Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1290 ggr
Mymlan
0

OT Buss strejk

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lancia
0

HF alla i SL-området! Minns när det var buss-strejk här i Norrköping, och på den tiden bodde jag en bit utanför stan. No fun at all. :/

Mymlan
0

#1 Jag blir total låst här i Rimbo då jag är beroende av bussarna för kunna ta mig in till stan. Jag har ju varken bil eller körkort.

Och jag hoppas det inte blir ngn strejk, för jag hade inplanerat att träffa en tjej i stockholm denna vecka..

gulzebra
0

Gaah, jag hade ju hoppats på att få åka till Stockholm så snart som möjligt men måste åka buss när jag väl är där… Skit! :(
Hur länge tror de strejken kommer pågå?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Stephanie
0

Jag hoppas att det inte gäller ersättningsbussarna för tågen…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mymlan
0

#3 jag vet ej hur länge det håller i sig.

#4 Antagligen dem oxå men ring SL och hör med dem.

Lells
0

Ush det där är jobbigt. Även i stockholm är det svårt att ta sig någonstans, just där jag finns nu är även tunnelbanan ur trafik, för dem bygger om. Kuuul

idaleck
0

Jag tycker det är bra att dom strejkar. Busschaffisarna har så himla pissiga löner och arbetsvillkor.

Men visst, det blir jobbigt för alla som åker buss..

Grodan
0

apostlahästar o cykel… eller bil

#4 bra fråga… hm - men antar det… jösses, hela södra förorten kommer sitta fast… iiih

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hus-musen
0

#4 jo de gäller ersättningsbussarna oxå läste jag i metro.. så ja kommer inte till jobbet för ja har ingen bilSkrikandes

Qui dormit, non peccat

Grodan
0

#9 du får börja gå redan nu… hehe

Kleverin
0

#7 jo, nu drabbar detta ju inte mig för tillfället, men vilka tider de har. jag skulle inte vilja åka med en chaufför som har jobbat 11 timmar på rad. Deras schema ligger så vanligtvis!!! (sa de på 4an idag i alla fall) Om man kör lastbil så får man i nödsituationer köra 11 timmar, annars är det 9 timmar per dygn som gäller. Och fordonen är ungefär lika stora (om än inte lika tunga) men busschauffören har ansvar för massa passagerare med.. Nä, strejka på…

Grodan
0

SL har för lite konkurrens den saken är klar. Stockholmare borde bojkotta skiten å ta cykeln, moppen eller apostlahästarna istället.

Mymlan
0

#11 Jag har kuskat runt med en lastbilschaffis och även om han kört de timmar han endast får köra så var han tvungen köra längre/mer, det han gjorde för det ej skulle synas var att dra ut säkringen för instrumentbrädan, vilket gjorde han kunde ej se hur hög hastighet han körde etc. Ja, trafikfara. Så hur många fuskar för de Måste vara framme en viss tid?

Kleverin
0

#13 skämtar du eller.. Exet är lastbilschaufför.Men det är inte lagligt. Där ligger den stora skillnaden för mig. mitt ex gjorde det med, ja, men då var det oftast dessa ord från chefen som hade fått dem från de som beställde körningen "ja, men det borde inte ta mer än så många timmar, stanna om du vill, men räkna inte med någon betalning." (sen att det inte var 90 hela vägen utan 50 ibland, det hade ingen betydelse, de räknade på en snithastighet på 90)

Men det jag försökte säga var att busschaufförerna har det på sitt schema! De har på papper att de ska köra så länge, ingen som protesterar. varför gäller inte samma regler? Det gör det för busschaufförer som kör långfärdsbuss, men inte stadsbussarna. Vari ligger skillnaden? Är det inte snarare änn värre koncentration som krävs för att framföra ett fordon i tät trafik i bostadsområden och liknande??

gulzebra
0

Sjukt >.< Hoppas strejken hjälper iaf.

Fast nog vore det smidigare att välja en bättre tidpunkt. Nu är det ju semestertider, färre ska ta sig till jobb osv så det lär ju inte bli lika mycket kaos som om det strejkats mitt på hösten/vintern/våren. Fast iofs kommer det väl en del turister nu på sommaren också antar jag - jag är inte 08a så jag har dålig koll på mängden turister jämfört med semestrare…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

idaleck
0

Många pass är på 13.5 timmar, och arbetsgivarna tycker att 9 timmars dygnsvila mellan passen är helt okej. Undrar jag hur dom tänkt sig att man ska hinna med att åka till o från jobb, laga mat, duscha, SOVA osv….

Näe. Heja chaffisarna!!!

Tramsa
0

Ja verkligen,heja heja! Jag har lika stor förståelse för deras strejk som för sjuksköterskornas.

Allamej
0

Hoppas den här strejken går fort dock… nästa grupp busschaffisar dom plockar ut är Västerbotten…. Shit… hela länet kommer ju att stanna…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

idaleck
0

Jag är sjukt glad att denna strejk kommer nu här, i höst kommer jag ju också tillhöra skaran som är beroende av buss så jag hoppas vekrligen det löst sig till dess =)

Det kom in en busschaffis iklädd stor kommunaltröja (den var verkligen gigantisk, nådde typ ner till knäna på honom!) på macken inatt strax efter att strejken inletts, han trodde att det skulle bli långdragna förhandlingar, hoppas han har fel…

Animalen
0

Sry att jag frågar, men vad menas med OT ??

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Allamej
0

Off topic

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Animalen
0

Ahaaa,

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

gulzebra
0

Fast vad räknas då som långdragna? Ett par veckor? En månad? Flera månader?

Tramsa
0

#23 Fyra år..

idaleck
0

#24 Men nu var du pessimistisk :P

Jag vet faktiskt inte, men säkert några veckor iaf.. (Minst två tänker jag mig, sen har jag ingen övre gräns på vad "några veckor" innäbär :P )

Tramsa
0

#25 Nää,dålig tidsuppfattning bara! ;)

Grodan
0

fast vad är det för mening att strejka i juli? en riktig strejk skall vara i mitten på december… hehe *flinar elakt*

juli… får mig att undra… de som har tagit ut semester och strejkar… strejkar de på sin semester eller får de semestern tillgodo? (klumpigt skrivet aj nåvv.. hoppas ni förstår ändå)

hus-musen
0

såå skönt att jag går på semester nästa vecka! åka till lugna norrland o slippa busskrånglet! klarar mig med tunnelbana den här veckan! men hoppas ändå att chafförena står på sig, de är rimliga krav de har.. fattar inte varför de alltid ska snålas på sånt som behövs!! men lägga flera miljoner på att "försköna" med konstskräp de kan man göra.. Skrikandes busschaffisarna är ju alltid sönderstressade o skitsura så lte mera sömn o pengar skulle vara bra tror jag=)

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

Jag vill att det ska vara som i låten…

En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör! Cool

Mymlan
0

sussa08
0

Japp japp allt återgår till det vanliga nu :D

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gulzebra
0

Hoppas de kommer överrens nu då, annars kan de börja om på måndag…

hus-musen
0

jao hoppas att de inte börjar  om igen!!

Qui dormit, non peccat

Mymlan
0

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2856040.ab

Buss strejken går in nu onsdag natt i stockholms län + Västerbottens län.

idaleck
0

Vad trist! Synd att man bara fick bussarbetsgivarnas synvinkel på det hela… :/

Bullerbytjejen
0

jag undrar vilka som kommer haka på den här strejktrenden härnäst..

Girlie
0

#36: Antagligen någon av alla yrkesgrupper som inte har något annat sätt att kunna förhandla om sin situation.

Bullerbytjejen
0

vaför inte ställa in dom redan idag, så hade jag sluppit åka till jobbet, nu när jag ÄNTLIGEN HAR DATOOOOR!!!!

Bullerbytjejen
0

ja ganska logiskt, men alla strejkar nog inte på samma gång…jag undrade vilka som skulle strejka härnäst…:-P

idaleck
0

Linda din jobbskolkis!!!!Skrikandes

Allamej
0

Jomen jippie… nu stannar alltså västerbotten med.. nästa stopp blir Skåne…

Girlie
0

#39: Oj, jag svarade nog mer på ditt påstående om att strejka är en trend än frågan. Glad

Terato
0

#36 Tidningsbuden! Haha, vad Svensson skulle få panik om han inte fick morgontidningen!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mymlan
0

Buss strejken är nu avblåst de har skrivit på nya avtal.

sussa08
0

Jippi ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gulzebra
0

Oh! Helt slut eller är det bara tillfälligt?

Mymlan
0

#46 Helt slut..

Mymlan
0

gulzebra
0

Skitbra! :D