Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 518 ggr
SweGizmo
0

Livet på datorn.

Min dator har gått sönder:( tydligen hårddisken enligt min kille… så nu sitter jag vid min killes dator och typ är depp.. jag har ju hur mkt som helst på den datorn:( bilder som jag inte kan få tillbaka:/ 2 sidor av rått-serien jag gör får jag göra om:( Det är nu jag märker hur mycket i mitt liv så ligger på den jävla datorn.. man ska inte lägga sitt liv på datorn, för man kan bli av med allt på bara 1 sek:(

ville bara skriva av mej… och om ni känner igen er så får ni gärna berätta.

Min blogg: SweGizmo.se

piaca
0

hade du inte backup? Eller det kanske inte hjälpte? *är inte såå haj på datorer* Oskyldig

zmulan
0

Åh =(

fan vad tråkigt det är!!! Jag har lärt mig av min misstag!! Har förlorat otaligt med foto på dator kraschar… nu har jag min hårddisk men känner mig ändå aldrig säker. Ibland kan det gå att rädda saker från hårddiskar som kraschat… kolla upp det det kan finnas saker kvar… Känner igen det där med att "lägga livet i" datorn… är så rädd att våra egna låtar ska försvinna innan dom e klara o dom är verkligen en del av mitt liv… och alla mina texter!!

*beklagar* =(

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

EmmaG
0

Japp, sånt suger!!
Har hänt mig med. Den totalkrashade & ville inte mer.
Men lyckligtvis så förlorade jag ingenting eftersom allting som är viktigt finns även på min mans dator.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

SweGizmo
0

Min sambo har lyckats rädda filerna:) så nu har han lagt över "mitt liv" på sin dator och så ska han installera om min dator:)

zmulan
0

Åh!!!! Vad skönt att höra!!! =D

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

gulzebra
0

Åfan, sånt suger. Tur att de kunde räddas!

Själv ska jag nog investera i en extern hårddisk så snart jag har råd… Den behöver man ju inte ens ha ikopplad när den inte används, så allting där är liksom säkrare. Tänkte bränna alla foton på cd först men kom fram till att jag och cd-skivor inte går ihop :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sarakechi
0

Jag flyttar alltid över mina bilder till min externa hårddisk med det samma.. Jag har varit med om när hårddiskar kraschar allt för många gånger, å då har de inte varit långt ifrån tårarna kan ja säga :P

Kleverin
0

#0 bin there, done that.. numera gör jag säkerhetskopior på alla bilder och liknande som jag vill behålla en gång i månaden. eller om jag precis laddat in flera hundra.
Sist min dator krachade så tog den med sig mitt PM, 10 färdigskrivna sidor, hela mitt arbete, två dagar innan sista datum. även alla källförteckningar förståss. när jag sa det till läraren och sa att tyvärr, men jag kommer inte kunna lämna in det i tid, allt är borta, så sa hon "du måste ju spara sakerna ibland" tror inte hon förstår vad en datakrach betyder… *ler*

SweGizmo
0

#8 hehe…

Ewepewe
0

kan gå att "spegla" hårddisken typ, hos nån data-handlare… går alltid höra ifall de kan gö nå åt saken :)

hus-musen
0

det finns en massa bra sidor på internet där man kan lagra tex foton osv som photobucket.com det är helt gratis=) har alla mina foton på två såna sidor och datorn så att inget förvinner! alla mina gamla skolarbeten osv sparar jag alltid på usb minne tills jag är klar med dem! har nämligen råkat radera vissa filer på datorn ett par gånger o så har det hänt att datorn hängt sig så att det man nyss skrivit har försvunnit! morr*

Qui dormit, non peccat

Crispig
0

Visst de där med usbminnen e ju bra…. Gråter Sparade skolaarbetet, en del av mina skriverier och där men poof så puttar killen laptopen i golvet med usb i.. Den gick trasig kan jag säga dig.. Viktiga saker ska man spara på minst 2 ställen!!! Tänk på det när ni sparar något, vare sig de e en uppsatts eller en söt dikt!