Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 584 ggr
[MaNo]
0

Hmmm...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**MIN VÄNS RÅTTA

**i går fick jag min vänns råtta att ta hand om men de e lite saker jag undrar över .. det känns lite..fel här förklarar jag hur de var i hennes bur när jag fick den.

1. matkoppen var längst ner, fylld med sågspån och tomma fröskal.
2. det luktade illa å värkade inte ha blivit städat på ett tag.
3. dricksvattnet var lite å flera dagar gammalt verkade det som.
4. hon  är väldigt liten och bakom nacken syndes benen av benen jätte bra.

min vänn bärettade att jag inte jusst skulle ge nå fodermat men varenda dag sallad och gurka å morot jag sa att jag gör det till min med men jag har nog alltid basfoder till muffin.

sen när vi chattade blev hon sur för att jag hade  flyttat matkoppen högre så att de inte skulle komma sågspån i men när hon fick höra det sa hon att jag genast skulle laga ner den igen.jag hade också lagt vattnet med matkoppen lite högre. och ett litet hus som va tomt flyttade jag en hylla ner och nu har hon det som "matförvaring"

Min vän sa att det var dåligt att jag hade flyttat på saker men de va ju så lite… hon verkar gilla det bättre och hon har mer kött på benen redan :) var det bra eller dåligt att jag flyttade på lite saker eller… var det min kompis som hade laga det lite dåligt??? <:o

Animalen
0

Om RÅttan tyckte bättre om det du hade gjort så är det ju självklart att det ska vara så. Nu ska ju din kompis tänka på hur råttan vill ha det. Inte hur hon vill ha det.

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

SweGizmo
0

din kompis behöver läsa mer om råttor… speciellt om mat.. GENAST.

http://i38.tinypic.com/t4tr2x.png

Min blogg: SweGizmo.se

Allamej
0

Jag älskar Riffe! Riffeiconer till folket!!!!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

din vän verkar inte ha nån koll alls på vad en råtta behöver!  jag tycker att du gör rätt som ger den bra mat o städar o flyttar runt åt den! råttor gillar variation lite då och då=) nee strunta i vad din kompis säger o tala om för henne hur de ska vara! annars får du väl anmäla henne för vanskötsel av djur.

Qui dormit, non peccat

Stephanie
0

Tyvärr är det just sånt som kan skapa lite osämja bland vänner - du VET att hon gör fel, men hon vill inte höra det. Frågan är ju vad man gör?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Bullerbytjejen
0

be henne att regga sig här också så får hon svart på vitt Cool

[MaNo]
0

#5 det är jusst det, hon är annars en bra och rolig vänn  och om jag skulle förklara till henne skulle hon förmodlingen alldrig vilja snacka med mej igen. men jag sak säga det med maten är viktigt och att hon skulle borda kolla denhär sidan =)

[MaNo]
0

#5 det är jusst det, hon är annars en bra och rolig vänn  och om jag skulle förklara till henne skulle hon förmodlingen alldrig vilja snacka med mej igen. men jag sak säga det med maten är viktigt och att hon skulle borda kolla denhär sidan =)

hitorine
0

#8 Om hon inte kan ta när du försöker förklara att hon inte sköter sitt djur som hon ska så är hon en väldigt väldigt sorglig människa. Se bara till att inte lägga fram det på ett överlägset sätt, för sånt är bara irriterande.

[MaNo]
0

ja … hennes mommo dog på samma dag som råttan föddes… hon e ganska slarvig av sej.. men som sagt jag ska säga att det är viktigt med maten ( på ett snällt sätt å bra tillfälle ) jag vill inte anmäla henne det skulle leda till hemska saker :o ( hennes katt dog för inte så länge sen den blev överkörd och hon har inte riktigt kommit över det ännu)  men hon umgås nog med råttan :)

havregryn
0

Har människan en ensam råtta som hon inte sköter något vidare? Om jag var du så skulle jag inte ge henne tillbaka råttan. Det finns folk som inte ska ha djur och din vän verkar vara en av dessa. Erbjud dig att ta hand om hennes råtta, om du har möjlighet till det. (Har du honor eller hanar?)

Men det är jättesvårt, alla har ju sina idéer om hur sina djur ska skötas (tro mig, jag vet, jobbat både med andras hästar och hundar, i hästeriet finns många konstiga idéer..) och vad som är rätt/fel. Men din vän verkar inte ha kunskapen om hur en råtta ska skötas för att må bra. Visst har jag också mina idéer om hur mina djur ska skötas, men jag lämnar i min tur bara bort mina djur till folk jag vet tar hand om dem på ett bra sätt.

Grodan
0

Alla är nybörjare nån gång… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[MaNo]
0

som att hon har ute råttan ofta å kelar med den varendadag hon är en pigg liten krabat ;) men hon skulle hata mej och alldrig NÅNSIN vilja tala med mej men jag ska se till att hon tar bättre hand om den i fortsättningen ! fast jag är lite ny har jag såklart läst om råttor så jag vet att nåt måste göras med maten å så…

Crispig
0

Tja men det är väll lite som när folk berättar för föräldrar hur de ska sköta sina barn? Man vill inte höra att man inte är bra nog.. Vissa tår inte kritik, i någon form.

[MaNo]
0

mm