Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 1487 ggr
zmulan
0

Era nick?

Vi har en tråd där vi berättar om våra avatarer men ibland funderar jag på era RIF namn och hur ni har valt dem och varför. Ibland har ju namen en bakgrund ibland kommer dom från ingenstans.

(kanske finns någon sån här tråd, men hittade ingen så finns det redan en kan väl någon putta upp den och ta bort denna. Dumt att ha två kanske) =)

Jag heter Zmulan för att min sambo kallar mig för det, det är ett namn jag har på fler ställen o det brukar inte vara taget om man stavar med Z. Hette det långt innan vi skaffade råttorna o hade inte en tanka på att det var mitt nick när vi döpte Smulan i affären. Hon bara var en "smula" <3

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Tramsa
0

Min allra bästa vän brukade kalla mej Tramsa medan han levde.

Allamej
0

Allamej kommer från när jag började göra smycken, det är mitt "märke" Jag ville ha något speciellare än A´la moi så jag försvenskade det hela. Alla Mej, gjort enligt mig alltså… Och det fastnade lite. Jag är Allamej eller Ingadej så gott som överallt :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

KickanW
0

Jag kallas Kickan av i stort sett alla förutom min familj… Tyvärr var det upptaget så jag la dit första bokstaven i mitt efternamn också.

Girlie
0

Oj, var många år sedan nu i min ungdom så chattade jag med en kille men vågade inte berätta mitt namn för honom så han kallade mig helt enkelt Girlie. Har det i min mail och heter det på lite olika ställen men ofta har jag olika nick på olika sidor (fråga mig inte varför). Glad

Kan man förresten byta nick på Råttor i Fokus?

Keno
0

Jag har ingen aning om varför jag heter keno, det är nog bara taget ur luften tror jag!

Stephanie
0

Mitt namn är nog inte så svårt att gissa varför jag valt! Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

KickanW
0

#5: Jag känner en grabb från Bosnien som heter Keno :D

[ratus]
0

jag heter ratus för att det latinska namnet för olika råttor börjar med rattus rattus men jag tog bort ett T

coreytaylor
0

jag heter det efter sångaren i underbara bandet slipknot

Kyss

LimE-6
0

Mitt nick har jag för att jag älskar Limegrön =D Inte mer än svart dock =P

Keno
0

#7 Haha. Det var som sjutton!

Ninja
0

Ninja hette min första råtta

Vilya
0

Jag har kallats Vilya hemskt länge och har även bytt namn till det sedan en tid tillbaka.

Och hur det blev så är en lång historia som jag inte ens minns ordentligt längre ^^

Ninja
0

#4 Man kan inte byta namn själv, men de som driver iFokus kan (om man inte avslutar sitt befintliga konto och gör ett nytt med nya nicket)

gulzebra
0

Jag började med att heta gul_zebra på bukefalos för en sisådär 6-7 år sen nu. Sen har det hängt med sen dess, varvat med gulzebra och jag har liksom blivit den där gula zebran på nåt sätt :P

Sen hur jag kom på det från början vete fan…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

TacoBelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kallats Isabelle på nätet innan, som sedan förkortades till Belle.

Men det blev lite för anonymt så jag funderade….jag gillar tacos, gillar mexico, har en chihuahua, min favorit snabbmatskedja är Taco Bell, Taco Bells symbol är en chihuahua!

Så jag satte ihop det och det blev TacoBelle. Skrattande

silverorm
0

Mitt nick (som ja…kan verka lite udda på denna sajt..) kommer från att mina grannar kallade mig det, så min mailadress är samma…tog det som var lättast helt enkelt!Glad

Daydreams
0

Daydream är ett av mina förnamn och när jag skulle starta min uppfödning kändes det självklart att kalla den för det. Jag har samma nick överallt och finns inte Daydream brukar jag ta Daydreamsworld.

bobbs
0

Bobbs kom mina kompisar på för några år sedan.

Jag har alltid klagat över att det inte går att göra något kul av "Robin" det är så kort redan. Så när vi var på konfa läger så började en kille kalla mig Byggare Bobbin (var väl precis då han kom till sverige), iallafall så blev det väl för långt att säga Byggare Bobbin hela tiden så det blev Bobbin, som blev Bob vilket senare blev Bobbs.

Dock kallar jag mig Bobbei på resterande sajter, men blev medlem här när det fortfarande var Bobbs folk kallade mig. :)

Animalen
0

Jag heter Animalen för jag älskar alla Animaler ;)

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

sussa08
0

Hm, sussa härstammar från hela början från mellanstadiet, då jag hatade mitt namn :P Blev då kallad Sassa eller Sass, sen i åttan-nian var det en rolig filur i min klass som bytte ut allas första volaker i namnen till ett u, så det vart efter det Sussa eller Suss, dock håller sig villsa kvar vid Sass :)

08 är ju för man bor i stockholmsområdet och sussa brukar vara upptaget ;P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

cosmonita
0

Cosmonita har jag använt sen jag började vara på nätet och behövde hitta på ett namn.

Det kommer från sitcom serien Seinfeld. Jerrys granne Kramer heter Cosmo i förnamn och jag gjorde om det till en kvinnlig variant av namnet.

SweGizmo
0

Jag har kallats Gizmo sen liten… men Eftersom Gizmo väldigt ofta är upptaget på olika hemsidor så fick jag dra in Swe innan… det kom sej av 2 saker.. jag är svensk och oftast förkortas det med just Swe.. sedan äger min pojkvän en hemsida "swetracker".. så det blev SweGizmo:)

Min blogg: SweGizmo.se

EmmaG
0

Som Sajtvärd måste man ha sitt eget namn.. Så uppfinningsrikt va de ;-)
(Men annars på internet heter jag Esmie el. Finkan. Och vart de kommer ifrån kan ni ju fundera på :-P )

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

svartmask
0

svartmask kommer ifrån hur jag kände mig en gång i tiden. Men sen när jag började spela wow (World of Warcraft för den oinitierade) så blev jag kallad de och de blev naturligt helt enkelt:P. de kallar mig dock för "svarten" nu för tin^^.
Men ja trivs me de <3

gulzebra
0

#22: Whaa?! Heter Kramer Cosmo? Förvånad Jag har alltid trott att Kramer var hans förnamn… x)
Cosmo Kramer… Nej hu då, vad fel det blir. Fast hela han är ju rätt fel iofs Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

niffen
0

Såhär är det. Min mammas kompis, typ f.d. bästis(de träffas inte alls nu för tiden) och hennes familj kallade mig för Niffen, och Niffen kommer ifrån JeNIFFEr, vilket jag heter…
Ibland kallar min pappa mig det, men det är mest när jag är förbannad på honom, och han får dåligt samvete Flört

cosmonita
0

Japp Cosmo Kramer är han originella namn Skrattande

sockerrattan
0

Jag kallades Sockerråttan av min fd make när vi träffades pga att jag knaprade socker som en råtta! O när jag behövde ett nick kändes det naturligt…

Mia//

jessi_twini
0

Jag har valt mitt namn för jag älskar min råtta twini :) Tyvärr finns intw twini nå mer men jag älskar honom fortfarande =D<3

Terato
0

Jag ville heta något som påminde om Sara, i alla fall att några av bokstäverna var i det. Och så googlade jag på *ara*, *sar*, *sera* och så vidare och så dök ordet "Terato" upp flera gånger. Jag gillade det och fortsatte att söka på det och det betydde tydligen missbildning! Tydligen finns det någon sportbil som heter så också..

Jag heter Terato på alla sidor jag är medlem på. Det är tydligen ganska ovanligt som nick så ofta hamnar man på mina sidor när man googlar på Terato! Men det händer ju förstås att nicket är upptaget på vissa sidor. Då blir jag riktigt sur! Det brukar resultera i att jag inte blir medlem! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

LeTigre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt nick stammar från mitten av nittiotalet då Charta 77 kom med sin trallpunk-klassiker "lilla björn och lilla tiger" (baserad på barnboken "a trip to panama"), eftersom jag älskar punk och älskar tigrar (löjligt mycket) började folk kalla mig lilla Tiger, eller bara Tiger. Så mitt nick blev just Lilla Tiger, först någon gång i början på 2000-talet modifierades det till LeTigre som nu är mitt nick överallt.

Lilla Björn och Lilla Tiger 

http://www.rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=94cb3b26-bbb7-492b-bae0-ceb254814f8e&Filename=lillabj%C3%B6rn.jpg

LovarDaniel
0

LovarDaniel Något jag kommer bra ihåg . varför jag valde daniel för det är min älst råtta . o jag är alltid så orolig o får typ hjärtklappningar när han sover o de ser ut som han är död o när va förkyld varje gång han nös var jag rädd han skulle dör . jag har ingen aning varför . men det är så .

LovarDaniel
0

Jag gör med de andra med . men mest med aiel . o ofcourse så älskar jag alla lika mkt :)

Falurven
0

Mitt namn är fullständigt påhittat xD Heter det lite här och där. :)

Mvh Nathalie

HanniBanni
0

Ja heter HanniBanni för att jag kallas det av en tjej som heter Tove <3

Kleverin
0

Kleverin har jag hetat sen internet kom till sverige… (sant faktsikt.. sen det blev lite mer vanligt än extremt udda i alla fall.)

Jag är relativt smart och snäll.(var då i alla fall)=Clever. Så gör vi det lite svenskt= Klever. Sen är jag tjej, läger på en feminint sufix= Kleverin.

Terato
0

Det finns faktiskt väldigt många bra nick på den här sidan!

teratos.r8or.se

[Castaway]
0

Jag suger verkligen på att hitta på nicks, så jag tar alltid något jag kommer på först, och ångrar mej alltid i efterhand ^^,

Iaf, Castaway betyder utstött typ, men det har ingenting att göra med mitt nick ;) Jag valde det eftersom att jag as usual inte kom på något och jag <3 green day, så tänkte jag att jag kunde ta en låttitel (: Castaway är en av mina favoriter med bara ett ord i titeln så då blev det det ;)

zoolatri
0

Jag fick en ordlista i julklapp som jag ströläste lie i…Zoolatri betyder djurdyrkan, så när jag behövde ett nick kom jag ihåg det:)

Daisymink
0

Daisymink är mitt indian namn, hittade det på en sida, fixade ihop "namnen" och så blev det Daisymink :)

// Vanessa 

hus-musen
0

har kallats för musen sen i 7:an föratt jag har stora öron o litet ansikte, o sen blev det husmusen med tiden! och jag har alltid älskat smådjur som möss, råttor mm

Qui dormit, non peccat

Mischa
0

Mischa, ena hunden heter så och det är mitt mest och längst använda användarnamn.

≧◔◡◔≦

Millie
0

När jag skulle få hem mina råttor hittade jag den här sidan några veckor innan jag fick hem dem. Jag var inne  på RiF länge och dagen innan jag skulle få hem råttorna så blev jag medlem här. Och eftersom den råttan som skulle bli min skulle heta Millie så döpte jag mig till det. Numera är båda råttorna mina.

zickan
0

jag har alltid en plan, bortförklaring eller ideer även om de är sjukt dåliga. Altid tal lös ;-)

Zickan kommer från när jag var 17 år och drack alkohol första gångerna.
Exakta uppkomsten kom från en grillning i gustavsvik på gotland. En bit att gå till stan. Rejält full påhemvägen och ramlade ner från stranspromenaden i diket flertal ggr. Varje gång jag kom upp sa jag  "jag har en plan"
Min ungdoms kompis Anna S, lika full hon, började kalla mig sickan charlsson.
Ingen av oss kom på det riktiga namnet som då ska vara sickan, eller charls ingvar jönsson ;-)
Sedan dess har zickan passat så bra på mig då victoria är för långt och kallnamn på det är oftast vickan. ta bort V och sätt dit Z så blir det Zickan.
Sedan blev jag känd under det namnet från alla fester jag höll i mina föräldrars hus på gotland.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

coreytaylor
0

#44 Mitt första husdjur hette millie, åh :|

Kyss

Kirameki
0

Kirameki betyder gnista på japanska, och jag fastnade för det när jag lärde mig det för 5 år sedan eller så. Sen dess heter jag väldigt ofta kirameki på internet… :)

mizzive
0

mizzive…. ja vad ska ja berätta då! 

När jag var liten var mitt första ord IVE. Alla undrade vad fasen det var tills en dag då vi satt och tittade på kort. Då hade jag pekat på ett foto på mig själv och sagt Ive! Hade inte jag vart döpt redan så skulle de ha döpt mg till det istället. Så hema heter jag oftast Ive. Därför blev det frökenive=mizzive. Det heter jag överallt… tar jag ngt annat nick glömmer jag bort det direkt.. :P

Terato
0

#48 Oj, vad skumt! Haha!

Är det på något sätt likt ditt riktiga namn?

teratos.r8or.se

Sarakechi
0

Det är lunars fel egentligen…
Hette Gosangirl88 där först, men sen tröttnade jag på mitt nick..
Funderade lite, och helt plötsligt kom ja på Sarakechi..
De känns ganska bra att ha hittat på nått eget, än nån som tar typ ett varumärke eller nåt..

Det som är störigt är att folk tror ja heter Sara..och personligen ogillar jag namnet.. Jag har alltid blivit kallad Jessie, ända sen ja gick på mellanstadiet.. Jag heter Jessica på riktigt, och trivs bra med det, men det är säkerligen upptaget, så ja ville ha nåt eget….

empan-hampus
0

Jag heter Empan-hampus för att Hampus var min första råtta :)

Pandae
0

hmm pandae är mitt egetpåhittade namn(eller jag tror jag hittade på de haha)…ville ha de som efternamn innan men det har istället blivit min internet-identitet.
Under en svårare period i mitt liv brukade jag associera mig med pandor och var besatta i dem..pandor är för underbara djur *haha*
och därav Pandae ^,^

kamikazerat
0

combatcat brukar jag kalla mig.

combatrat var tydligen upptaget så det fick bli en råttvariant på mitt mer destruktiva nick, kamikazekatt, dvs kamikazerat.

Grodan
0

Jag alltid kallats för Grodan. Så det har blivit mitt namn. Försökte döpa om mig till det, men det gick inte igenom, så jag funderade ut en annan stavning och det gick igenom. Gerodean.

Dock fick jag reda på att det inte gick igenom första gången för att jag vid det tillfället inte var myndig. Idag är jag glad att det blev så. Att heta Grodan på pappret när man är "tant" är nog inte så respektingivande. Gerodean har också blivit ett väldigt orginellt namn och jag är rätt nöjd med det. Fast ibland önskar jag att jag hette Geraldine (och gärna Chaplin i efternamn… hihi).

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Vad heter du från början då, Grodan?

(Vill jag verkligen veta!? Min världsbild kanske går sönder!)

teratos.r8or.se

MrHyde
0

Jag har blivit kallad Mr Hyde sen ja va lite pga mitt häftiga temprament. Va faktist min klassföreståndare på lågstadiet som började me de. Tyckte att ja va hur trevlig som helst när ja va på humör för de men om ja va på dåligt humör så va ja hemsk.:p
En liten Dr Jekyll/Mr Hyda asså. hahaha

Terato
0

Haha!

teratos.r8or.se

Grodan
0

#55 tyvärr terato, det är hemligstämplad information! Räcka ut tungan (och inget mer snack om den saken nu)

#56 ballt - det är en så otroligt bra bok mr jekyll o mr hyde

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

#58 Det är nog lika bra.. Annars kanske jag bara kommer att vända och vrida mig på nätterna om jag får veta ditt riktiga namn!

teratos.r8or.se

Otaku
0

Jag är en riktig manga nörd och därför heter jag Otaku. Det betyder just nörd på Japanska ^^

Mvh Vinetta

Storvreten
0

Storvreten heter det där jag bor, så jag tog det namnet för det är lättast så :) Kanske någon som känner igen mig här och var :)

mizzive
0

#49.. nej jag heter annsofie så det är ju inte spec likt… Oskyldig

Mastoll
0

När jag fortfarande låg i mammas mage skulle min familj komma på ett namn till mig. Då kom min brorsa på Mastoll på skoj. Sen dess har de kallat mig för det, och gör det fortfarande ibland. Jag kallar mig för Mastoll överallt på internet.

zmulan
0

bara 63 svar av 1411 medlemmar!! =(

Mera mera!!!! Räcka ut tungan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Ellenfyrkant
0

ella_pella, mamma kallar mig ella ibland och det rimmar på pella helt enkelt ;D

Mvh Ellenfyrkant

Systemfel
0

jag har fel i systemet, alltså systemfel

Crispig
0

Tja.. mitt blev väll någon sommar när jag varit ute lite för länge i solen (typ över två min:P)  And i was burt to a crisp… Fick därför namnet Crispig som förslag av en kompis när jag skulle bli medlem på nån sida.. vilken? i dono..