Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 465 ggr
KAGE
0

Blod

Upptäckte nyss att Miruku blöder ur slidan :/

Har läst andra trådar om detta men vill ha det lite klarare nu..

Vilka mediciner har ni fått/hört varit bra?
Har det fungerat eller kommit tillbaka?

/Karoline.

Girlie
0

Jag har använt Bactrim på två råttor, en fick det aldrig igen och en fick tillbaka det om och om igen tills jag valde att avliva henne. Testade även Baytril på den jag avlivade men upptäckte att på henne fungerade Bactrim något bättre. Annars har jag hört att Vibramycin ska vara bra. Tror dock inte det finns längre så isåfall blir det nog Ronaxan?

KAGE
0

Tack för svaret! ^^ ska skriva ner och berätta för veterinären!

/Karoline.

Lancia
0

#1 Vibramycin finns fortf. men det är halvsvårt svårt att få tag på. Bara ett av alla apotek i Norrköping och Linköping tillsammans hade det inne när jag fick det utskrivet för ~2 mån sedan. Just for your information :)

KAGE
0

Okey! :o

/Karoline.

KAGE
0

Hon har inte blött nåt mer vad jag sett.. vad.. betyder det? o_0

/Karoline.

Terato
0

Min hona blödde på kvällen och dagen efter hos vetten blödde hon ingenting. Varför kunde hon inte säga. Det kunde vara både ett gott och ett dåligt tecken eftersom bakterier stannar kvar om hon inte blöder. Samtidigt kunde det ju vara ett tecken på att hon var på bättringsvägen.

Hur som helst fick jag bactrim 10 dagar med positivt, snabbt resultat! Det jag reagerade på var dock doseringen. Jag fick 1 ml till 400 g råtta. Kändes aningen magstarkt men det gick ju bra i alla fall..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se