Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 568 ggr
Mariex
0

KLORNA!

När mina tamråttor sitter på min axel gör det lite ont när de ska klättra till andra sidan…. Ska man klippa klorna? Cool

Och om man ska det, MED VAD?

Villl gärna ha svar så fort som möjligt!

MVH MARIE

zoolatri
0

Man kan klippa lite med en vanlig nagelklippare:) Man ser vad man gör och det är smidigt helt enkelt.

Animalen
0

Men liksom, jag har oxå det probemet.. Ska man bara klippa längst ut på själva spetsen där det gör ont ?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Karmatarerskanise
0

Äh, har man råttor får man tåla klorna ;) Klipper aldrig mina råttors klor. Fast jag kanske har en hög smärtgräns :P

[Castaway]
0

#2 Man klipper bara längst ut, se till att inte klippa innanför pulpan utan bara det som liksom "sticker ut" från tån :P Som när man klipper naglarna ;)

hus-musen
0

eller så filar du om du har en bra fil! ett par drag som går fort och du slipper riskera att skada pulpan!

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Jag ska faktiskt prova att fila tror jag. gud vad nojig jag är att jag ska råka klippa i tårna. Det är inte lika farligt med andra djur emn råttornas tår är ju så små att man rent teoretiskt skulle kunna klippa av dem!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

idaleck
0

#6 Jag är precis lika nojig. Sitter som på nålar när jag klipper klor. Min ena kille är så himla taskig så han brukar pipa till som om jag klippte av honom tårna, då får man ju banne mig hjärtklappning!

idaleck
0

Just ja. #0 - jag använder också en sån där liten nagelbitare. Bortsett från hjärtklappning och nojor så går det väldigt bra! Cool

Terato
0

Fy fan vilken taskig kille! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

idaleck
0

Ja han är hiskeligt retsam! Det kommer väl sluta med att jag en vacker dag klipper av honom en tå bara för att jag hoppar till så hemskt när han kommer med sina lur-pip :P

Falurven
0

Jag stör mig inte på att dom är vassa. Det är alla sår man får efter klorna som jag stör mig på xO Mina har ju tendenser till att kila in innanför tröjan.. Vackert med en massa skrapsår på brösten liksom :(

Mvh Nathalie

Grodan
0

tips: sök lite här på råttor-ifokus. vi har pratat om hur man klipper klorna samt lagt upp bilder på hur och med vad.

Kanske dags för en artikel?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

I artikeln Att tänka på inför en utstälning.. av Nutis står det hur man klipper klorna samt är med ett beskrivande foto.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mariex
0

Tack för era svar! dom var väldigt använd bara!

Mvh MarieX

Skrattande

Reklamfritt
0

jag tror nog det är bäst att klippa klorna (iaf för din egen skull :P ) tror inte råttorna bryr sig så mycket, det är ju inte precis som med hundar eller kaniner… Men klipp bara så mycket som du tror behövs, bara du inte klipper på pulpan .. (det röda )