Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 681 ggr
Animalen
0

OT Mår piss..

Hejsan.. Just nu mår jag piss. Kollar ni tex i tråden "Bada" Får ni reda på lite av det. Det känns som att jag inte är värd att ha råttor. Jag känner mej som världens sämsta rått-ägare :'(

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

[Castaway]
0

Du är väl inte en dålig råttägare bara för att du ville bada dina råttor?

Sen tycker jag itne du ska ta åt dej så mkt av vad som sägs på detta forum, det är (som sagt) trots allt bara skrivna ord från någon för dig helt okänd person någonstans i sverige. (: Klart man ska ta åt sig av kritik, men det är onödigt att ta den personligt..

Animalen
0

Näää, men sen gör jag typ tvärt emot vad alla säger här inne & så. Jag bleev skiträdd när Stepanie sa att dom kunde dö :/

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

empan-hampus
0

Ärligt så tycker jag att alla har börjat "gnälla" istället för att hjälpa dom som har funderingar. Som mitt burbygge där.. Alla säger att dom försöker hjälpa men dom bara gnäller hela tiden.. :/ Det är så jävla trist!

Animalen
0

Japp empan-hampus, Har sett det och jag fattar ärligt talat inte varför dom "gnäller"

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Maliceangel
0

#3 Jag tror att man tar det för gnäll för att det är så många som säger samma saker. Jag tror inte att dom gnäller egentligen, utan bara vill hjälpa.

Och Animalen, jag tror bara att Stephanie blev orolig för dom små. Hon skrev ju flera gr att du inte borde bada dom och varför. Men jag tror inte hon tycker att du är en dålig ägare för det(kan ju bara hon svara på egentligen). Snarare bra ägare eftersom att du nu skriver att du vet att du kanske gjorde fel och har lärt dej så att du till nästa gång tänker på det hon skrev :)

Mymlan
0

#3 #4  Tror det mer handlar om de som inte klarar av ta kritik, råd och tips utan att direkt vända taggarna utåt och komma i försvars ställning. Och tro att alla vill en bara massa ont *djävulskap*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Animalen
0

Fyy.. Jag kanske känner mej lite dyster för att det regnar med

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

empan-hampus
0

Jag är jätte bra på att ta imot kritik men när någon säger "Stackars råttor att få gå i kiss och smuts!" Då är det för mycket.

Mymlan
0

#8 Dra inte in mig i den meningen..

Jag har bara sagt att det kommer stinka väldans efter ett tag..

empan-hampus
0

Aa men vem har sagt att jag snackar om dig? :) Jag tycker du är schysst att varna mig om det och vi får se hur det blir med den saken.

Mymlan
0

#10 Men som ordspråket säger man lär sig av sina misstag.

*Fast finns ju de som aldrig lär sig av misstagen*

Animalen
0

Kan ni inte sluta ? :)

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Allamej
0

Men nu får ni väl ändå ta och lägga ner!!!! Vad har vi gjort annat än att försöka hjälpa?

Fundera lite grann om det kanske är något annat runt omkring er som får er att ta allt som står på ett forum som djävulskap och otrevligheter.

Stephanie förklarade varför man inte ska bada råttorna så ofta, dom är renliga av sig så extremskitiga blir dom inte om man inte ställer in en skål med lera.

Råttor kissar där dom sover, det är bara att älska doften eller byta hängmatta ofta för att slippa den.

Råttor pissar var dom än är. Och dom tycker verkligen om att pissa upp mot saker så skarvar och hörn kommer att bli indränkta i kiss. Gör en test om ni inte tror mig. Se till att det är fuktigt hela tiden på ett ställe i buren och sen får ni se om det är tätt eller inte. Ta lite ammoniak i vätskan så effekten blir densamma.

Jag säger inte detta för att jävlas eller vara elak men ni verkar verkligen inte förstå att vi faktiskt inte är ute efter er.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mymlan
0

#12 Ordspråket var snällt menat. Det som stod inom * * var bara rent allmänt ej riktad till ngn.

gulzebra
0

Seriöst, hur orkar man gå runt och vara så jäkla känslig för allting?
Vad fan, var lite tacksamma för hjälpen ni fått istället för att bara gnälla -.-

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

empan-hampus
0

Meeen jag vill inte brååka!? Kan inte alla som har det dåligt runt omkring sig bara sluta ta ut det över andra? Jag ska bygga den här buren nu! Preciis som jag vill ha den! Nåt fel med det? Nej. Så bra nu är alla goa och glada igen :D

hus-musen
0

nu vart de väldigt gnälligt här.. ingen har sagt att nån av er är dåliga djurägare, angående badet så finns det folk som badar sina råttor en gång i veckan o sånna som aldrig badar sina råttor.. jag förstår varför stephani inte tycker att man ska bada så unga råttor då de inte har hunnit få bästa försvaret än, därför skrev jag att du skulle ha en handduk o akta drag. känner ni att ni gjort nått galet kan ni ta åt er, å har ni inte det så behöver ni inte bry er helt enkelt!!=) jag badade mina småpojkar när de var ca 8 veckor o båda lever än.. beror helt på hur man tar hand om sina djur! så sluta upp med alla sura miner o le lite grann, världen går inte under för att man inte har samma uppfattning!

Qui dormit, non peccat

Animalen
0

Jaa.. Mina ca 7 veckor och jag hade handduk edo på direkten & torkade dom helt torra sen fick dom tvätta sej lite själv & Sen la jag in dom i buren… Så jag förstår inte vad jag har gjort för fel ?Gråter

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

SweGizmo
0

Don't worry, be happt now.. Woooooohoowohohohi

http://i36.tinypic.com/294nbxg.png

Min blogg: SweGizmo.se

Keno
0

Slappna av Animalen. Du har inte gjort något fel. Inte enligt mig iallafall. Gillar dom att bada och man bara ser till att dom inte blir kalla efteråt och torkar dom ordentligt så tycker jag inte att man har gjort något fel.

Keno
0

Haha var det "riffe" som ploppade fram flinande i tråden? ^^

Animalen
0

Tack Keno, nu kan jag vara lugn.. :)

Är det nån som vill skriva i min tråd frågeronden ? Kolla frågan först :P

SweGizmo - Hehehe Lille Riffe, När kmr nästa serie ?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

LovarDaniel
0

Känner igen det jag var deppig i en vecka när jag hade fått min kul fan vad de skällde ut mig . jag kände mig så hämsk o dålig o så …

Menmen sånt händer . :)

empan-hampus
0

Yeeey alla e kompisar :D

niffen
0

Varför gör man en sån här tråd då? Och varför skriver man ett sånt inlägg som du skrev, Animalen, i bada-tråden?

Animalen
0

Därför jag mådde dåligt just då :P

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Animalen
0

Testar bara en sak:    :nuthead:

Månen frågade mig

- Varför gråter du