Undrar..
Heej jag har en tamråtta men ska skaffa en eller helst två till men jag undrar om man kan sova på nätterna när man har så många eller inte många men asså mer en en. Kan man det? Eller låter dom jätte mycket? Snälla skriv ett svar!
Jag har inga problem sova men så när jag väl sover så hör jag inget.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#1 ok tack så mkt.

Har mina i sovrummet o ja störs inte av dom.:)

Jag skulle däremot aldrig få för mej att ha mina i sovrummet. Kanske beror det på hur många man har,två eller tre kanske skulle fungera.

Har oxå våra i sovrummet och varken min sambo eller jag störs av dem. =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

har dem i sovrummet, men bor på 25 kvadrat så de hade låtit lika mycket om de stod i tex badrummet 1 och en halv meter bort.. enda som kan vara irriterande är vattendrickningen om man har flaska men den är du väl van vid när du redan har en råtta!
Qui dormit, non peccat
Jag har 10st och skulle aldrig klara av att sova i samma rum. Har flera stycken som försöker gnaga sig ut om de inte får komma ut när jag är i samma rum 

Mvh Stephanie 

Jag bor oxå i en etta och har lärt mej att inte ge dom något som låter precis innan jag lägger mej. Att ge dom knäckebröd eller en kartong att boa(mest riva sönder) i kan man ju hoppa över. Annars låter dom inte så mkt.
Jag har 3 hanar i mitt rum i 2 burar, den ena är ensamråtta nu pga dominans.Innan han satt själv kunde jag vakna mitt i natten av att dem slogs, så ja, då var det jobbigt. men nu när det är lungt så är det tyst, bara att dem dricker ur flaskan ibland, det är väll det som låter mest.
men nu har jag som sagt 3 slappa hanar, honor kan vara lite värre.
Min blogg: SweGizmo.se

Även om jag bara har två hanar så skulle jag inte vilja ha dom i mitt sovrum. Somnar man på soffan som står i samma rum som buren så får man inte sova ostört länge. Det hoppas, skuttas, knapras, rullas runt, ramlar lite osv. Ingen hit!

ja det beror ju å hur lättväckt du är, mina 3 (var 4) pojkar kan föra ett himla liv ibland,men de tystnar när jag säger till, o sen är jag rätt van vid dem oxå då de inte finns nån annanstan att ha dem.. de är vattendrickningen som sagt!
Qui dormit, non peccat

Jag har mina två i sovrumet och dom håller en jädra låda på kvällen när man släckt. Men jag brukar bara gå fram till buren & titta på dom så "tystar" dom ner sej :P
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Tack så mkt för alla era svar!
Har oxå mina i sovrummet men störs absolut ingenting av dom :)

Har fyra damer som håller sig lugna om nätterna. O jag vaknar väldigt lätt, har nog "dagråttor" antar jag.
Jag har tre hanar och fyra honor i två burar, båda står inne i mitt rum. Jag störs inte alls av det, tycker det låter hem trevligt när man hör dom tassa runt på botten eller klättra eller vad dom nu får för sig att göra :P Men att sova har jag inga problem alls med iaf :)
Råttor är ju tystlåtna. Som mest har jag haft femton stycken i sovrummet, och inte har jag störts av det. Ibland kan de rumla runt i buren när de busar och hoppar mellan hyllor och hängmattor, från botten och upp på gallret, och så vidare. Man vänjer sig. :) Och två-tre stycken är då absolut inga problem.
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Av alla svar att döma är det nog väldigt individuellt hur störd man blir av råttor i sovrummet. Det måste mycket handla om hur lättväckt man är och hur lätt man somnar om. och naturligtvis att 10 råttor låter mer än två.