Skabb
Jag har precis upptäckt ett skabbangrepp på min ena hona. Hon har suttit själv i lite över två veckor då hon bråkar så med kompisarna. Nu har jag ju fått svaret på varför hon varit så grinig. Det kliar…
Ingen av de andra har symtom och jag antar att det vore ett önsketänkande att de inte e smittade? Problemet e att jag har 12 mil till närmsta vet som tar emot råttor. Och ska de få injektioner så ska man ju dit två gånger… Har precis lagt ut 1500 på min gp som var där för inte ens en vecka sen. Jag blir så trött och min ekonomi tillåter verkligen inte att jag ska fara fram o tillbaka till vetten nu en massa gånger. Självklart behöver man göra nåt åt det. Kan man inte be dom skriva ut det så går man bara ner till apoteket o sen ger oralt?
Inte oralt, men väl en droppe i nacken :) Ring vetten, förklara hur det ligger till, känner han dig så går det nog bra. Be honom skriva ut stronghold, för valpar och kattungar. Tublocket är rosa. En liten droppe i nacken på varje råtta, sen är det klart. Se till att han skriver ut 2 fpk så att du kan upprepa om den någonsin skulle behövas.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
ah va skönt att man inte måste åka dit. Jag har bara varit där en gång innan. Men det var i fredags och med en exotisk råtta så han lär komma ihåg mig. Jag ringde nyss o han va där efter två så jag ska ringa igen. Men e de stronghold jag ska ha?

Ett annat spot on medel som är jätte bra är: Advocate.
Förpackningen är för stora hundar och katter kostar 200kr.
Den innehåller tre tuber och en tub räcker till att behandla 15 råttor.
Kanske lite mycket om man har några men medlet är jätte bra.
förlåt, såg att du skrev stronghold. E lite virrig nu när jag upptäckte det här. Som om det inte räckte med sjuka djur nu :( Blir så less på allt!
Så nu har de skrivit ut till mig, det blev stronghold för hela slanten. Vad jag kommer ha att göra. Jag har en gp, 4 råttor och 12 möss :S o två katter, undrar om de behöver behandlas? Oj tänkte inte på det…
Skabb på råttor smittar även möss hur det smittar GP vet jag ej.. Men katterna kan du sluta oroa dig för..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
jag har fått utskrivet till alla gnagarna. men om råttorna ska ha en droppe, ska mössen ha en halv då? Hur gör man en halv droppe?
har varit nere på apoteket men de hade inte hemma. Får hämta på fredag. Vad hämskt det känns att veta att hon lider och inte kunna göra nåt åt det för att lindra klådan :(