putta upp
tips på när en "tråkig" tråd (ex gnäll om råttor-ifokus) blir för aktiv, är att putta upp gamla intressanta trådar… antingen genom att skriva något inlägg i den eller bara skriva *putt*
gör gärna det!

hade redan börjat med det faktiskt 

Wow. Det låter ju som om dessa ansvarsfulla medarbetarna inte vill jobba som det längre?? Om det är så att ni ledsnat på att vara Medarbetare, lämna över pinnen då till någon som tycker det är antingen intressant eller brinner för det…
Bara *putta* gamla inlägg, är ju som att ja.. Kasta sten i glashus…
Men visst kan vi putta för gammalt…
Ska ormar äta gräs tråden, burspån - hö.
Är det inte bättra att ni som är Medarbetare tillsammans med Saitvärden skapar vettiga regler så kanske dom "jobbiga" obehagliga trådarna inte kommer fram och ni slipper vara rädda för att vara tvungna att ta konflikter som ni verkar vara.. Alla kan inte vara vänner och ibland måste man ta jobbiga och hårda beslut… Men dessa ska inte grundas på eget tyckande och tänkande utan då på fakta och inget annat..
Och kom inte dragandes med att det inte går att få tag i saitvärden. bla bla bla.. Allt går om man VILL… om inte så är det ni som Medarbetare som har beslutande rätt då ni är ställföreträdare för SV..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Förlåt? Men vad f*n är det för inlägg? Ska medlemmarna få ALLT serverat på silverfat eller?
#2 Du kan ju nosa upp en gammal gnälltråd och putta upp med det där inlägget då. 
Annars kan man bara ta bort gnälltrådar.
Eller så kan man ju bara ta bort folk ur minnet som bara klagar (:
ÖJJ JAG KUNDE SKRIVA ETT INLÄGG :D:D
Har krånglat asmkt ;)
eller så dissar man sådana trådar bara
*putt*
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#2 Freke Skriver verkligen super bra i denna tråd!
Jag vill verkligen putta upp den!

Ja det är ju ett bekvämt sätt att slippa svara på vad man skrivit i hopp om att någon ska glömma vad dom svarat??…
Sanslöst när man ser att vissa trådar bara försvinner för att någon bestämt sig för att det var obekvämt.. då "Puttar" vi undan den??
Sopar ni skiten under mattan hemma?? Undrar jag då??
Istället för att ta tag i de problem som ni själva skapat, sopa undan och stick huvudet i sanden och skicka via någon annan en tillsägelse… jag har inget emot dig personligen men ditt inlägg bla. bla bla kan tolkas bla bla bla.. Skrev jag det inte så som jag skrev det? Jo det var nog för att det skulle tolkas precis som jag skrev det för jag var arg på någon…
Och kan man inte ta att någon blir arg, kanske man inte slka skriva alls utan bara läsa.. Eller?? Är det fel att reagerar på en aktion?
Gör man det inte stannar man i samma spår och kommer aldrig vidare.. men det är väl så det ska va?? Alla ska kramas och tycka att allt är bra hur fel det än är…
Ja jag är arg igen… Skicka ett par varningar och dubbla skriv förbud.. Lika bra det..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
"11 Problemet är att dessa grältrådan väldigt sällan eller aldrig är ett dugg konstruktiva. Det går inte att ta tag i något problem i de trådarna eftersom diskussionerna inte leder någon vart. Då är det bättre att låta de trådar självdö helt enkelt.

Freke, vad jag tycker om det du skriver!
Mycket rakt!
Putt!

Bra tråd att putta upp!! Att putta andra mer intressant och relevanta trådar är ett bra sätt att få tillbaka råttfokuset och hjälpa folk att sluta mata trollen (det ÄR ju faktiskt i vissa fall svårt att låta bli fast man vet att det inte hjälper).
Dessutom finns många roliga gamla trådar som annars bara samlar damm :)
Jag tycker det är en jättebra idé så man slipper allt tjafs. Det finns hur många bra trådar som helst som ligger lååångt bak..
Men jag fattar inte. Varför inte bara ta bort trådar som ledningen inte vill ha? Är ju lite lättare än att hålla på och putta?
I slutänden är det ju Sajtvärd och Medarbetare som bestämmer vad som ska finnas här och inte.
Sen att vissa klagar över sånt, det får man leva med ;)
* putt*

Men om det ska vara okej att putta upp gamla trådar så ska ju ingen bli påhoppad sen,för att den gör det. Tycker det hänt flera gånger på sistone att folk fått skäll för att den dragit upp en gammal tråd. För vem är det som kan avgöra om en tråd är bra/viktig nog att puttas eller inte..

#18 man får ju putta upp trådar man själv tycker är intressanta och kanske inte gamla spåndebatter eller annat som alla är trötta på :)

Det Grodan Skrev Manade Ju Hon Som En Positiv Sak. Är det meningen att man ska skriva negativt då? Är de det som RiF handlar om? Isf har jag kommit till heeeeelt fel sajt…
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Menade*
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

#19 Men jag tyckte inte en enda av dom trådarna som puttades upp inatt var intressanta nog ;) Men strunt samma,jag har väl tid att rensa.

#22 nej, men de var säkert trevligare än tråden som puttades bort :)
Det här med att putta bort en tråd är ju lite som grannsamverkan, vanliga medlemmar kan göra något åt problem på vår sajt - helt fredligt och utan en massa krångliga regler eller onödiga påhopp :)

#23 Absolut. Synd bara att det inte fungerar. Det är alltid någon som puttar upp den infekterade tråden också,tills den blir låst eller en vecka gammal (och tråkig även för dom som tycker det är roligt att mata trollen)

#24 haha, jo det fungerar, kanske inte varje gång - det görs väldigt ofta ju! :P Ett liknande sätt är att starta nya trådar som är roligare och mer relevanta också

#24 lol ja gud vad knäckt man blir när man försökt putta ner en fjantig tråd och sen kommer ngn och puttar upp den.
Men det är rätt roligt att putta upp gamla trådar, riiiiktigt gamla trådar från när forumet startade, även om dom är ointressanta så är det lite kul att se hur kunskapen om råttor har utvecklats på siten på bara 2 år.

#26 En tråd kommer att puttas upp så länge det finns ett stort intresse för den.Och den behöver absolut inte handla om råttor på ett råttforum.
Bara den är intressant för läsaren så puttas den upp oftast av att folk är intresserade av den.

#27: Fast på ett forum räcker det tyvärr att en av de hundratals medlemmarna är intresserad, samt trollet som startade tråden då. Det behöver ju inte betyda att den är av allmänt intresse. :)

Om en tråd lever länge och kommer upp till och med utan att puttas upp så måste den vara av intresse för folket.Särskillt om den pågår länge.De som inte skulle vara intresserad skulle annars läsa en annan tråd.
Men om det är samma troll som startade tråden som puttar upp den hela tiden… är den fortfarande i intresse för folket? Även om man inte är intresserad så avmarkerar man oftast trådarna ändå, det ser då ut som att dom har blivit lästa… big mistake… Huge!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Är det en tillräkligt intressant tråd för läsaren så behövs den ju inte puttas upp.Det görs ju automatiskt vid vart inlägg i tråden.Och så länge det kommer kommentarer så är ju tråden intressant.
Själv skulle jag aldrig välja att svara på en tråd som inte intresserade mig.
Men du har ju själv svarat 2-3 ggr efter varandra i samma tråd bara för att putta upp den, för något inlägg mellan dina var det inte alltid. Så…

Men jag erkänner ju när jag är intresserad.Jag står ju för det.
Men det gör inte alla här inne!
Hur vet du om nån på andra sidan skärmen verkligen är intresserad eller bara väldigt uttråkad?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Om intresse är samma som engagemang för något man tycker om, sure jag är intresserad.

vare sig det är intresse, utråkning eller engagemang,läser man en tråd så är det helt uppenbart ett intresse för den.En utråkad är ju till exempel inte tvingad att läsa en viss tråd.Och det finns ju några att välja på.
Men ta detta till hjärtat, bara för att det står att si och så många har läst tråden innebär det inte att dom faktiskt har gjort det. Det betyder bara att dom avmarkerat den.
Att diskutera om puttningar och om det beror på intresse eller inte kan ni göra i en evighet utan att det leder någonstans. så snälla, sluta tjafsa om det där nu..
Ni har olika åsikter om en del saker, försök inte tuta i andra det utan respektera att alla individer är olika och ingen tycker exakt lika som nån annan. Det finns alltid meningsskiljaktigheter, men man måste inte tjafsa om varenda liten grej för det.
(och ingen är mindre värd för att man tycker som man gör heller!)

Avmarkerat eller inte.Så länge det kommer svar så finns det ett intresse.Annars lägger man inte tid på det!
Eller så kanske man har tråkigt…?

#40..

Men hallå, kan vi respektera våra Medarbetare när dom nu säger ifrån?

Altså jag som är lite som jag är o inte brukar fatta så mycket så kolla jag upp denna tråden . o jag . såklar fattar jag inne ''putt'' ;) någon som vill förklara typ somjag är en bebis :D ;)
Att putta upp en tråd innebär helt enkelt att "putt-inlägget" gör att tråden hamnar högst upp igen. På så sätt kan man få igång gamla intressanta trådar igen! 

Mvh Stephanie 

Jaaahaa ! Typ så när någon skrivit putt så kommer den typ i senaste inläggen ? :)