Majskrokar
När vi var och handlade igår så när jag såg majskrokarna
(inte ostbågar)
så kom jag fram till att dom var jag tvungen att prova att ge råttorna.
Så jag köpte en påse och gav en var till dom små… Dom blev inte som galna, men dom tyckte om dom och käkade upp dom med det samma.
Här är innehålsförtekningen;
INNEHÅLLSDEKLARATION
Majs Ej genmodifierad
**
NÄRINGSINNEHÅLL**
100 g majskrokar innehåller:
Energi 1650 kJ (390 kcal)
Protein 8 g
Kolhydrater 84 g
Fett 2 g
Men jag får ju säga att jag gillar innehållsdekerationen; Majs och inget annat. inga läskiga E hit och dit.
Kanske lite väl mycket energi. Men som en godisbit då och då är det kanske inte så farligt? Eller vad säger ni?

jA som godisbit så är de okej=) mina älskar popcorn och chips fast de får de inte så ofta! bara nån gån när de är nått speciellt liksom!
Qui dormit, non peccat
jag reagerade på hur mycket kalorier det är i. Om man jämför medCocaCola tex. Är jätte onyttigt, vet alla. En dl vätska väger 100 g ungefär. och en dl cola inehåller 42 kalorier. om du ger råttorna 100 g av majssakerna så är det nästan lika mycket som en liter cola :P

#Ladyinred: Jo du har rätt när man tänker så. '
jag tog fram en låda med godisdroppar jag har till kaninen för att jämföra. Men där stod inte alls hur mycket kolhydrater eller energi där är i dom För dåligt egentligen. jag tror att jag ska ta mig en titt på andra djurgodisar i min lokala djurbutik nästa gång jag är där.
jag har varit med i viktväktarna för ett bra tag sen och antar att jag fortfarande är lite skadad med att kolla kalorier :S Det mesta utav såntdär smådjursgodis är det faktiskt socker i i form av honung eller nåt annat passande. Vill du ge nyttigt så kan man torka egen frukt. rätt kul faktiskt att skiva en massa och lägga på bakplåtspapper i ugnen ett par timmar och sen lufttorka det sista i några dar. Jag har torkat äpple, banan, kiwi och päron. päron var ingen höjdare och jag lär inte göra om det, efter två veckor var dom fortfarande kliggiga.

Vad tyckte du då? Gick de att äta? Ska spana efter dem nästa gång jag handlar tror jag, vill ha godisbitar åt mig själv!

Det är därför att jag i vanliga fall inte brukar köpa färdigt djurgodis. Och så är där annat som är myyycket godare än köpt djurgodis.
På tal om viktväktare så står det på majskrokssidan att majskrokar är med i den finska viktväktare butiksguiden.
Men det hade varit intressant att se om där stod något om dom där.
min bok e sen förra året, men vad va det för märke på dom, ska kolla…

havregryn: råttorna gillade dom, jag och min sambo tyckte att dom var rätt tråkiga. Men jag läst många ställen att det är bra att ge barn dom, därför tänkte jag prova på råttorna. ;0)

de blir säkert bättre om man kryddar upp dem eller med dipp som folk har gjort i länken i huvudinlägget=) annars verkar de så tråkiga att ja inte ens har provat!! o jag brukar prova allt! smakar de majs förresten?? ja älskar alla sorters majs=)
Qui dormit, non peccat

Såna där har jag också gett mina förra råttor. Dem gillade dem, men jag tycker inte dem smakar nåning >.<

nej majs smakar dom inte. dom smakar typ som tråkiga ostbågar. ;0) Men att krydda eller dippa är säkert jättegodt. =0)
Jag tycker ärligt talat att det mesta går att ge som godis vid enstaka tillfällen. Mina får smaka på allt 

Mvh Stephanie