ut dem inna värmen blev för hög att det gjort dem gott… bara jättelite slöa men aktiva efter omständigheterna från tidigare i veckan (undrar ni om dem står de i min dagbok här på rif).

Idag får de ha fläkten på i rummet vinklad mot motsatt ende trots att de är i det svalaste rummet…. men jag är inte hemma och kan använda den endå, så då får de ha den. Råttvakten sätter på den på morgonen och av den på kvällen.