Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 2735 ggr
Daydreams
0

Esoterierna

Nu har alla flyttat utom den sista som flyttar nästa helg samt mina två.

Ni som fått hem era nya busfrön får gärna lägga upp lite bilder här:D

Ninja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marguerite-Marie Alacoque

(just nu gör jag mitt bästa för att inte kalla henne Maggan, men kommer jag inte på nåt annat så får det väl bli det Räcka ut tungan)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=95c6ce52-92c4-4c62-97e9-05671f3ff213&Filename=nyis 001.JPG)

Ninja
0

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=15bce92f-bc69-4cce-9fce-b1408ce8947b&Filename=nyis 003.JPG)

Ninja
0

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f9fe8576-5399-4c95-9ba4-0ade5c26bb38&Filename=nyis 008.JPG)

Ninja
0

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b5ad86d4-b135-4294-bfc2-ea5daaecf6d9&Filename=nyis 011.JPG)

Keno
0

nemen åh. :D

Ninja
0

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f56ecf93-b214-4bf4-b146-c7585255cb50&Filename=nyis 029.JPG)

Keno
0

snygg maggan ^^

Allamej
0

Om inte du vill behålla henne så kan jag ta na :D Otroligt fin :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ninja
0

Hon är jättefin, och hur go som helst!

#8 Nää det lär inte hända Räcka ut tungan

Tramsa
0

Vad är det för färg på Maggan? Fin!

Daydreams
0

#10 därom tvistar dom lärde, men just nu är det nog troligast att hon är en burmese

Ladyinred
0

jag gissar oxå på det…

Ninja
0

Frågan är ju om hon är mörk på nosen just nu pga pälsbytet, hättan av bebispäls är ju ljusare så det kan ju öka kontrasten och lura ögat.. men som sagt så är det burmese hon ser ut som just nu. Glad

Ladyinred
0

vad är det andra alternativet då?

Daydreams
0

coffee

Stephanie
0

Är hon inte för varm för att vara coffee?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Daydreams
0

jo lol

TienMu
0

Omfg!!! sån lite gosunge då! :)

idaleck
0

jag vill vara din, margareta, bara vara din ska du veta…

Kyss

Magda
0

här kommer ett par bilder på Joakim av Floris kallad Tuffling av husse härhemma och är nog den mysigaste och tuffaste bebis som jag fått hem!!

Devlin och han blev bästisar med en gång!

här plattar han till pappa så gott han kan!

sötnos!

Daydreams
0

hihi stackars Askis och Devlin som fått hem en sån buse. Bebisarna är ju så minimini bredvid de stora starka karlarna.

Magda
0

#21 ja men jag kan säga att alla herrarna verkar vara mkt förtjusta i den lille busen! det kan vara bra med ngn som sätter lite fart på dem! jag är så glad att alla accepterade honom omedelbart och hela flocken verkar piggare och gladare!

Girlie
0

#22: Vilket underbart kort, han får verkligen plats och sitta ryggen och putsa. Massage och man blir ren på samma gång, vilken lyx! Kyss

[lolo8453]
0

Här är en bild på dem första dagen när vi precis kommit hem med dem. Nya bilder kommer strax men jag e inte så pass tekniskt att jag själv lyckas med fenomenet att få bilder från kameran in i datorn. Men sambon ska fixa.

[lolo8453]
0

Är era bebisar oxå monster eller e det bara jag som lyckats kamma hem såna? När dem är ute så hänger en i halsbandet, en försöker dra av tumnageln och en är helt hundra på att om jag kämpar tillräckligt så får jag nog in huvudet i hennes öra. Fundersam

EmmaG
0

#25 *tokasg*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ninja
0

Åhh vilka myspluttar.. alla syskonen är så himla fina!

Ninja
0

Vad är det förresten alla syskonen heter? Och vilka har lyckats blivit färgbestämda?

Astrogirl
0

#25 Skrattande Jag har två esoterier tjejer! och jodå…jag känner igen det där…har aldrig haft så mycket råttnosar (och halva huvuden-minst!)i öronen nån gång…. Men oh så charmiga de är! Bilder kommer!

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"

Grodan
0

Maggan ser fortfarande ut som Burmese, precis som hon gjorde som bebb… inte ett minsta tviviel där… måste säga att det var en himla kul överraskning. Ballt!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ninja
0

Tack, då reggar jag henne som det. :)

Loviiisa
0

Ett helt gäng med små underbara filurer, lite bilder på mina tre bus kommer upp så fort Hjalmar och William vill vara med på varsinn liten somrig bild. Sickan har ju redan sin avklarad ;)

Terato
0

Vill hemskt gärna se fler bilder från dig, Loviisa! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Loviiisa
0

Här blir det då en somrig bild på vardera lite boyz ;P
(bifogar filerna)
Först ut, Jacob Böhme (aka Sickan)

Loviiisa
0

tvåa blir Hjalmar Ekström, det blir Hjalmar hela tiden för det är sådant tufft namn *skratta lite åt sig själv*

Fast kankse ska kalla honom miniasken (mini-asken?) tills vidare

Loviiisa
0

Och sist men inte minst (och jag menar det verkligen han växer snabbast av alla xP) William Blake aka Wille ^_^

Jag slog nog dessutom nytt rekord i använding av smilys ..

Daydreams
0

åh William börjar växa i sina öron, ser inte lika mycket ut som en mus längre lol. Men gud vad dom växer, dom kanske snor lite gödning från äppelträdet?:P

Superfina foton.

Loviiisa
0

Haha man vet ju aldrig, de typ sniffar äppelgödning? xD Nej men det är kanske ett magisk äppelträd. Det har skälv växt väldigt sakta, den ger näring åt allt annat runt omrking x) Eller så är marken helt enkelt inte så närigsrik .. Ja nu är William bara en halvmus ;P

Tackar!

Astrogirl
0

oki…här kommer lite bilder på mina Esoterirtjejer…tyvärr inte så himla bra…dom vill ju inte vara stilla!! :) ett helt gäng kommer, så…

Astrogirl
0

Katarina av Siena o Mechthild av magdeburg heter dom…har inte "vardags namnat" dem riktigt ännu…:)

Astrogirl
0

en till…

Astrogirl
0

o en till

Allamej
0

Hur i h-sikke ska du se skillnad på de där skönheterna?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Astrogirl
0

Astrogirl
0

#43 ja det är verkligen INTE lätt Skrattande…de är lite olika i personligheterna så det hjälper, och så tror jag att jag börjar se skillnade på dem lite grand…*S*

Astrogirl
0

den näst sista

Astrogirl
0

sista bilden, betitlad: "det gäller att hålla i!" eller: "Jag KAN ta mej fram överallt!"

Girlie
0

Väldigt söta små tjejer. Blir alldeles bebissjuk av alla fina råttor i denna tråden. Kyss

Astrogirl
0

#48..tackar :)

Daydreams
0

hmm den ena är en nyans vitare än den andra, eller var iallafall innan dom bytte bebispälsen:S

Tack för att du visade upp flickorna, så roligt att se dom även om jag tycker att alla bebisarna ska flytta hem igen, varje gång ni lägger upp era fina bilder.Gråter

Astrogirl
0

Ja när jag ÄNTLIGEN fått tagit några halvbra bilder så…*S*

[Castaway]
0

Vad är egentligen esterorir… ni fattar. ? ^o)

Söta bebbar :D
__Loviiisa, jag älskar dina bilder :D

Keno
0

oh va fina dom är allihopa. :)

zmulan
0

Underbara!! =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

niffen
0

Sjukt söta! :O
Daydreaaaaams…. Du kan inte föda upp så sööööta bebisaaaar!

Kikky
0

Hvilken farve er det på Katarina av Siena o Mechthild av magdeburg? utrolig flotte=)

Daydreams
0

#56 Vi vet faktiskt inte säkert. Innan bebisfällningen såg dom ut som russian lilac men nu tycker jag dom ser ljusare ut, eller så beror det på kameran. Denna kullen var en extrem regnbågskull med flertalet obestämda färger.

Kikky
0

Hvilke andre farger var det i kullet? mink, burmese og?

Astrogirl
0

#57, de ser  ut som om de är vita, men som om de har rullat sig i ljus aska och sedan bara skakat av sig…men jag tror det håller på att ändras lite….en av dem har blivit liiite mörkare….tror jag…det är så himla mysko färger :)

Daydreams
0

#58 Det var ba, ru bl, bu, ru li. Övriga färger vet vi inte vad dom är. Om du tittar på #34 så ser den vit ut men den är en väldigt ljus hooded.

hitorine
0

Här kommer lite bilder på mina grabbar, Julian av Norwich och Jean de Labadie. Här hemma kallas dom för Håkan och Sune. Tyvärr blev bilderna rätt kassa, men man ser ju att det är råttor iaf ;)

julian.jpg picture by challinor

jean.jpg picture by challinor 
julianjeannnn.jpg picture by challinor 

Kikky
0

De forkortelsene der skjønte jeg ikke mye av gitt. men er silver utelukket (champagne+blue)? hvis de har midd ruby øyne og begynner å mørkne i 7 ukers alderen kan det jo hende de er mink beige? Og da har du vært svært heldigSkrattande

Kikky
0

Har appels sorte øyne? i såfall kan hun være en biscuit cream? antas å være en albino burmese.

Daydreams
0

Åh vilka fina bilder hitorine, du måste ha väldigt höga krav på dig själv när du tycker dom är kassa. Jag tycker dom är underbara.

Nu är det bara jag som borde lägga ut bilder på dom 3 som stannar här, så det ska jag försöka göra snart:)

#62 black, russian blue, burmese och russian lilac är dom färgerna som är "bestämda". Jag är inte bra på genetik men har svårt att se varför dom skulle vara champagne + blue. Jag tror nog mer på att dom är russian sorter men vilka russian sorter har vi inte kunnat luska ut. 

Jag förstår inte ordet appels? Som sagt dom kan vara nästan vad som helst men VAD dom verkligen är går nog bara att få fram om man tar dom till utställning eller ngn expert tittar på dom IRL:)

Kikky
0

ah, det var bilde som het appels, mente Jacob Böhme. Ja det er vanskelig å finne riktig farge på en rotte utifra bilder og uten å se stamtavlen. men de er utrolig vakre rotter.

russian silver(russianblue+blå) har også en veldig lys perle farge med sorte øyne, men hvis ikke det er blå i stamtavlen så er jo ikke det en stor mulighet.

Daydreams
0

#65 jo blått finns det ev. men inte i omedelbar närhet.

På mammans sida i rakt nerstigande led finns:

Mamma: black

mormor och morfar black

mormorsmor och mormorsfar siames och black

Far Russian blue

farmor och farfar: troligtvis ru bl agouti eller agouti och ru bl

farfarsfar och farfarsmor ru bl och agouti 

farmorsmor okänd färg importerad från holland 

I övriga släkten finns beige, mink, blue etc 

M.a.o äkta gensoppa på högsta nivå

Kikky
0

ah, men da har de to lyse med røde/ruby øyne muligens mink beige? De ligner svært på min Amon som bebbis. Hvis de er mink beige vil de bli en del mørkere om noen mnd og få litt mørkere øyne.

har en hane her hvis hvis du ønsker å lage flere mink beige barn om en stund.

Edit: ja de ligner veldig på Amon når hun var 5-6 uker gammel.

[ratus]
0

här är mina små råttor på picknick

Loviiisa
0

Måste bara uppdatera, utan bild, men idag har mina boyz fått fiska ärtor. Eller ja Hjalmar var kvick att kasta sig i, William gjorde sitt bästa för att undvika vattnet. Men efter en liten stund så plaskade han också runt. Sickan däremot gick inte ens i närheten av fatet. Han kröp in i mitt byxben istället x)

Otroligt fina är våra esoterier, allihopa, oavsett vilken färg de är eller inte ;P

Daydreams
0

#67 ja det är möjligt att det är mink beige men jag tror snarare russian blue beige i så fall. Och Tack för erbjudandet om hane men det är lite långt bort:)

Kikky
0

Ja russian blue beige er jo svært lyse de og, og de holder seg lyse. Han kan lage russian blue beige og han, men som du sier en smule langt bort ja.

Astrogirl
0

#69 ja jag håller verkligen med…alla syskonen är urtjusiga :)

[lolo8453]
0

Bättre sent än aldrig, nu kommer några (kassa) bilder på mina pågar. Dem har fortfarande inte suttit stilla tillräckligt länge för att jag ska kunna få en bra bild på dem.  Första bilden är på Alvin i hängmattan. Elvis e min stora påg som sitter och äter.

[lolo8453]
0

Elvis och King Kong i hängmattan.

[lolo8453]
0

Alvin kikar ut från buren.

[lolo8453]
0

Oliver äter i en knepig ställning..

[lolo8453]
0

Olliver tvättar sig.

[lolo8453]
0

bebisarna äter.

Astrogirl
0

åh…snuttar!!!